מאסטרקארד: כרטיס אשראי עם זיהוי טביעת אצבע ביומטרית

הטכנולוגיה לזיהוי ביומטרי משמשת כיום בתשלומים ניידים ויכולה לשמש גם במסופי EMV

שירות גלובס 23.04.2017

חברת מאסטרקארד (Mastercard) העולמית השיקה היום (א') כרטיס אשראי ביומטרי המשלב טכנולוגיית שבבים עם טביעת אצבעות, על מנת לאמת באופן נוח ובטוח את זהות מחזיק הכרטיס בעת רכישות בחנויות ולמנוע הונאות.

הטכנולוגיה לזיהוי ביומטרי משמשת כיום בתשלומים ניידים ויכולה לשמש גם במסופי EMV (תקן גלובלי לאימות כרטיסי אשראי וחיוב וראשי תיבות של Europay, Mastercard ו- VISA). 

כיצד זה עובד: בעל הכרטיס מפעיל את כרטיס האשראי שברשותו בתהליך רישום מול המוסד הפיננסי אשר הנפיק את הכרטיס. בתהליך הרישום מומרת טביעת האצבע של בעל הכרטיס לתבנית דיגיטלית מוצפנת המאוחסנת על גבי הכרטיס. כעת הכרטיס מוכן לשימוש בכל מסוף EMV בעולם.

בעת עריכת קניות ותשלום עבורן בחנות, הכרטיס הביומטרי פועל כמו כל כרטיס אשראי אחר המצויד בשבב. בעל הכרטיס מעביר אותו במסוף של הקמעונאי ובמקביל מניח את אצבעו על החיישן המשולב במסוף. ההתאמה של טביעת האצבע לתבנית המוטבעת בכרטיס נבדקת וכאשר יש התאמה, העסקה מאושרת. בנוסף, גרסה עתידית של הכרטיס תציע גם שימוש ללא מגע (Contactless).

הטכנולוגיה החדשה תבחן לראשונה בדרום אפריקה, ניסויים נוספים ייערכו באירופה ובאזור אסיה-פסיפיק בשלב מאוחר יותר.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
כרטיסי אשראימאסטרקארד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.