פידליטי כבר לא בעלת עניין ברמי לוי; מכרה מניות בכ-17 מ' ש'

כעת קבוצת הקרנות מחזיקה מניות של רמי לוי בשווי של כ-115 מיליון שקל ■ בשיא מעורבותה החזיקה פידליטי ב-10% ממניות הרשת

רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי
אביב לוי 23.04.2017

סוף תקופה ברשת קמעונאות המזון רמי לוי  (22100 ,‎-0.23%‏) : 4 שנים לאחר שהפכה קבוצת קרנות פידליטי (FMR) לבעלת עניין בחברה, היא חדלה מלהיות כזו בימים האחרונים, לאחר שמכרה בכמה עסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה ממניות הרשת בתמורה כוללת של כ-17 מיליון שקל.

המכירות, שנעשו במחיר מניה של כ-163 שקל, משקפות הנחה של כ-5.5% על מחיר המניה הבוקר (א'), שעמד על כ-173 שקל, והורידו את החזקותיה של פידליטי בחברה ל-4.9%, לעומת 5.7% שהחזיקה טרם לכך.

קבוצת קרנות פידליטי, המנוהלת בבוסטון ונחשבת לאחת מקבוצות ההשקעות הגדולות בעולם, הפכה לבעלת עניין ברמי לוי באפריל 2013, אחרי שביצעה רצף רכישות במהלך המסחר השוטף בבורסה והגיעה להחזקה של כ-5% ממניות הרשת. הרכישות האחרונות שביצעה אז כשהפכה לבעלת עניין, נעשו לפי שווי קרוב לשווייה הנוכחי של רשת רמי לוי, ומאז היא הגדילה את החזקותיה בחברה בכמה הזדמנויות, עד לכ-10% מההון.

בחודשים האחרונים פעלה פידליטי לצמצם את חשיפתה לרמי לוי, ובכמה הזדמנויות מימשה ממניות החברה תמורת כ-60 מיליון שקל, במכירות שבוצעו בטווח מחירים ממוצע של 148-155 שקל למניה.

שווי ההחזקות הנוכחי של פידליטי ברמי לוי עומד על כ-115 מיליון שקל, לאחר עליה של כ-10% שרשמה מניית החברה מתחילת השנה, ומשקפת לרמי לוי שווי נוכחי של 2.3 מיליארד שקל.

גוף זר נוסף המחזיק במניות רמי לוי הוא קרן MSD, שייסד מייקל דל, בעלי חברת המחשבים דל, שהפכה גם היא לבעלת עניין ברשת ב-2013, אז מכר לה לוי 4.8% מההון תמורת כ-90 מיליון שקל. כיום מחזיקה MSD בכ-10% ממניות רמי לוי בשווי של כ-220 מיליון שקל.

בשנת 2016 - קפיצה ברווח

רשת רמי לוי, הנושאת את שם בעל השליטה והמנכ"ל, הציגה בסוף חודש מארס צמיחה של 14% בהכנסותיה בסיכום שנת 2016, ואלה הגיעו ל-4.5 מיליארד שקל בתמיכת פתיחתם של 16 סניפים חדשים.

לצד זאת שיפרה החברה את הרווח הגולמי והתפעולי שתמך בקפיצה של 27% ברווח הנקי, שהצטבר ל-94 מיליון שקל. במקביל לדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 17 מיליון שקל לבעלי המניות.

בחודש שעבר מינה רמי לוי את יאיר שמיר, לשעבר שר החקלאות, לדירקטור חיצוני בחברה, שהצטרף לפוליטיקאית נוספת לשעבר בדירקטוריון החברה, דליה איציק.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
רמי לוי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.