שערוריות השחיתות בברזיל לא פוסקות: נשיא נוסף יודח?

עיתון בברזיל: מישל טמר, שהושבע לתפקידו לפני פחות מ-10 חודשים בעקבות הדחתה של הנשיאה לשעבר רוסף, שנאשמה בשחיתות, הסתבך גם הוא בפרשה חמורה

ברזיל / צילום: רויטרס ברזיל / צילום: רויטרס
שירות גלובס 18.05.2017

שוקי המניות בברזיל נופלים בכ-10% היום (ה') על רקע משבר במדינה סביב התנהלותו של הנשיא המכהן, מישל טמר. על פי דיווח של עיתון ברזילאי, הנשיא, שהושבע לתפקידו לפני פחות מ-10 חודשים, הוקלט בעודו מתערב בנסיון מתן שוחד לעד פוטנציאלי בפרשת שחיתות במדינה.

טמר, שעלה לשלטון בעקבות הדחתה של דילמה רוסף ע"י הקונגרס הברזילאי, מסתכן כעת בהיקלעות למצב דומה. לפי העיתון הברזילאי, בידי מנהלי קונצרן אריזת הבשר JBS מצויה הקלטה סודית של הנשיא טמר בעודו מאשר מתן שוחד לאדוארדו קונהא, פוליטיקאי לשעבר במדינה, על מנת לסייע בסגירת עסקת טיעון בעניינו. טמר דווח ע"י מנהלי JBS כי הם משלמים לקונהא כדי לשמור על שתיקתו. לפי הפרסום בברזיל, תגובתו המוקלטת הייתה: "אתם חייבים להמשיך עם זה, אוקיי?".

האירועים מתרחשים על רקע שערוריות השחיתות החמורות ביצרנית הנפט הלאומית, פטרוברס - שערוריות שעירבו פוליטיקאים בכירים, שוטרים רמי-דרג ומנהיגי ארגוני עובדים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ברזילפוליטיקהשחיתותאמריקה הלטינית
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.