ראש חטיבת הרגולציה במשרד הבריאות: מוריס דורפמן

דורפמן נחשב ל"מוח" שמאחורי מתווה הגז ■ טענות: המינוי נועד להחליש את סמנכ"לית הפיקוח על קופות החולים, לאחר שנמנע מליצמן לשנות את תקנון קופ"ח מאוחדת לטובת העסקנים החרדים

יעקב ליצמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות יעקב ליצמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
שי ניב 15.05.2017

מוריס דורפמן, סגן יו"ר רשות החברות ומי שמזוהה במיוחד עם גיבוש מתווה הגז השנוי במחלוקת בעת שכיהן כסגן יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, נבחר לשמש כמשנה למנכ"ל משרד הבריאות האחראי על תחום הרגולציה - כך נודע ל"גלובס". כבר לפני מספר ימים התעקשו מקורות בירושלים כי מינויו של דורפמן הובטח כבר, למרות שהמכרז של נציבות שירות המדינה נסגר רשמית רק היום (ב').

המשרה החדשה של דורפמן הומצאה למעשה בתקופה האחרונה, והיה כבר מי שטען כי היא נועדה להחליש נושאת משרה אחרת: הסמנכ"לית לפיקוח על קופות החולים, רויטל טופר חבר-טוב, שתהיה מעתה כפופה לדורפמן.

על פי הטענה, הרעיון "להצניח" תפקיד חדש מעליה של טופר חבר-טוב נולד בעקבות הביקורת שהאחרונה השמיעה בפני שר הבריאות יעקב ליצמן, בין היתר בעניין הניסיונות שלו לשנות את התקנון של קופת חולים מאוחדת כך שתיטיב עם העסקנים החרדים שחברים במועצת הקופה - ניסיונות שכבר זכו לביקורת מצד משרד המשפטים שאף הורה לו שלא לעסוק בכך יותר אלא באישור היועץ המשפטי לממשלה. מנגד, במשרד הבריאות ובנציבות שירות המדינה הבהירו כי הכוונה לייצר את המשרה החדשה נולדה עוד לפני העימותים המדוברים ובכל מקרה מתוך צורך אמיתי וללא קשר אליהם.

ואכן התפקיד החדש של המשנה למנכ"ל לענייני רגולציה הוא חלק משינוי מבני כולל במשרד שבמרכזו מעבר לחטיבות: חטיבת בתי החולים הממשלתיים וחטיבת טכנולוגיות ומחקר שכבר הוקמו, וכעת חטיבת רגולציה בראשות דורפמן.

דורפמן נחשב ל"מוח" מאחורי גיבוש מתווה הגז וגם למי שהדף באופן עקבי ואפילו חריף את הטענות של מתנגדי המתווה, בהם הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה. בראיון לערוץ הכנסת אמר בעבר דורפמן: "אני מכיר הטענות של גילה ולצערי לא הצלחנו לשכנע אותו. אנחנו חושבים שהוא טועה וההבדל בינינו זה שגילה רואה לנגד עיניו רק תחרות, בעוד שאותנו מעניין משק הגז, ביטחון אנרגטי ועוד. הראיה שלו צרה והטענות שלו לא רלוונטיות".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
יעקב ליצמןמינוי בכיריםמשרד הבריאותקופות חולים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.