בעלי מניות מיעוט באלוט מתנגדים לתגמולי המנכ"ל והיו"ר

חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי ממליצה לאשר את התגמולים: "לאור השינויים שערכה החברה באחרונה, אנו סבורים כי יש לאפשר להנהלתה את הגמישות הניהולית הנדרשת"

שירי חביב ולדהורן 23.04.2017

בעלי מניות מיעוט בחברת ציוד התקשורת אלוט  (2.2 ,‎+3.29%‏)   (800.6 ,‎+0.13%‏) חוזרים לאתגר את החברה, ומתנגדים לחבילות התגמולים המוצעות ליו"ר ולמנכ"ל החברה. חוסה סנצ'ו גרסיה ומריה דל פילאר תומס ריוס, באמצעות IBIM2, מחזיקים ב-2.3% מהון המניות של אלוט. לפני כחצי שנה הם פרסמו נייר עמדה ובו התנגדו להארכת כהונתו של היו"ר דאז, שרגא כץ, ולתגמולים למנכ"ל באותה תקופה, אנדריי אלפנט, על רקע מה שהגדירו כ"ביצועים עלובים" של החברה.

בעקבות התנגדותם, והמלצת חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי, נאלצה אלוט לוותר על הארכת כהונתו של כץ. הפעם תיאלץ IBIM2 לנסות להסתדר ללא רוח גבית מצד אנטרופי. ל"גלובס" נודע כי אנטרופי ממליצה לאשר את כל הסעיפים שיעלו להצבעה באסיפה, ולהתנגד רק להצעת IBIM2 למינוי דירקטור מטעמם (רואה חשבון ספרדי בשם פדרו וסקז).

מאז האסיפה הקודמת התחלפו גם המנכ"ל וגם היו"ר: יגאל יעקובי מונה ליו"ר, וארז ענתבי, לשעבר מנכ"ל גילת, החליף את אלפנט כמנכ"ל. ב-IBIM2 לא מתרשמים מהשינוי, ובנייר עמדה שפרסמו בשבוע שעבר הם קוראים להתנגד לרוב הסעיפים שיעלו להצבעה באסיפה הקרובה, שתיערך ביום חמישי הקרוב. הסעיף היחיד שאינם מתנגדים לו נוגע לשינוי מנגנון בחירת הדירקטורים - ביטול המנגנון המדורג שבו הדירקטורים לא עומדים לבחירה מדי שנה (נושא שעמד במחלוקת לקראת האסיפה הקודמת).

מנגד, בעלי מניות המיעוט מתנגדים להצעות הקשורות לתגמולי היו"ר והמנכ"ל, למינוי דירקטורים ולתגמולים לאותם דירקטורים. אלוט מבקשת לאשר ליו"ר יעקובי שכר זהה לשל היו"ר הקודם, 270 אלף שקל בשנה. נוסף על כך היא מבקשת להקצות לו 120 אלף אופציות במחיר השוק ביום ההקצאה, ו-30 אלף מניות חסומות.

האופציות והמניות החסומות יבשילו במשך שלוש שנים, אך ההבשלה תואץ במקרה שיהיו מיזוגים ורכישות שבהן אלוט תהיה מעורבת. עבור ענתבי, אלוט מבקשת לאשר שכר חודשי של 80 אלף שקל (960 אלף שקל בשנה), וכן זכאות לבונוס של עד 480 אלף שקל בכפוף לעמידה ביעדים.

ענתבי יהיה זכאי גם ל-200 אלף אופציות במחיר השוק ביום כניסתו לתפקיד בינואר האחרון - כ-5.4 דולרים, לעומת 4.9 דולרים כיום - ול-60 אלף מניות חסומות.

"המשיכה להציג ביצועי חסר"

באנטרופי מסבירים כי באסיפה הקודמת התנגדו למספר סעיפים, ועמדתם באה על רקע המנגנון המדורג של מינוי הדירקטורים, ולאור ביצועי המניה החלשים וקשר רופף בין ביצועים לתגמול. עם זאת, באנטרופי מזכירים את השינויים שערכה החברה מאז, לרבות ביטול המנגנון המדורג (המובא לאישור באסיפה הקרובה), והחלפת המנכ"ל והיו"ר. "לאור זאת, אנו סבורים כי בנקודת הזמן הנוכחית יש לאפשר להנהלת החברה את הגמישות הניהולית הנדרשת", נכתב בהמלצה.

לדברי IBIM2, "מניית אלוט מוערכת בחסר רב מאוד, בעיקר על רקע הירידה בשיעור 9.6% בהכנסות ב-2016, והירידה הצפויה הנוספת בהכנסות ב-2017. לאחר האסיפה הקודמת היו מספר שינויים בהנהלה, אך אנחנו חושבים שלא הייתה להם השפעה והכל נמשך כרגיל. לפיכך, מניית אלוט המשיכה להציג ביצועי חסר לעומת המתחרות שלה". עוד הם טוענים, כי "הדירקטוריון וההנהלה של אלוט לא הולכים לשום מקום (מבחינה עסקית, ש'ח'ו'), וכי הדירקטוריון לא הגדיר אסטרטגיה לחברה.

אלוט פועלת בתחום ייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת. החברה מתמודדת עם ירידה מתמשכת בהכנסותיה, וב-2016 רשמה הפסד נקי של 8 מיליון דולר. שווי השוק של אלוט בנאסד"ק ובת"א הוא 161 מיליון דולר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אלוט תקשורתשכר בכיריםאנטרופי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.