תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

נופשי חברה בחו"ל: לבלות באיטליה עם החבר'ה ממחלקת כספים

כשאומרים לכם "נופש חברה" מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש? כי אם זה קריוקי ומזטים, אתם לא בכיוון ■ היום, כשמחירי הטיסות יורדים והדילים רבים, כשחברה רוצה לצ'פר את עובדיה יש כמה וכמה אופציות שעומדות לרשותה בחו"ל

motor 6 / צילום: חן כספי motor 6 / צילום: חן כספי
נועה לוי 06.07.2017

*** הכתבה בשיתוף Go Italy

חברות וארגונים בישראל משקיעים בשנים האחרונות משאבים רבים בפינוק העובדים. שעות העבודה עלו, הימים במשרד ארוכים וחברות הבינו שלעובדיהן מגיע מדי פעם צ'ופר אמיתי, פרגון והכרת תודה. בשל כך עסקי ה"נופשי חברה" משגשגים, הם נעים בין יומיים וחצי במלון באילת לבין טיול של כמה לילות ביעד קצת יותר מרוחק.

"ביום האישה הבינלאומי שלחנו את עורכות הדין של המשרד לארבעה ימים באיטליה לטיול שנתפר במיוחד עבורן", כך מספרת לי-טל דגן-הלוי, מנהלת משאבי אנוש במשרד עורכי דין בצפון הארץ. "הן ביקרו במתפרות של בתי האופנה המפורסמים ביותר, אכלו במסעדות בעלות שני כוכבי מישלן וגם יצאו ליום נהיגה במכוניות וינטאג'.

"אני מודה שבהתחלה חשבתי שנהיגה מתאימה יותר לטיול לגברים, אבל בסופו של דבר הן חזרו וסיפרו שדווקא זה היה היום הכי מדליק בטיול", נזכרת דגן-הלוי ומוסיפה: "הציעו לנו לשלב סדנת בישול עם שף מקומי, אבל דווקא הבנות דרשו לנהוג במקום לבשל. אפשר להבין אותן". אפשר בהחלט.

חוויה עם ערך

לא סתם טיולי נושא בחו"ל הפכו לאחד הטרנדים הכי חמים בעולם התיירות בשנים האחרונות - טיולי קולינריה, אופניים, אופנה, מדיטציה - לכל תחביב שתרצו יש טיול. כי במקום סתם לסמן ״וי״ על אתרים תיירותיים ולקפוץ מאחד לשני, טיולי הנושא נותנים ערך מוסף אמיתי לחופשה.

השוק מציע עשרות טיולים כאלה בין אם למשפחות ולאנשים פרטיים ובין אם לנופשי חברה שנתיים, במקום לשהות במלון וקצת להסתובב בעיר או בהרים, הנופשים מקבלים חוויה אחרת לגמרי - אפשר לומר אינטליגנטית יותר, שלא לומר אלגנטית הרבה יותר.

כל מה שצריך הוא לבחור את היעד והיעד החם של השנים האחרונות הוא איטליה. למה דווקא ארץ המגף? כנראה שזה השילוב בין הנופים היפים, הקולינריה המשובחת, מסורת והיסטוריה עתיקות יומין ואלמנטים כיפיים כמו אופנה ומכוניות. בשני התחומים האחרונים מדובר הרי במדינה בעלת המותגים המובילים בעולם, וכשנופלת ההזדמנות לנהוג באלפא רומיאו ספיידר משנת 1963 מחודש עם גג נפתח כמובן, או לראות בגדים של פראדה מתהווים במתפרה, לוקחים אותה.

את טיולי הנושא אפשר לבחור לפי תחביב, לוקיישן או הנוף המועדף, כשרוב החברות בונות את הטיול במיוחד עבור הקבוצה היוצאת. זה כולל פעילויות גיבוש אם מדובר בטיול לעובדים, כי "חפש את המטמון" בהרי איטליה הם לא עשו וכנראה גם לא יעשו בחיים פעם נוספת. ליקטנו עבורכם כמה אופציות מוצלחות במיוחד לחוות את איטליה:

מסע קולינרי - ההורה המלווה הוא שף

הדבר הכי מבאס זה להגיע לרומא - או לכל יעד אחר באיטליה - ולהיקלע לתוך מסעדה איטלקית שמבחוץ נראית אותנטית אבל היא לא יותר ממלכודת תיירים. לשלם 50 אירו על פסטה בינונית וקלצונה עם גבינה צהובה, על יין הבית שמתברר כמיובא והעיקר שהמפות היו משובצות ובאדום.

