נעילה חיובית בוול סטריט; פוט לוקר קרסה כ-16.7% לאחר הדוחות

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ טבע נפלה אמש מתחת לרף ה-30 דולר למניה - והיום תיקנה מעלה ■ עונת הדוחות לקראת סיום

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
הלל קורן 19.05.2017

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, לאחר שאמש ננעלו המדדים המובילים בניו יורק בעליות, שקטעו את יום המסחר הגרוע ביותר ב-2017, שלשום. בורסות אירופה ננעלו בעליות.

 

בסיכום שבועי, 3 המדדים המובילים סגרו בירידות. הדאו ג'ונס וה-S&P ירדו השבוע ב-0.4% בעוד הנאסד"ק השיל מערכו כ-0.6%.

הפעילים בניו יורק, כפי הנראה, החלו להירגע מהשלכות הטלטלות הפוליטיות-משפטיות שמייצר נשיא ארה"ב טראמפ חדשות לבקרים, וחוזרים להתמקד בנתונים כלכליים. כך, כעת מועבר הפוקוס לפדרל ריזרב, אשר צפוי לפרסם את החלטת הריבית הבאה שלו בחודש יוני.

עדיין, מעבר לחשש מחוסר יציבות פוליטית הרי שלאובדן התמיכה שמקבל טראמפ מהרפובליקאים בקונגרס יש משמעותיות כלכליות. לא מכבר פרסמו שר האוצר סטיבן מנוחין ויועצו הכלכלי הראשי של טראמפ את העקרונות של תוכניתו הכלכלית שכוללת הפחתה אגרסיבית של הרגולציה והמסים. אובדן תמיכה פוליטית בטראמפ עלול להביא לכך שלא יוכל להעביר את הרפורמות בחקיקה ואם יודח מתפקידו קיים חשש כי הרפורמות הללו יקברו באופן סופי.

"הסיכון הפוליטי תפס השבוע את השוק, אבל לא ברור אם יש לו 'רגליים'", סיכמו בדויטשה בנק את הלך הרוח.

החוזים על הנפט שעלו בחדות לאור דיווחים לפיהם ראשי אופ"ק מתכננים הסכם שיוביל לקיצוץ רחב יותר בתפוקה, התמתנו לאחר פרסום נתונים בארה"ב שהצביעו על עלייה במספר אסדות הקידוח, זה השבוע ה-18 ברציפות.

טבע  (14.43 ,‎+2.05%‏) הוסיפה לרכז עניין לאחר שנפלה אמש מתחת לרף ה-30 דולר למניה, שפל שלא נראה מאז שנת 2005. היום המניה טיפסה בכ-0.7%.

עונת הדוחות לפני סיום, והיום דיווחו, בין היתר, קמפבל סופ  (44.07 ,‎+1.61%‏) , דיר  (409.14 ,‎+2.66%‏) ופוט לוקר  (28.51 ,‎+6.10%‏) . 

אפלייד מטריאלס  (208 ,‎+0.64%‏) ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש על תוצאות כספיות טובות מציפיות, וסיפקה תחזיות פיננסיות חזקות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.