אלה הטאלנטים שיובילו את ערוץ הכנסת תחת ערוץ 20

מרשימה חלקית שהגיעה לידי "גלובס" עולה כי בין העיתונאים שישולבו במשדרי הערוץ נמצאים אראל סג"ל, קלמן ליבסקינד, מתי טוכפלד ועירית לינור ■ לערוץ יהיה גם פן קליל יותר שיכלול את כוכבת הילדים שיר מורנו ואת הקומיקאי דודו ארז

ערוץ הכנסת לוגו ערוץ הכנסת לוגו

אחת השאלות המסקרנות מאז ההודעה לפני שבועיים על זכייתו של ערוץ 20 במכרז על הפעלת ערוץ הכנסת, היא מה כללה ההצעה, ומי יהיו העיתונאים והטאלנטים שיובילו את הערוץ במתכונתו החדשה.

מרשימה חלקית שהגיעה לידי "גלובס" עולה כי לפחות חלק מהמגישים הם עיתונאים ותיקים ומוכרים המזוהים עם מחנה הימין. בין המגישים והמשתתפים: אראל סג"ל (ערוץ 20 וגל"צ), קלמן ליבסקינד (רשת ב', ערוץ 20 ומעריב), מתי טוכפלד (ישראל היום) וליטל שמש (ערוץ 20). גם עירית לינור (גל"צ וערוץ 20) אמורה ליטול חלק בשידורי הערוץ.

שמות נוספים שנכללים בהצעה הם בעלי גוון ניטרלי יותר מבחינה פוליטית וביניהם העיתונאים בן דרור ימני (ידיעות אחרונות) וסלימאן א-שעאפי (לשעבר חדשות 2) והזמר יהורם גאון, שאף הגיע לפרזנטציה שערכו אנשי הערוץ לוועדת המכרזים.

עוד כוללת ההצעה תכנים קלילים יותר או כאלה המותאמים לילדים. כוכבת הילדים שיר מורנו אמורה להגיש תוכנית כנסת לילדים, והקומיקאי דודו ארז יגיש תוכנית בידור קומית עם תכנים הקשורים לערוץ.

כאמור, ערוץ 20 זכה לפני כשבועיים במכרז להפעלת ערוץ הכנסת לעשר השנים הבאות לאחר שגבר על הצעות של חדשות 2 (המפעילה כיום את הערוץ), RGE (בעלת השליטה בערוץ 10), וקבוצה של תיא תקשורת ויסמין TV. לרשות הזוכה יועמד תקציב בהיקף של 25.2 מיליון שקל (כולל מע"מ).

המכרז עורר עניין רב גם על רקע החשש ממעורבות פוליטית בו עוד משלב ניסוח תנאיו, ובהמשך גם בעת הדיון בהצעות השונות. בראש החברה שיקים ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת יעמדו המנכ"ל מוטי שקלאר והעורך הראשי של הערוץ, חגי גולן.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ערוץ 14ערוץ הכנסת (99)עירית לינוראראל סג"ל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.