שאיפות גבוהות: אפל מתקדמת בפיתוח רכב אוטונומי

יצרנית האייפון מצטרפת לשורה ארוכה של יצרניות רכב, חברות סטארט-אפ וחברות טכנולוגית מתחרות שבודקות מכוניות בכבישי המדינה ■ טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית צפויה לחולל מהפכה בתעשיית הרכב המסורתית

הלוגו של אפל / צילום: רויטרס הלוגו של אפל / צילום: רויטרס

במסמכים שהוגשו באחרונה לרגולטורים בקליפורניה, הציגה אפל תוכנית להכשרת מפעילי מכוניות אוטונומיות. מסמכים אלה מספקים את הרמזים האחרונים לגבי שאיפותיה של אפל בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית.

ב-14 באפריל העניק משרד הרכב המנועי של קליפורניה לאפל היתר לבדיקת מכוניות אוטונומיות, אך החברה מעולם לא אמרה דבר על תוכניתה.

מדינת קליפורניה העבירה לרויטרס 41 דפים ממסמכי הבקשה של אפל, שמכילים כמה רמזים לגבי תוכנית הנהיגה האוטונומית הסודית מאוד של החברה, שמעולם לא הודתה בגלוי בקיומה של תוכנית זו.

יצרנית האייפון מצטרפת לשורה ארוכה של יצרניות רכב, חברות סטארט-אפ וחברות טכנולוגית מתחרות, כולל וויימו של אלפבית, שבודקות מכוניות בכבישי המדינה. אפל מחפשת מוצרים-להיטים חדשים, וטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית צפויה לחולל מהפכה בתעשיית הרכב המסורתית.

במסגרת בקשתה, הכלילה אפל תוכנית הכשרה בת 10 דפים שבמסגרתה ייקחו המפעילים חזרה את השליטה הידנית במכונית במהלך תרגילי נהיגה אוטונומית במערכת, שאותה מכנה אפל פלטפורמת פיתוח. אפל סירבה להגיב.

סיבובים חדים

התוכנית כוללת מסמך שמכונה "מערכת אוטומטית: סקירה כוללת של הכשרה ספציפית במערכת הפיתוח", שיעדה הוא "להכשיר נהגי בטיחות בתנאי נהיגה אוטונומיים מגוונים".

"פלטפורמת הפיתוח תישלט באופן אלקטרוני (למשל, באמצעות ידית היגוי) ונהגי הבטיחות יהיו מוכנים להתערב ולקחת שליטה", נאמר במסמך. המסמך מדגיש את התרחישים השונים שייבדקו, החל מנהיגה במהירות גבוהה וכלה בסיבובי פרסה חדים בשינויי נתיב.

במכתב שנשלח מאפל למשרד הרכב המנועי נאמר כי לפלטפורמת הפיתוח של אפל "תהיה היכולת ללכוד ולאחסן נתונים רלוונטיים לפני התרחשותה של התנגשות".

המסמך אינו כולל פרטים על האופן שבו פועלת למעשה פלטפורמת הנהיגה האוטונומית של אפל, או פרטים טכניים אחרים. כמו כן לא נאמר במסמך איזה סוג חיישנים מותקנים בשלושת כלי הרכב המורשים של אפל, שכולם דגם לקסוס RX450h מ-2015.

הענקת הרישיון אינה מצביעה בהכרח על כך שאפל עצמה בונה מכונית מלאה. ייתכן שבמקום זאת מעצבת אפל פלטפורמת נהיגה אוטונומית שניתן יהיה לשלבה במכוניות של יצרניות אחרות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אפלרכב אוטונומי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.