צפו: לא תאמינו אילו משרות מציעות יצרניות הרכב הגדולות

פיתוח מכונית חדשה הוא עסק ארוך, מסובך וכמובן מאוד יקר, אשר מצריך כוח-אדם גדול ומגוון ■ לצד תפקידים אורתודכסים כמו טכנאים, מהנדסים ומעצבים, יש לא מעט תפקידים אזוטריים למדי שכוללים משימות בלתי שגרתיות

פיתוח מכונית חדשה זה דבר ארוך, מסובך, מאוד מאוד יקר ומצריך כוח-אדם גדול ומגוון. לצד תפקידים אורתודכסים כמו טכנאים, מהנדסים, מעצבים ועוד כמה שבטח שכחנו, יש לא מעט תפקידים אזוטריים למדי, ובסיאט החליטו לחשוף חמישה כאלה. ונתחיל מהסוף.

כולנו חולמים על מכונית חדשה כדי שנוכל לקרוע את הניילונים ולהריח את הריח, שאין דרך אחרת מלהגדיר אותו, כריח של מכונית חדשה. אז אם חשבתם כי זה בא טבעי ליצרני הרכב, בסיאט מגלים שממש לא. חבורה של כימאים עורכת מעל ל-400 מבחני הרחה בשנה, חלקם בטמפרטורות של 60 מעלות צלזיוס, בכדי להשיג את הריח הנכסף. ואם אתם חושבים על קריירה דומה, קחו בחשבון שלעובדים אלה אסור לעשן או לשים בושם כלשהו, משום שזה עלול להפריע בתהליך העבודה.

תפקיד בלתי שגרתי נוסף הוא פיסול מכונית בחימר. בתעשיית הרכב מקובל שלפני שמחליטים באופן סופי על עיצוב כלשהו, מפסלים את המכונית בגודל מלא מחימר. דבר זה מצריך כ-2,500 קילוגרם של חימר, וקרוב לעשרת אלפי שעות עבודה של מפסלים, שבטח לא חשבו שייצא להם משהו מחוג הפיסול שהם הלכו אליו בכיתה גימל.

ויש גם את התופר שחייב למצוא את השילובים הנעימים ביותר לעין, מבלי לוותר על עמידות החומרים. או בוחני המושבים, שתפקידם לראות שהמושבים מתקפלים וחוזרים כמו שצריך, ושהחומר ממנו עשויים המושבים אינו קורס, ועוד ועוד. לפחות את התפקיד האחרון די צפינו, נהג מבחן שתפקידו לבדוק את עמידות המכונית ומערכותיה בנסיעה על תוואי קרקע שונים. כמעט ומילאנו קורות חיים לתפקיד זה, עד ששמענו את כמות הקילומטראז הנצברת של אותם נהגים, לא פחות מ-2 מיליון קילומטרים בכל שנה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
סיאטחדשות הרכב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.