שחקן מעו"ף: השוק ימשיך לדשדש - וזו האסטרטגיה המתאימה

באתר שחקן מעו"ף לא מתרגשים מהבחירות בצרפת ומעריכים כי לא תהיה תזוזה מהותית בשוק ■ לכן, הם ממליצים על פוזיציה הנוטה מעט מטה ועדיין בעלת אפס סבירות למפולת

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
שירות גלובס 23.04.2017

בסקירתנו האחרונה, לפני שבועיים וטרם החג, הערכנו כי מדד המעו"ף יוסיף להציג חולשה אך לא ירשום ירידה של ממש, ובהתאם ערכנו אסטרטגיה למדד ששהה ברמה של 1,385. הערכה זו התאמתה במלואה, וכבר ביום המחרת החלה חולשה זניחה יחסית אך עקבית במעו"ף שלקחה את המדד עד רמה של 1,375. מדי יום ניתן היה לסגור את הפוזיציה ברווח ובסיכומם של שבועיים המדד נסחר כעת ברמת 1,391 נכון לזמן כתיבת שורות אלה ומחדד כי השוק פשוט דורך במקום.

ההססנות הנוכחית בשוק מוסברת ע"י החשש מבחירת לה פן בצרפת ועלייתה לסיבוב השני. ממוצע תחזית האנליסטים לתרחיש שכזה עומדת על ירידה של 7-8% וצניחה מתמשכת של בורסות אירופה. על פניו חשש אמיתי ומוצדק. בפועל, אלו בדיוק אותם אנליסטים שהעריכו כי בחירתו של טראמפ תוביל לירידה של 10% ויותר, וחודש מאוחר יותר לא מצמצו כשהסבירו זינוק דומה במדד.

עלייתה של לה פן לא תוביל להתרגשות רצינית בוול סטריט שממתינה לתכנית המסים של טראמפ. אם וול סטריט לא מתרגשת אזי אירופה נרגעת מהר ולכן ירידות של כ-2%-3% באירופה ותיקון מהיר הוא התרחיש הסביר. במקרה ש-לה פן לא תעלה לסיבוב הבא תהא עלייה של 1% אך לא מעבר. בשני המקרים לא משהו שבאמת אמור היה להחזיק כותרות במשך שבועיים, אך פשוט אין אף ידיעה כלכלית אלטרנטיבית.

היתרון של שחקני המעו"ף לעומת אנליסטים, כלכלנים ושאר קוראים בקפה הוא פשוט - איננו יודעים מה יהיה כמובן, אך אנחנו יכולים להעריך בסבירות גבוהה מה לא יהיה. כך לדוגמה, אם נציין כי להערכתנו נכון יהיה לכתוב במאי CALL 1,490 מה יכול להבין מכך המשקיע הממוצע? זה לא אומר שתהיינה ירידות, דשדוש או עליות. זה בסה"כ אומר שלא יהיה זינוק דרמטי שלא התרחש מזה שנים.

עבור המשקיע המקצועי זה כבר שווה כסף והרבה. מכאן קצרה הדרך לניתוח הצפוי השבוע ואף מעט קדימה. אם מלכתחילה לא צפוי שינוי, ואנו נסחרים מעט מעל הערכתנו לסביבות 1,380, הרי שכדאי לבצע פוזיציה הנוטה מעט מטה ועדיין בעלת אפס סבירות למפולת. הנכון הוא להשתמש באופציות הקצרות מאחר והסטיה עלתה פלאים ביומיים המסחר האחרונים בשל כותרות התקשורת על חשיבות הסיבוב הראשון בצרפת: כתיבת PUT 1,380 אפריל; כתיבת CALL 1,380 אפריל; קניית CALL 1,410 מאי; קניית PUT 1,350 מאי (המדד כעת כאמור 1,391). סגירה מהירה צריכה להתרחש עם ירידה ל-1,385 וכמובן עם ירידה ל-1,380 יתקבל הרווח המקסימלי. פחות משאנו בונים על תנועה אנו מניחים את הרוגע שאחרי היוודע תוצאות הבחירות, שיוביל לירידה בסטיה שעלתה כמובן ללא כל הצדקה.

אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הבורסה בת"אשחקני מעו"ףתחזיות האנליסטיםשחקן מעו"ף
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.