טבע משיקה מוצר לטיפול באסתמה ואת הגרסה הגנרית שלו

המוצר הגנרי נחשב להשקה חשובה בעיני האנליסטים, וצפוי לסייע לחברה לעמוד בתחזיות ל-2017

גלי וינרב 23.04.2017

חברת טבע הודיעה על השקת ה-AirDuo Respiclick, מוצר לטיפול באסתמה עבור בני 12 ומעלה, אשר מחלתם אינה נשלטת בהצלחה באמצעות סטרואידים נשאפים בלבד. המוצר של טבע מכיל שילוב של מרחיבי סימפונות עם סטרואידים, באותו הרכב כמו מוצר ה-Advair של חברת GSK, אך המשאף הוא שונה, ומאפשר שליטה במינון המוצר.

בעקבות ההודעה עלתה מניית טבע ב-1.5% ביום שישי ב-NYSE, והחברה נסחרת לפי שווי של 31.7 מיליארד דולר. זאת לאחר שבשבוע שעבר נגעה שוב בשפל של יותר מעשור.

מיילן גם היא בדרך למוצר דומה

טבע משיקה בו-זמנית את המוצר וגם גרסת גנריקה מאושרת שלו. טבע מסרה כי היא משיקה את שני המוצרים בו-זמנית, "במטרה לענות על הביקוש לאפשרויות טיפול ברות השגה בארה"ב". המוצר הגנרי של של טבע הוא למעשה הגנריקה הראשונה על מוצר ה-Advair, שהכניס לגלקסו כ-2 מיליארד דולר ב-2016, כשהוא מתחרה במוצרים נוספים מן השוק משלב מרחיבי סימפונות עם סטרואידים נשאפים (קטגוריית ה-ICS/LABA, שגלגלה כ-4.5 מיליארד דולר ב-2016).

טבע מסרה שהיא מאמינה כי המוצר הגנרי שלה יהיה אחראי על רוב ההכנסות שלה בתחום זה (לאחר שתומחר בהנחה משמעותית, של כ-70%-80%, מול המוצר של GSK). יצוין כי המתחרה של טבע, מיילן, הגישה גם היא משאף גנרי מקטגוריה זו לאישור, אך טרם קיבלה אותו.

לדברי ד"ר רוב קורמנס, נשיא ומנכ"ל תחום התרופות הייחודיות הגלובלי של טבע. "השקה חשובה זו מביאה לא רק את המוצר הראשון מסוג ICS/LABA לארה"ב, אלא מצביעה גם על המשך הרחבת הפורטפוליו של משפחת משאפי RespiClick, הכולל כעת משאפים המופעלים באמצעות נשימה הן כטיפול תחזוקתי והן כאמצעי הצלה".

טבע מנוהלת בחודש האחרון על-ידי המנכ"ל הזמני, פרופ' יצחק פטרבורג, ועל-ידי היו"ר, ד"ר סול בארר, לאחר פרישתו של המנכ"ל ארז ויגודמן. מניית טבע איבדה מאז אוגוסט 2015, אז הגיעה לשיאה, כ-57% מערכה.

אחת הסיבות לירידה בערך המניה הייתה אובדן אמון המשקיעים עקב פספוס התחזיות של החברה מספר פעמים, בין היתר על רקע כישלונות של השקות גנריות גדולות שתכננה החברה. ההשקה הנוכחית, שבה טבע מגיעה לשוק כמוצר גנרי ראשון, נחשבת בעיני האנליסטים והחברה עצמה כהשקה גנרית חשובה לחברה, והפעם היא אף מקדימה במעט את לוחות זמנים עליהם הצהירה עבור השקת המוצר. מהלך זה עשוי לעזור לחברה לעמוד בתחזיותיה המעודכנות ל-2017.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טבעמיילןסטרואידיםתרופותתרופות גנריות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.