הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה, הורשע בהפרת אמונים

יוסף, רב העיר חולון, הורשע בכך שפעל בניגוד עניינים בתחום הכשרות, ניצל את מעמדו וניתב בעלי עסקים לממכר בשר לשכור את שירותי בד"ץ בית יוסף, גוף השגחת כשרות בבעלות משפחתו, תוך שהוא מפלה לרעה גופי כשרות אחרים

חן מענית 23.04.2017

סגן נשיא בית משפט השלום בתל-אביב, צחי עוזיאל, הרשיע היום (א') את הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, בשתי עבירות של הפרת אמונים.

יוסף הורשע בכך שפעל בניגוד עניינים בתחום הכשרות ומתוך אינטרס אישי-משפחתי וכלכלי מובהק, בכך שניצל את מעמדו הרם וניתב בעלי עסקים לממכר בשר לשכור את שירותי בד"ץ בית יוסף, גוף השגחת כשרות פרטי בבעלות משפחתו, תוך שהוא מפלה לרעה גופי השגחת כשרות פרטיים אחרים, המוכרים גם בשם התואר המושאל בד"ץ, מונע תחרות חופשית וכפועל יוצא מכך פוגע פגיעה כלכלית גם בבעלי העסקים.

השופט קיבל את תזת המאשימה כי יוסף הסכים להעניק תעודת כשרות מהדרין מטעם הרבנות המקומית רק לעסקים לממכר בשר ששכרו את שירותיו של אחד מ-3 גופי בד"ץ שאישר, כאשר רק בד"ץ בית יוסף, שהוא אחד מהשלושה, פונה לציבור צרכני הכשרות הספרדי, שהוא הרוב המכריע בערים חולון ואור-יהודה, ואילו השניים הנוספים שאושרו, בד"ץ העדה החרדית וכשרות הרב לנדאו (לעתים מכונה בד"ץ הרב לנדאו), מזוהים עם העדה האשכנזית, ומחירי הבשר תחת פיקוחם יקרים משמעותית ממחירי הבשר של בד"ץ בית יוסף.

בדרך זו, כך נקבע, לא הותיר הרב בידי ציבור צרכני הכשרות הספרדי בחירה ממשית, אלא להתקשר עם בד"ץ בית יוסף בלבד. 

התובעת, עו"ד שירי רום מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), מסרה בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדתנו והרשיע את הנאשם בהפרת אמונים. הרב אברהם יוסף ניצל את מעמדו כרב העיר חולון וכממלא-מקום רב העיר אור-יהודה על-מנת לקדם את הבד"ץ המשפחתי שבבעלות אחיו, תוך שהוא מונע מהציבור ומבד"צים אחרים בתחום הבשר תחרות חופשית ואפשרות בחירה, וכופה על בעלי עסקים שביקשו תעודת כשרות מסוג מהדרין, לבחור בבד"צ בית יוסף. מדובר במסר חד-משמעי לנבחרי ציבור, לפיו הפרקליטות לא תהסס להעמידם לדין במקרים של שחיתות שלטונית, וכי נבחרי ציבור אינם יכולים להשתמש בתפקידם כדי לקדם אינטרסים זרים כאלה ואחרים". 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הפרת אמוניםכשרותניגוד ענייניםבד"ץאברהם יוסף
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.