גריי קונטנט קנתה דקת הפרסום הצמודה לחדשות 20:00

החברה, מקבוצת אדלר חומסקי, חתמה על הסכמי מדיה ארוכי טווח עם זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, עם ערוץ 10 ועם תאגיד השידור "כאן", על רכישת דקת הפרסום הנחשקת

פרסומת של חברת החשמל / צילום מסך מיוטיוב פרסומת של חברת החשמל / צילום מסך מיוטיוב
ענת ביין-לובוביץ' 21.05.2017

חברת גריי קונטנט מקבוצת אדלר חומסקי חתמה על הסכמי מדיה ארוכי טווח עם זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, עם ערוץ 10 ועם תאגיד השידור "כאן", על רכישת דקת הפרסום צמודת החדשות של השעה שמונה בערב - כך נודע ל"גלובס". הסכמים דומים נחתמו עם החברה גם על זמן השידור של "דקה לשש".

גריי קונטנט מפעילה את המותג "דקה לשמונה" כ-7 שנים. מדובר בדקת הפרסום שלפני חדשות השעה שמונה בערב - זמן פרסום שבו יש בדרך כלל רייטינג גבוה במיוחד, מאחר שהצופים נערכים לתחילת המהדורה ולא מזפזפים. באמצעות הבלעדיות שנרכשה על ידי עסקאות אפ-פרונט, יצרו גריי קונטנט מוצר מבודל המושתת על תוכן שהוא סרטוני פרסומת באורך דקה, המיועדים בדרך כלל לגופים מלכ"רים סטטוטוריים וממשלתיים. הדקה משווקת כחבילה הכוללת גם את המדיה וגם את ההפקה. כאמור, גריי קונטנט רוכשת את דקות הפרסום הללו בעסקאות ארוכות טווח המשולמות מראש בהיקפים הנאמדים בכ-20 מיליון שקל לזכיין מדי שנה. מאחר שמדובר בכסף שמקבלות הזכיניות מראש, המשמעות היא שגריי קונטנט אמנם מרוויחה את המיקום המועדף אך גם חולקת עם הזכייניות את הסיכון. כך למשל, במקרים של מלחמה, אף על פי שהפרסום בדרך כלל יורד מהאוויר, התשלום עבור הפינות לא מוחזר וגריי קונטנט מתמודדת עם הנזק.

ייחודיות הפינה מאפשרת לגריי קונטנט לקבל דריסת רגל בגופים שמשרדי פרסום רגילים לא יכולים להגיע אליהם ללא מכרז - כך למשל ניתן לראות פרסומים של לפ"מ, רכבת ישראל, חברת חשמל וכדומה, שמחייבים בדרך כלל את הספקים שלהם להשתתף במכרזים, ואילו במקרה של גריי קונטנט הם מאפשרים "דלת פתוחה" שכן בפועל אין דרך אחרת לקבל את המוצר שהם מציעים.

כך למשל, בסוף השבוע האחרון דיווחה חברת חשמל באתר המכרזים שלה על התקשרות עם גריי קונטנט כספק יחיד בכל הקשור ל"שירותי מדיה בדקה לשמונה ובדקה לשש בערוץ 2, וכן הפקת סרטונים לפינות הללו". הנימוק שהציגה חברת חשמל להתקשרות היה: "גרי קונטנט הינו היחיד שבהתאם למצב בפועל מסוגל לבצע את נושא ההתקשרות - שיבוץ סרטוני הסברה בדקה לשמונה ובדקה לשש בערוץ 2".

לכאורה יכלו בחברת חשמל לבקש הצעת מדיה עבור זמנים אחרים צמודי חדשות, כמו למשל שלוש דקות לשמונה או ארבע דקות לשמונה - זמני פרסום שלאור הצלחת "דקה לשמונה" חלק מהזכייניות ניסו לקדם. עם זאת, בחברות המדיה מדגישים כי הדקות שלפני כן יעילות הרבה פחות ואין סיבה אמיתית לשלם עליהן פרמיה נוספת לעומת כל שיבוץ אחר בברייק.

רמי רושקביץ, מבעלי גריי קונטנט, אישר את הידיעה. לדבריו החברה רכשה את המדיה הייחודית של דקה לשמונה ודקה לשש. "גם אחרי הפיצול נמשיך לתת את השירות ללקוחותינו - כמובן שידרשו התאמות מחיר לרייטינג שיהיה בפועל. לגבי שלוש וארבע דקות לשמונה, זה בדיוק כמו לפרסם בברייק הפרסומות אבל עניינית אין הצדקה לשלם מחיר פרמיה של צמוד חדשות לתשדיר שבפועל רחוק מתחילת המהדורה".

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.