מיטב דש שלח מכתב הפרה ל-XIO ומצפה לשיפורים

לקרן ההשקעות הזרה יש 20 ימים לתיקון ההפרות ■ ב-XIO מציינים: "מאוכזבים אבל לא מוותרים על העסקה"

אילן רביב / צילום: איל יצהר אילן רביב / צילום: איל יצהר
רון שטיין 27.04.2017

בית ההשקעות מיטב דש, שבשליטת משפחת סטפק ואלי ברקת, הוציא כרטיס צהוב לקרן ההשקעות הזרה XIO, ושלח היום (ה') "מכתב הפרה", לפיו הוא יבטל את עסקת הענק שנחתמה בין הצדדים למכירת בית ההשקעות אלא אם יתוקנו ההפרות. לרוכשים הזרים יש מעתה 20 ימי עסקים לתקן את ההפרות (הללו יסתיימו בתחילת חודש יוני).

בסביבת קרן ההשקעות XIO, הביעו היום אכזבה מכך שבעלי מיטב דש איבדו את הסבלנות, אך הבהירו שהם לא מוותרים על העסקה, מחויבים לה ועושים כל מאמץ על מנת לקדמה ולהשלים את הליך קבלת האישור מרשות שוק ההון בישראל (שטרם החלה בו). במיטב דש מעוניינים להפעיל לחץ על הקרן להשלים את הטיפול בתביעה שמתנהלת כנגדה בחו"ל. כמו כן, ככל הנראה, במיטב דש מעוניינים לראות הרחבה של הקבוצה הרוכשת תוך הכנסת גורם נוסף, שיקל על קבלת אישור מהפיקוח בישראל.

מניית מיטב דש   (1824 ,‎+1.00%‏) נסחרה הבוקר לפי שווי חברה של כ-961 מיליון שקל, לאחר שמתחילת השנה היא השילה כ-19%. ההסכם הראשוני למכירת מיטב דש, המנוהל על-ידי אילן רביב, לבין XIO, נחתם באוגוסט 2016, כשההסכם המחייב נחתם בסוף נובמבר. בהסכמים אלה נקבע בין הצדדים כי במסגרת העסקה תרכוש הקרן הגלובלית, שבה מעורבים גורמים סיניים, את מלוא המניות של בית ההשקעות בתמורה לתשלום לפי שווי חברה של 1.48 מיליארד שקל (22 שקל למניה - 55% מעל למחיר השוק הנוכחי).

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בתי השקעותמיטב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.