עובדי תדיראן מערכות פתחו בשביתה; סכסוך עבודה בבז"ן

עובדי תדיראן מוחים על כוונת הנהלת הקבוצה למזג את הפעילות עם פעילותה של החברה-הבת אלישרא ■ הרקע לסכסוך בבזן הוא מחלוקות על אופן חלוקת רווחים לעובדים מ-2016 והעסקה פוגענית של עובדי קבלן רבים

הפגנת עובדי קבלן/ קרדיט: ההסתדרות הפגנת עובדי קבלן/ קרדיט: ההסתדרות
יובל אזולאי 23.04.2017

מאות עובדי תדיראן מערכות שמקבוצת אלביט מערכות פתחו היום בשביתה ללא הגבלת זמן, תוך שיבוש פעילות החברה. העובדים מוחים על כוונת הנהלת הקבוצה למזג את הפעילות עם פעילותה של חברה בת אחרת, אלישרא. האחרונה עוסקת בתחום הלוחמה האלקטרונית (ל"א) ותדיראן מערכות עוסקת בתחום מערכות השליטה והבקרה (שו"ב). בשלוש השנים האחרונות פועלת ההנהלה לאיחוד פעילויות שנעשו עד כה בנפרד בשתי החברות ולהפעילן באותו מתחם, זאת תוך העברה של מאות מעובדי אלישרא מהאתר הקודם בבני ברק לזה שבחולון.

"ההנהלה מקיימת הליך למיזוג דה פאקטו של שתי החברות, אנשי אלישרא ממונים לתפקידים ניהוליים בתדיראן תוך התעלמות מהסכמים שנחתמו בעבר. אנחנו לא ניתן לזה לקרות", אמר היום יו"ר ועד עובדי תדיראן מערכות, סטריאן פינקל. "אנו קוראים להנהלה לחזור בה מצעדים חד-צדדיים שנקטה בניסיון לקדם את המיזוג, ורק לאחר מכן נשב למשא ומתן".

בעקבות המשבר, הכריזה ההסתדרות כבר לפני למעלה מחודש על סכסוך עבודה בחברה. בשבוע שעבר נקטו העובדים בצעדים ארגוניים שכללו אספות הסברה ועיצומים, וגם היום נמשכו ניסיונות מצד העובדים לשבש את הפעילות.

מאלביט מערכות לא נמסרה תגובה.

סכסוך גם בבזן

בתוך כך, ההסתדרות ועובדי קבוצת בזן הכריזו בסוף השבוע על סכסוך עבודה בחברות בזן, כרמל אולפינים, נדיב תעשיות פטרוכימיות ושמנים בסיסיים חיפה. בחברות אלה מועסקים כ-1,700 עובדים, ומההסתדרות נמסר היום כי הרקע הוא מחלוקות על אופן חלוקת רווחים לעובדים מ-2016, והעסקה פוגענית של עובדי קבלן רבים. לטענת ההסתדרות, הנהלת בזן נוקטת באופן העסקה שנועד לעקוף את ההסכמים הקיבוציים שנהוגים בקבוצה, וזאת תוך העסקה של עובדי קבלן לתקופות ארוכות. לדברי יו"ר ועד העובדים, אברהם וקנין, מדובר בקבוצה של כ-180 עובדי קבלן: "הם עובדים איתנו כתף אל שכם, עושים את אותה עבודה שכולנו עושים - אך מועסקים בתנאים פחותים משלנו".

עילה נוספת שבגינה הוכרז הסכסוך היא כאמור מחלוקת סביב אופן חלוקת רווחי הקבוצה. אשתקד רשמה החברה רווח נקי של כ-580 מיליון שקל, ובין ועד העובדים להנהלה קיימת מחלוקת על היקף הבונוס שיקבלו העובדים. ההנהלה מוכנה לחלק רווחים בהיקף של כ-22 מיליון שקל, בעוד העובדים דורשים בונוס של 40 מיליון. "אנו מצפים מההנהלה להבין את צרכי העובדים, לכבד את ההסכמים הנהוגים בקבוצה ולחזור בדחיפות למו"מ פורה וענייני", אמר וקנין.

מקבוצת בזן נמסר: "הקבוצה תמשיך לנקוט במדיניות העסקה הוגנת. החברה לומדת את הודעת ההסתדרות והיא בוחנת את צעדיה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלביט מערכותאלישראבזןשביתהתדיראן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.