יצרני החשמל הפרטיים: לבטל הקמת תחנה חדשה ברדינג בת"א

יו"ר פורום יצרני החשמל הפרטיים, עמוס לסקר, ציין במכתב לשר האנרגיה, יובל שטייניץ, כי עפ"י חוק משק החשמל אסור לחברת החשמל להקים תחנות כוח חדשות

עמוס לסקר / צילום: רוני שיצר עמוס לסקר / צילום: רוני שיצר
נתי יפת 22.05.2017

יו"ר פורום יצרני החשמל הפרטיים, עמוס לסקר, פנה בשבוע שעבר לשר האנרגיה, יובל שטייניץ, בבקשה להורות על גריעת התוכניות לשחלוף תחנת הכוח רדינג ולהקמת יחידת ייצור חדשה באלון תבור מתוכנית הפיתוח של חברת החשמל. לסקר ציין במכתב כי על פי חוק משק החשמל אסור לחברת החשמל להקים תחנות כוח חדשות, וצירף מכתב בנושא מינואר השנה, בו איים הפורום בנקיטת צעדים משפטיים בנושא.

לסקר התבסס במכתבו על סדר היום לדיון של ועדת עורכי תמ"א 10 (לתחנות כוח ורשת החשמל), שהתקיים בשבוע שעבר. על פי סדר היום, הוועדה קיבלה סקירה מחברת החשמל על התוכנית לשחלוף תחנת הכוח ברדינג, ובמקביל אישרה את הוצאתן מהתמ"א של כמה תוכניות עבר שאינן מקודמות,

התחנה החדשה ברדינג אמורה להיות בהספק 650 מגה-ואט, ולהחליף את רדינג ד' המיושנת, שנחנכה ב-1970 והוסבה בעשור הקודם לשימוש בגז טבעי.

במכתבו לשטייניץ מציין לסקר, כי "קידומן של תחנות כוח אלה, אשר נמשך בעצלתיים מזה שנים רבות ונראה כי אין עניין אמיתי בהקמתן... מונע מיצרנים פרטיים לקבל מענה חיובי לסקרי ההיתכנות המבוצעים על ידי חח"י, ןלקדם את התחנות המתוכננות שלהם".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "רדיפת הבצע של הטייקונים אותם מייצג יו"ר הפורום אינה יודעת שובע או גבולות - וכולה על חשבון הציבור. כשהאחריות לאספקת חשמל אינה נמצאת בידיים של היזמים הפרטיים, ולעיניהם עומד רק רצון לגרוף הון, כל אמירה חסרת אחריות אפשרית, בשם האינטרס לעוד ועוד רווחים על חשבון צרכני החשמל".

ממשרד האנרגיה נמסר בתגובה כי ועדת העורכים של תמ"א 10 בוחנת את בקשת מינהל התכונון לביטול תוכניות לא ממומשות והחלטה סופית טרם התקבלה. פניית הפורום תישקל בכובד ראש כחלק מדיון על תוכנית הפיתוח".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
יובל שטייניץחברת החשמלחשמלעמוס לסקרתחנות כוח
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.