נעילה חיובית בוול סטריט; פורד עלתה לאחר החלפת המנכ"ל

ענקית הרכב האמריקאית צפויה להכריז היום על פיטוריו של מנכ"ל החברה, מארק פילדס, כחלק מזעזוע ניהולי כולל ■ הנפט המשיך לעלות

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס בוול סטריט/ צילום: רויטרס
שירות גלובס 22.05.2017

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') בעליות שערים. בבורסות אירופה הסתיים המסחר בירידות, לאחר נעילה במגמה דומה בשוקי אסיה. בצהרי היום נחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנמל התעופה בן-גוריון ונתן את האות לפתיחת ביקורו הרשמי בן היומיים בישראל. במהלך הביקור צפוי טראמפ להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו-מאזן).

 

טראמפ הגיע לישראל מביקור בערב הסעודית, שם נחתמו מספר עסקאות משמעותיות בין חברות אמריקאיות לחברות סעודיות. יצרנית הנפט הלאומית של הממלכה, ארמקו, הודיע כי חתמה הסכמים בסך כולל של 50 מיליארד דולר במהלך הביקור. שר האנרגיה הסעודי, חליד אל-פליח אמר כי שווי כלל העסקאות שנסגרו בביקור עלה על 200 מיליארד דולר.

בבריסל מתכנסים היום פקידים בכירים בממסדי האיחוד האירופי, במטרה לדון על מגוון נושאים כלכליים ומוניטריים. בראש נושאי הדיון צפויה לעמוד כלכלת יוון והסיוע האירופי המוענק למדינה.

מניות החברות המייצרות ציוד למערכות הביטחון רשמו היום עליות שערים לאחר שטראמפ התחייב לעסקה עם ערב הסעודית שיכולה להגיע אף ל-300 מיליארד דולר במשך 10 שנים. ג'נרל דינימיקס  (292.68 ,‎+0.47%‏) ולוקהיד מרטין  (460.08 ,‎-0.27%‏) הובילו את המגמה.

ענקית הרכב האמריקאית פורד הודיעה על פיטורי מנכ"ל החברה, מארק פילדס. המהלך נחשב לחלק מזעזוע כולל המתוכנן בהנהלת החברה, המשקף את חוסר שביעות בעלי המניות מביצועי מניית החברה והתחזיות לעתיד. מחיר מניית פורד  (12.94 ,‎+0.47%‏) ירד בכ-40% מאז שפילדס נכנס לתפקידו לפני 3 שנים. "פורבס" וה"ניו-יורק טיימס" מדווחים כי ג'יימס האקט, העומד בראש חטיבת הרכב האוטונומי בחרה, יתפוס את מקומו.

גזרת המאקרו דלילה היום, בעוד בהמשך השבוע צפויים להתפרסם מספר נתונים חשובים, בהם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב האמריקאי וכן פסגת אופ"ק, קרטל הנפט שראשיו ידונו באפשרות להאריך את הסכם הגבלת תפוקת הנפט ואולי - לפי כלי תקשורת בחו"ל - אף להעמיק את ההגבלות, כחלק מהמאמצים לייצוב מחיר הנפט (58.51). 

מניות הפיננסים ממשיכות לרכז עניין. הסיפור במניות הפיננסים הוא הרפורמות הגדולות שמתכנון ממשלו של דונלד טראמפ שאמורות לצמצם את הרגולציה המכבידה שהטיל ממשל אובמה על התעשייה הזו.

מניית אורבוטק  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה על דרישת תשלום ממס הכנסה הישראלי בהיקף של 58 מיליון דולר, רבע מקופת המזומנים של החברה. החברה הודיעה שבכוונתה לערער על קביעת מס הכנסה.

פלוריסטם  (5 ,‎-0.20%‏) ריכזה עניין לאחר שפרסמה את הדוחות הכספיים. במקביל הודיעו מנהלי החברה כי בחודשים האחרונים הם רואים התעניינות גוברת באסיה למוצריה במיוחד בסין, שם מנהל המזון והתרופות הסיני (CFDA) עדכן לאחרונה את הרגולציה במטרה להאיץ את תהליכי האישור הרגולטורי לחברות מתחום הרפואה הרגנרטיבית (המשקמת). לאחרונה פורסם דיווח בסין לפיו הם מתכוונים להעניק מעמד של "מסלול מואץ" למוצרים חדשניים שמיועדים לתת מענה למצבים להם אין מענה רפואי בסין.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.