לאומי: עלייה בתנודתיות בשווקים; אפשרות לירידת מחירי הדיור

בנק לאומי בסקירה השבועית: "האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. אנו ממליצים על אחזקה מהותית במניות ישראל"

סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי
הלל קורן 19.05.2017

"התפתחויות פוליטיות בארה"ב ובברזיל, במקביל לפרסום נתוני מאקרו מעורבים, הביאו לעלייה חדה בתנודתיות בשווקים בימים האחרונים. עלייה זו התבטאה בגידול בביקושים לנכסים הנתפשים כבטוחים, במקביל לירידות שערים במדדי המניות העיקריים והתרחבות מרווחי הסיכון באפיקי האג"ח הקונצרניים", כך נפתחת היום (ו') הסקירה השבועית מטעם בנק לאומי.

עם זאת, מדגישים כלכלני הבנק כי בראיה רחבה יותר, נתוני המאקרו מצביעים על שיפור ברור והדרגתי בכלכלה העולמית, כלומר עיקר הסיכון לתמונת הצמיחה הגלובלית נובע בעת הנוכחית מגורמים פוליטיים.

בישראל, נתוני המאקרו מעידים על האטה מסוימת בקצב ההתרחבות של הכלכלה המקומית ברבעון הראשון של השנה, אולם האטה זו הושפעה מגורמים נקודתיים, כך שברבעונים הבאים קצב הצמיחה צפוי להשתפר.

לדעת לאומי, בשלב זה סביבת האינפלציה ורמת שער החליפין מאפשרים את הותרת הריבית המוניטרית ברמה אפסית על ידי בנק ישראל. כל אלו, עשויים להמשיך ולתמוך בשוק ההון המקומי בהמשך השנה. יחד עם זאת, מציינים בבנק כי לגורמי הסיכון שמלווים את המשק הישראלי באופן קבוע מצטרפת האפשרות של התקררות בפעילות ענף הבנייה למגורים.

במבט כולל, ממליצים בבנק לאומי על חשיפה מנייתית ממוצעת. "התמחור באפיק זה אמנם גבוה, אך זאת במקביל לתמחור יקר גם בשאר אפיקי ההשקעה. בהתחשב בכך, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. אנו ממליצים על אחזקה מהותית במניות ישראל. רווחי הפירמות המקומיות צפויים לגדול לאור השיפור בקצב ובהרכב הצמיחה בישראל בהמשך השנה, שוק העבודה החזק, וההערכה שהעלאת ריבית בישראל לא צפויה בחודשים הקרובים. בשל התמחור הגבוה בשווקים - קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל", נכתב.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנק לאומיהבורסה בת"אמניות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.