לא רק סמארטפונים: הסוללה שתטעין רכב חשמלי בתוך 5 דקות

חברת StoreDot, שהציגה בשנת 2013 טעינה סופר-מהירה של סמארטפון בתוך כ-30 שניות, רוצה להביא את הבשורה לתחום הרכב החשמלי

שירות גלובס 11.05.2017

חברת StoreDot, שהכריזה בשנת 2013 על טעינה סופר-מהירה של סמארטפון בתוך כ-30 שניות, רוצה להביא את הבשורה גם לתחום הרכב החשמלי. החברה תציג היום (ה') בכנס הטכנולוגיה Cube TechFair בברלין את פתרון הטעינה שלה בטכנולוגיית FlashBattery - שמאפשר של מכונית חשמלית בתוך דקות ספורות. לשם ההמחשה, טעינה של 5 דקות תאפשר לרכב להגיע לטווח נסיעה של 480 ק"מ.

הפיתוח של StoreDot הוא סוללה עבור רכבים חשמליים, אשר צפויה להגיע לשוק בצורה מסחרית בשנת 2021. בחברה עובדים בשלב זה על הנדסת הערכה השלמה של הסוללה עם יצרנים מהתחום.

אב הטיפוס של הסוללה מבוסס על תרכובות אורגניות חדשניות בשילוב עם ננו-חומרים. FlashBattery לא משתמשת בחומרי גרפיט (חומר שאינו מסוגל להתמודד בשימוש בטעינה מהירה) הנמצאים בתאי סוללה מסוג ליתיום-יון. החומר הכימי בו משתמשת StoreDot לא דליק והוא דורש טמפרטורה גבוהה יותר עבור בעירה, מה שמגביר את רמת הבטיחות שלו.

ב-StoreDot גם עובדים על סוללה עבור סמארטפונים, אשר תאפשר טעינה מלאה שלה בתוך 5 דקות. דבר זה יאפשר לטעון את הסמארטפון במהירות שיא. הסוללה אמורה להגיע לשלב ייצור כבר ברבעון הראשון של שנת 2018, כאשר כרגע החברה עובדת עם שני יצרנים מאסיה על הייצור שלה.

"טעינה מהירה היא החוליה החסרה הדרושה לשימוש המוני של כלי רכב חשמליים", אומר ד"ר דורון מאירסדורף, מייסד ומנכ"ל StoreDot. "טכנולוגיית הטעינה הקיימת כיום דורשת זמני טעינה ארוכים, ההופכים את השימוש בתחבורה חשמלית ללא מתאימה לציבור הרחב. אנחנו בוחנים אפשרויות עם כמה שותפים אסטרטגיים בתעשיית הרכב, בכדי לעזור לנו להגביר את תהליך הייצור באסיה ולהגיע לייצור המוני בהקדם האפשרי".

אם כך ראוי לציין, כי לחברה אין עדיין מוצרים בשיווק מסחרי. על הסוללה לסמארטפונים היא הכריזה כאמור לפני כ-4 שנים ועדיין לא השיקה אותה, והיום היא מכריזה על סוללה שתצא לשוק במקרה הטוב בעוד שלוש שנים. ד"ר דורון מאירסדורף, מייסד ומנכ"ל StoreDot, מסר בעניין זה, כי "שוק הסוללות לא עבר שינוי בשלושים שנה האחרונות. הבשורה של החומרים והתהליכים החדשים שמביאה StoreDot לתעשיה דורשים התארגנות משמעותית במפעלי הייצור. StoreDot כרגע במאמצים עם מספר מפעלים מובילים על מנת למסחר את הטכנולוגיה במהירות האפשרית".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טלפונים חכמים (סמארטפונים)מכונית חשמליתסוללות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.