החברות הישראליות הגיבו בחיוב למתקפת הסייבר העולמית

מניית צ'ק פוינט קרובה לשיא כל הזמנים ■ עליות חדות נרשמו במניות סיירן וסייפ-טי הנסחרות בת"א

מתקפת סייבר/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב מתקפת סייבר/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שירי חביב ולדהורן 16.05.2017

מתקפת הסייבר הגלובלית הנרחבת שבוצעה בסוף השבוע האחרון, הובילה, כצפוי, לעלייה במניותיהן של רבות מהחברות העוסקות בתחום אבטחת הסייבר, ובהן גם חברות ישראליות. אתמול (ג'), עם פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, המשקיעים הגיבו לראשונה לכותרות הבולטות על המתקפה, והסתערו על מניות תחום הסייבר. אגב, בעבר כבר היו זינוקים בולטים יותר על רקע דומה.

צ'ק פוינט, החברה הישראלית הוותיקה בתחום, הוסיפה אתמול לערכה בנאסד"ק 2.6% במחזור מסחר גבוה כמעט פי שלושה מהממוצע במניה. בסוף יום המסחר ננעלה מניית צ'ק פוינט במחיר של כ-110.4 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 18 מיליארד דולר. מחיר המניה רחוק רק ב-2.6% ממחיר השיא שרשמה צ'ק פוינט בימי בועת הדוט קום בשנת 2000.

צ'ק פוינט נוסדה ומנוהלת על ידי גיל שויד, והיו"ר שלה הוא מריוס נכט, שותפו של שויד להקמת החברה. שותף נוסף, שעזב לפני שנים את צ'ק פוינט ויצא לדרך עצמאית, הוא שלמה קרמר, שייסד את חברת אימפרבה, שגם היא עוסקת בתחום ומספקת פתרונות אבטחת מידע לארגונים. אימפרבה נסחרת גם היא בנאסד"ק, ואתמול מנייתה עלתה ב-2.4%, במחזור מסחר גדול יחסית. שווי השוק הנוכחי של אימפרבה הוא 1.64 מיליארד דולר.

פאלו אלטו עלתה ב-2.7%

יוצא צ'ק פוינט נוסף שהקים חברת סייבר אחרת, הוא ניר צוק, שהקים את פאלו אלטו נטוורקס. פאלו אלטו עלתה אתמול ב-2.7%, למחיר המשקף לחברה שווי של 11 מיליארד דולר. צוק מיצב את פאלו אלטו כמתחרה ראש-בראש של צ'ק פוינט, ולא היסס לעקוץ את המתחרה הוותיקה בעבר. כך למשל, ב-2013 פאלו אלטו הציבה שלט חוצות בנתיבי איילון, שעליו נכתב: "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו".

מוקדם יותר אמר צוק כי המתחרות של פאלו אלטו "צועדות במה שאני מכנה The Death Row. ברור לנו מה יקרה למתחרות שלנו: או שאנחנו נהרוג אותן, או שהן ייאלצו לעשות זאת בעצמן. אין אופציה שלישית". לפני כשנתיים פאלו אלטו אמנם עקפה את צ'ק פוינט בשווי השוק שלה, אבל כיום היא נסחרת בשווי נמוך משמעותית.

מניה ישראלית נוספת שעלתה אתמול היא ורוניס, שטיפסה ב-1.7%. חברת רדוור, שגם לה יש נגיעה לתחום הסייבר, שמהווה על-פי ההערכות כבר קרוב ל-50% מהכנסותיה, עלתה אתמול ב-2.5% בנאסד"ק.

חברה ישראלית נוספת שעוסקת בתחום היא סייברארק, שהקים ומנהל אודי מוקדי. מניית סייברארק דווקא לא הצטרפה לחגיגת העליות אתמול, והיא נסחרה בירידה של 1%. סייברארק הודיעה בשבוע שעבר על רכישת Conjur מארה"ב ב-42 מיליון דולר במזומן.

סייפ-טי עלתה 36% מתחילת השבוע

מניות אחרות מהתחום (לא ישראליות) נסחרו אתמול בעליות גדולות יותר - וכך למשל, FireEye זינקה ב-7.5% ו-Fortinet התחזקה ב-3.4%.

חגיגת הסייבר הגיעה גם לבורסה בתל-אביב, וחברת סייפ-טי גרופ הקטנה יחסית, המספקת פתרונות לאבטחת מידע ארגוני, זינקה מיום ראשון ועד היום בכ-36% (היום בשעות הצהריים המניה נסחרה בירידות). סייפ-טי ניסתה להיכנס לבורסה באמצעות הנפקה ראשונית, אבל נכשלה בכך בנובמבר 2015. לפני כשנה היא הצטרפה לבורסה "בדלת האחורית", כשהשלימה מיזוג עם השלד הבורסאי "מטרת מיזוג". כיום שווי החברה הוא כ-162 מיליון שקל.

חברת אבטחה נוספת היא סיירן, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל-אביב, ואתמול מנייתה עלתה ב-15% בנאסד"ק, לשווי של 90 מיליון דולר. ואולם היום נחלשה המניה בתל-אביב ב-6.3%, לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים.

הכנסות החברה ברבעון הראשון הגיעו ל-8 מיליון דולר - עלייה של 7.4% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל ב-2016. ואולם גם ההפסד הנקי של סיירן גדל, והסתכם ב-2.5 מיליון דולר, לעומת 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רושמת גם הפסד נקי על בסיס Non-GAAP (בנטרול הוצאות והכנסות חשבונאיות שונות), והוא הסתכם ב-2.4 מיליון דולר (6 סנטים למניה), לעומת 1.9 מיליון דולר (5 סנטים למניה) ברבעון המקביל.

סייבר
 סייבר

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
ורוניסצ'ק פוינטסייברפאלו אלטואבטחת סייבר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.