סאפיינס בדוחות חלשים לרבעון הראשון; צפויה לפטר עובדים

אחרי הורדת התחזיות, סאפיינס מיישמת תוכנית הכוללת העברת עובדים מהפרויקט שהופסק לפרויקטים אחרים

רוני על דור / צילום איל יצהר רוני על דור / צילום איל יצהר
שירי חביב ולדהורן 15.05.2017

כשבועיים וחצי לאחר שהפחיתה את התחזיות השנתיות שלה על רקע עצירת פרויקט מצד לקוח משמעותי, מפרסמת סאפיינס  (30.17 ,‎-0.26%‏)   (11450 ,‎-1.12%‏) דוחות חלשים לרבעון הראשון של השנה. החברה, ספקית פתרונות תוכנה לחברות ביטוח, רשמה הכנסות נמוכות מעט ממה שצפו האנליסטים, ואף עברה להפסד לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP). על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, החברה אמנם רווחית, אך הרווח הנקי שלה התכווץ, והוא נמוך מתחזיות האנליסטים.

בעקבות הפסקת הפרויקט, ובמטרה לחזור לרמות הרווחיות שאפיינו אותה בעבר, מיישמת סאפיינס תוכנית ארגון מחדש, הכוללת העברת עובדים מהפרויקט שהופסק לפרויקטים אחרים, וגם פיטורי עובדים - כאשר בשלב זה עדיין לא ידוע מספר המפוטרים. בסוף 2016 העסיקה סאפיינס 1,928 עובדים, מתוכם 862 בישראל, אך מספר העובדים גדל מאז, עם רכישת חברת StoneRiver מארה"ב.

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-56.5 מיליון דולר, צמיחה של 14.1% בהשוואה לרבעון המקביל. על בסיס GAAP, הרווחיות הגולמית ירדה מ-40.3% ל-33.9%, ולצד עלייה בהוצאות התפעוליות, החברה עברה להפסד תפעולי של 1.6 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 2.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ירידה של 80% ברווח

גם על בסיס Non-GAAP שיעורי הרווחיות ירדו, והרווח התפעולי הסתכם ב-3% מהמחזור. זאת בהתאם להפחתת התחזיות מלפני שבועיים וחצי, שבה סאפיינס העריכה שבמחצית הראשונה הרווחיות התפעולית תסתכם ב-3%-4%, ותעלה במחצית השנייה ל-13.5%-14.5%. הרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-1.2 מיליון דולר, ירידה של 80% מהרבעון המקביל. הרווח למניה הסתכם ב-2 סנטים, נמוך ב-6 סנטים מקונצנזוס האנליסטים.

סאפיינס רשמה ברבעון הראשון תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת, בסך 7.3 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 35.1 מיליון דולר, זאת לאחר שרכשה במהלך הרבעון את חברת StoneRiver מארה"ב בעסקה של 102 מיליון דולר במזומן, וגייסה סכום של כ-40 מיליון דולר בחוב בנקאי לצורך מימון העסקה.

"החברה הציגה רבעון נוסף של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, המונעת על-ידי שילוב של צמיחה אורגנית לצד מיזוגים ורכישות, כמו הרכישה האחרונה של StoneRiver", מסר נשיא ומנכ"ל סאפיינס, רוני על-דור. "עם זאת, בטווח הקרוב צמיחה זו מושפעת, במיוחד במונחים של רווחיות תפעולית, משני אירועים עיקריים: הפסקת פרויקט פיתוח תוכנה עם לקוח משמעותי ותהליך האינטגרציה עם StoneRiver. ברבעון השני נמשיך בצעדי ארגון מחדש, שנועדו להתמודד עם ההתפתחויות לעניין הלקוח שצוין לעיל, ולעניין האינטגרציה עם StoneRiver - זאת במטרה להמשיך ולעמוד ביעדים שהצבנו למחצית השנייה של 2017".

סאפיינס, שבשליטת פורמולה מקבוצת אסקו הפולנית, נסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 618 מיליון דולר. החברה מצפה לרשום ב-2017 הכנסות של 265-275 מיליון דולר ורווח תפעולי Non-GAAP של 23.9-27.5 מיליון דולר.

כאמור, סאפיינס הורידה את התחזית השנתית לאחר שלקוח, שעמו חתמה על חוזה לפני מספר שנים, שלח לה לאחרונה מכתב, ובו טען להפרה משמעותית של החוזה בין הצדדים מצד סאפיינס. לאחר בדיקה של הטענות, סאפיינס השיבה ללקוח שלא הפרה כל התחייבות בחוזה. 

תוצאות הרבעון של סאפיינס
 תוצאות הרבעון של סאפיינס

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
דוחות כספייםסאפיינספיטוריםרוני על דור
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.