בשנים האחרונות השפים הישראלים המובילים, אלה שנראים בכל קמפיין וריאליטי מטבח, מלווים גם טיולי אוכל לאיטליה. החיבור בינם לבין אוכל איטלקי עובד מצוין, השפים שלנו כבר קנו את שמם בארץ המגף, להסתובב יחד איתם ולאכול טוב, להשתתף בסשנים של טעימות גבינות ויין, בלסמי ושמן זית ולתבל בסיפורי מסעדנות ומטבחים, זו חוויה מסוג אחר.
 

לא סתם להיכנס למסעדה, להיכנס למסעדת שף עם שף מלווה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 לא סתם להיכנס למסעדה, להיכנס למסעדת שף עם שף מלווה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אל העניין הזה מתווספים גם טעימות יין ביקבים משפחתיים של דורי דורות. דמיינו אחוזה מהסרטים, דמיינו את עצמכם בתוכה - אתם סביב שולחן אבירים עצום לוגמים, מגלגלים על הלשון ויורקים יחד עם כל החבר'ה ממחלקת כספים.

למחרת אפשר להתארח בסדנת בישול עם שף מקומי ולבקר אצל יצרנים מקומיים כדי לראות איך נראה ומרגיש פרמז'ן לפני שהוא הופך לכזה. נו, וכל זה, בל נשכח להזכיר, בין נופים ואתרים היסטוריים כמו שרק איטליה יכולה להציע.

חברת Goitaly מתמחה בארגון טיולי חברות לאגם גארדה. לפרטים הקליקו כאן>>>

מסע עירוני אופנתי

בא לכן כמה ימים של שופינג באחת מבירות האופנה האיטלקיות? מצויין. במקום למצוא עצמכן גוררות רגליים ברחובות הראשיים של העיר, נדחקות בתורים ומגיעות לבסוף לחנות של זארה, תחשבו על יציאה עם כוהנת סטייל למסע שכולו אופנה עירונית ברומא או מילאנו. אחת שמכירה היטב את כל הפינות ששמורות ליודעי דבר בלבד ויודעת לתפור את טיול המושלם לפאשניסטות: המתפרות, חנויות הבדים, פינות העבודה של המעצבים הצעירים ושיחות חולין עם מנהלי בתי האופנה הגדולים והנחשבים בעולם.

איטליה, גן עדן לפשניסטות בהגדרה וחובבניות אופנה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 איטליה, גן עדן לפשניסטות בהגדרה וחובבניות אופנה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בין לבין עוצרים לאיזה דרינק או אספרסו טוב, יוצאים לטיול סגוואי ברחבי מילאנו, קורעים את הלילה עם הרבה קמפרי ומקנחים בביקור באאוטלטים השווים בעיר. כל זה גם מלווה באוכל איטלקי מעולה במסעדות הנחשבות של איטליה.

מסע מוטורי איטלקי

הנופים של צפון איטליה הם באמת עוצרי נשימה. אפשר לראות אותם מחלון הפורד פוקוס השכורה; אפשר לחוות אותם תוך נהיגה במכונית-על כמו למבורגיני(!); אפשר לנהוג בדרך האמלפי הפתלתלה ואחת היפות בעולם, כשהשיער מתבדר ברוח במכונית וינטאג' פתוחה; ואפשר גם לבקר במוזיאון פרארי במרנלו, לקפוץ לטעימות בחוות פרמזן שמפורסמת לא רק בגלל הגבינה, אלא גם בזכות אוסף המזרטי המרשים שלה וכמובן לקנח כראוי במסעדת כוכבי מישלן.

eli ildis / צילום: חן כספי
 eli ildis / צילום: חן כספי

אלי אילדיס נוהג להוציא וללוות טיולים מסוג זה, שמשלבים גם יום נהיגה במסלול מרוצים מקצועי ברכבי פרארי מדגמים 458 וקליפורניה האגדיים. המסע המוטורי הזה, כולל מלבד נוף מרגש, הרבה מאוד אדרנלין, יין מצוין, גבינות ואוכל איטלקי מעולה בכלל, או בקיצור כל מה שבנאדם שיוצא לטיול באיטליה, יכול לבקש.

בין הים להרים

ואם לשבת מאחורי ההגה של המכונית הסטייליסטית ביותר בעולם, לא מדבר אל העובדים שלכם, אולי טיול אופניים בין הרים או פעילויות שייט וספורט ימי דווקא כן - גם את אלה יש. הרעיון הוא לקלוע לטעמם של חברי הקבוצה, בין אם מדובר בטיול עירוני או במסע בהרי הדולומיטים המרשימים. זה יכול גם להתבטא בהתנסות בגלישת רוח באגם גארדה או בשנורקלינג בסיציליה, הכל תלוי ברמת האדרנלין לה זקוקים החבר'ה. העיקר לחזור לארץ מגובשים ומלאי חוויות לכל החיים.

המומחים באגם גארדה יעזרו לכם לארגן טיול תפור לפי מידה. לפרטים הקליקו כאן >>>

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איטליהחו"לעובדנופשי חברה