הסכם קיבוצי חדש בכיל רותם: בונוס של 10,000 שקל לכל עובד

כחלק מההסכם יומרו 50% מהפרמיות של עובדי דור ב' בחבה לשכר הבסיס, ושכרם יעלה ב-5% ■ עובדי דור ג' יזכו להגדלת שכר של 10%-22%

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
נתי יפת 21.05.2017

ההסתדרות והנהלת חברת הדשנים כיל רותם (לשעבר רותם אמפרט נגב) חתמו היום על הסכם קיבוצי חדש ל-1,100 עובדי החברה. ההסכם נחתם ל-5 שנים והוא כולל בונוס חד-פעמי של 10,000 שקל לכלל העובדים. רוב סעיפי ההסכם מעניקים שיפור גדול יותר בתנאים לעובדים החלשים יותר.

מההסתדרות נמסר כי כחלק מההסכם יומרו 50% מהפרמיות של עובדי דור ב' בחברה לשכר הבסיס, המרה שתגדיל את ההפרשות הסוציאליות שיקבלו על חשבון המעסיק. שכר עובדי דור ב' יעלה ב-5%, לעומת 3% תוספת לעובדי דור א'. ההסכם קובע כי בעוד שנתיים תתווסף רמת שכר חדשה לטבלת שכר היסוד של עובדי דור ב'.

עובדי דור ג' בדירוגים החיצוניים - בהם מהנדסים, הנדסאים וטכנאים - יזכו להגדלת שכר של 10%. המרת הפרמיות של עובדים אלה לשכר הבסיס תהיה בהיקף 18%, והיא תכלול הגדלת הפרשות המעסיק, בהן הפרשות לקופת גמל לקצבה, הפרשות לפיצויי פיטורין וחישוב ההפרשות לקרן ההשתלמות.

עובדי דור ג' בדירוגים הפנימיים של החברה, עליהם נמנים דירוגי מפעילים, ציוד מכני כבד, אחזקה ומנהלי, יקבלו תוספת שכר בשיעור ממוצע של 22%. בנוסף, גם עובדים אלה יזכו להמרת הפרמיות לשכר הבסיס, בהיקף שצפוי להגדיל את שכר הבסיס שלהם בשיעור ממוצע של 27%-32%.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במעמד החתימה כי ההסכם משמש כלי לצמצום פערים בין העובדים. "מונח לפנינו הסכם מצוין וערכי, שמשפר את תנאי השכר של העובדים, תוך תיקון העיוותים ההיסטוריים והשגת האיזון הדרוש להמשך פעילות יציבה של החברה", הוסיף.

יו" ר מועצת העובדים בחברה, משה חדד, אמר : " המסירות והמקצועיות של עובדי רותם אמפרט היא זו שהפכה את החברה לאחת מהחברות הבולטות והמובילות בענף, גם בזירה הבינלאומית . אנו גאים בכך שהעובדים שלנו הם המשאב החשוב ביותר של החברה ונמשיך לפעול בכל הערוצים שעומדים לרשותנו, על מנת להבטיח תגמול הולם שתואם את תרומתם להצלחת החברה ".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הסכם קיבוציהסתדרות העובדים הכללית החדשהרותם אמפרט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.