אביגדור יצחקי: צריך לגבות כסף על התנגדויות לתוכניות בנייה

יו"ר מטה הדיור: "אני מודיע לכולכם, לא יפסיקו להיות פקקים בישראל. כל שנה שופכים 200 אלף מכוניות בכבישים. כמה כבישים אפשר להוסיף?"

אביגדור יצחקי / צילום: שלומי יוסף אביגדור יצחקי / צילום: שלומי יוסף
אורי חודי 18.05.2017

"התפקיד המרכזי של מטה הדיור הוא לייצר מספיק דירות בישראל על פי צורכי השוק. זה מאוד קשה ואני עייף. קשה לגרום לכל הדברים להסתדר", כך אמר יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, בכנס התאחדות בוני הארץ.

עוד המשיך יצחקי ואמר: "אני לא מכיר תוכנית אחת בישראל שאין לה התנגדויות. גם התוכניות הכי טובות. וצריך לשבת ולשמוע את כל ההתנגדויות. יש לנו שדה תעופה אחד בישראל, זה לא בסדר. בוחנים כל מיני מקומות, ואז מגיעים כמה אנשים ואומרים שצריך את השדה החדש להקים בחיפה ושיש להם את כל הנתונים. אני שואל מאיפה הם? הם עונים מעמק יזרעאל. אז כבר הבנתי מה הסיפור. לתוכנית אחרת הוגשו 186 התנגדויות. כאן יש פרפרים מסוג זה, ושם יש חולדות מסוג אחר".

בשלב זה העירו ליצחקי מהקהל שאפשר לבטל את זכות ההתנגדות. על כך אמר יצחקי: "לא צריך לבטל, צריך שזה יעלה כסף למתנגדים". עוד אמר יצחקי כי במטה הדיור בודקים כעת את האפשרות לכפות על ראשי רשויות לאשר היתרי בנייה בטווח זמן סבירים.

על סוגיית ההתחדשות העירונית אמר יצחקי: "ראשי הערים מבינים שהתחדשות עירונית זו דרישה של התושבים. יש לחץ גדול בנושא הזה, וזה לא רק בנושא של תשתיות. עכשיו יש עיריות שמצד אחד מכריזות שלא יהיה תמ"א 38, אבל כשנוסעים ברחוב, רואים בכל רחוב שני תמ"א 38, ואני מתכוון לתל-אביב. ושם העירייה לא צריכה שום תמריץ. אבל יש גם מקומות שראשי העיר לא מקדמים. בפתח תקווה למשל מה לא הבטחנו להם, לתת את סירקין ולחדש את השכונות ליד. אבל הם לא רוצים. כל הטענות על דרישה לכספים, כמו ברמת-גן למשל, בהיטלי ההשבחה, שזה גורם לעיר נזק, אלו קשקושים".

יצחקי גם התייחס לנושא העומס בכבישים וטענות של ראשי ערים נגד תושבים חדשים, בטענה שזה רק יגרום לעוד פקקים. "אני מודיע לכולכם, לא יפסיקו להיות פקקים בישראל. כל שנה שופכים 200 אלף מכוניות בכבישים. כמה כבישים אפשר להוסיף? זה לא יעזור, המכוניות צריכות מקום לנסוע. וגם לחנות אין איפה. אז בונים חניונים תת קרקעיים וזה מייקר את הדירות. הכל מחובר יחד".

עוד אמר יצחקי כי "במחיר למשתכן אנחנו מתקדמים יפה. יש לנו עשרת אלפים זוכים וסביב 40 אלף יחידות דיור שייבנו. עד סוף השנה יהיו לנו סביב 30 אלף זוכים".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אביגדור יצחקיהתאחדות הקבלנים בוני הארץפקקי תנועהתמ"א 38מחיר למשתכן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.