רשת בתי הקפה אילן'ס מתרחבת ועוברת מיתוג מחדש

11 מסניפי הרשת נמכרו בתחילת 2016 בעסקה שהוערכה ב-15 מיליון שקל ■ אחד הסניפים החדשים יוקם במקום בית הקפה הוותיק באצ'ו בתל אביב

קפה באצ'ו / צילום: שירי דובר קפה באצ'ו / צילום: שירי דובר
שני מוזס 20.04.2017

רשת הקפה אילן'ס מתרחבת וצפויה לצאת במיתוג מחדש. לפי מידע שהגיע ל"גלובס", במהלך המיתוג ישקיע הבעלים החדש של הרשת, איש העסקים אהוד קרלינסקי, כ-6.5 מיליון שקל, בנוסף לסכום הרכישה.

במסגרת המהלך, ישונה תפריט האוכל לחלוטין והסניפים הקיימים צפויים לעבור שיפוץ - לצד פתיחת סניפים במיקומים חדשים. אחד מהם הוא סניף חדש שיוקם במקום בית הקפה הוותיק "באצ'ו" הסמוך לדיזנגוף סנטר בתל אביב. מסתמן כי רשת אילן'ס תנסה לשמור על אופיו השכונתי של בית הקפה ואף תרכוש חלק מהעיצוב המקורי שלו, זאת לצד המיתוג המחודש והחידושים שתכניס לסניף.

קרלינסקי רכש 11 מתוך 13 הסניפים של הרשת מידי יעקב לוזון בתחילת 2016 - עסקה שהוערכה ב-15 מיליון שקל, בעיקר הודות לסניף הרשת בטרמינל 3 בנתב"ג, שמגלגל מכירות של כ-3 מיליון שקל בחודש. מחזור המכירות של רשת אילן'ס עמד ב-2015 על כ-35 מיליון שקל.

שני הסניפים שלא נמכרו לקרלינסקי ממוקמים בקניון רמת אביב ובמתחם הבורסה ברמת גן, והם הועברו לבתו של לוזון סתיו ולסמנכ"לית הרשת ניצן טיקוצ'ינסקי. בנוסף, נשארו בידי משפחת לוזון פעילות ייצור ושיווק קפסולות הקפה למכונות של אילן'ס.

כיום אילן'ס מפעילה שני סניפים במתחם נמל התעופה בן גוריון שנפתחו ב-2015. סניף אחד פועל באולם שחקים ומשרת בעיקר את עובדי רשות שדות התעופה ואת המלווים של הנוסעים, והתנועה בו מצומצמת יחסית, וסניף נוסף במתחם הדיוטי פרי, הסמוך למזרקה.

המחירים בסניפי נתב"ג גבוהים בכ-5% ביחס לסניפי הרשת, אך זולים יותר מהמתחרות בנתב"ג, בעקבות תנאי המכרז של רשות שדות התעופה שזכתה בו הרשת לפני כשנה וחצי. החוזה של אילן'ס לסניף בדיוטי פרי תקף לחמש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות.

עד לפני שנה היה קרלינסקי שותף במשווקת מכונות הקפה לבתי עסק דיספנסינג מועדון קפה והחזיק ב-50% מבית הקלייה אווא קפה, המייצר למותגים פרטיים של בתי קפה ורשתות קפה, ומחזיק בנתח שוק של כ-60%.

רשת אילן'ס הוקמה באפריל 1994 על-ידי אילן שנהב. מאוחר יותר הצטרף אליה כשותף אמיר גרינברג. הרשת הייתה לרשת הקפה הראשונה בארץ שהתמחתה בקפה איכותי.

מטעמו של קרלינסקי נמסר: "רשת אילן'ס עתידה לעבור שינויים וחידושים מפתיעים. נעדכן על כך בעתיד באופן מסודר". לגבי באצ'ו סירב להתייחס לפרטים, ומסר כי אינו נוהג לנהל מו"מ מעל גבי העיתון.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אילן'ס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.