דוחות טובים בוול סטריט משכו את השוק לעליות בסגירה

המתיחות הגיאו-פוליטית: צפון קוריאה איימה ב"מתקפה חסרת תקדים" ■ הנפט סגר בירידות למרות ששר הנפט הסעודי אמר כי קרטל אופ"ק עשוי להרחיב את ההסכם להגבלת התפוקה

וול סטריט / צילום: רויטרס וול סטריט / צילום: רויטרס
משה גולן 20.04.2017

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בעליות בהמשך למגמה החיובית בבורסות אירופה לקראת הבחירות הגורליות בצרפת ביום ראשון. מלבד הבחירות בצרפת, המשקיעים מתמקדים במתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה ורוסיה וכן בעונת הדוחות שצברה תאוצה השבוע. במחצית השנייה של יום המסחר באירופה נורו ירידות בשאנז אליזה באירוע שמוגדר על ידי השלטונות הצרפתים כאירוע טרור.

 

המתיחות הגיאו-פוליטית שוב מתלהטת: לאחר שביצעה ניסוי כושל בשיגור טיל בליסטי בשבוע שעבר, צפון קוריאה משגרת היום איום ישיר לארה"ב וטוענת כי היא עלולה לפתוח ב"מתקפה עצומה וחסרת תקדים". בינתיים, ארה"ב מנסה לפתור את המשבר בדרכים אחרות ולשכנע את סין שתפעיל לחץ ותמתן את המדינה המבודדת בעולם.

הדאו ג'ונס סגר אתמול בירידות שערים, בפעם החמישית מתוך 6 ימי המסחר האחרונים. אתמול הייתה זו מניית IBM ‏ (183.1 ,‎-0.35%‏)  שהכבידה על המדד לאחר שענקית המחשבים דיווחה על ירידה נוספת במכירות, זה הרבעון ה-20 ברציפות.

ביומן נתוני המאקרו פורסמו היום תביעות האבטלה הראשוניות, שעלו ל-244 אלף בשבוע החולף, לעומת 234 אלף בשבוע הקודם ובעוד בשוק ציפו ל-242 אלף. בהמשך יפורסמו מדד הייצור של פילדלפיה ומדד האינדיקטורים המובילים.

הנפט (58.51) ריכז עניין לאחר ששר הנפט הסעודי אמר היום שקרטל אופ"ק עשוי להרחיב את ההסכם להגבלת התפוקה גם למחצית השנייה של 2017.

ענקית הטבק פיליפ מוריס  (90.58 ,‎+1.21%‏) דיווחה היום לפני פתיחת המסחר על הכנסות של 6.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ירידה של 0.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומתחת לתחזיות בשוק שעמדו על כ-6.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם בכ-97 סנט למניה, מתחת לממוצע התחזיות בשוק שעמד על כ-1.03 דולרים למניה.

גם חברת הטלקום ורייזון  (39.78 ,‎+0.03%‏) דיווחה היום לפני הפתיחה ורשמה רווח נקי של 3.6 מיליארד דולר או 84 סנט למניה ברבעון הראשון, בהשוואה לרווח נקי של 1.06 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ירדו ל-29.8 מיליארד דולר, לעומת 32.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2016. התחזיות בשוק עמדו על הכנסות של 30.4 מיליארד דולר ורווח נקי מתואם של 96 סנט למניה.

מניית KCG Holdings (סימול: KCG) בולטת לחיוב לאחר שהודיעה כי חברת  Virtu Financial תרכוש אותה תמורת 1.4 מיליארד דולר או 20 דולר למניה, כ-13% מעל מחיר הסגירה של מניית KCG אתמול.

פוט לוקר  (21.65 ,‎+0.60%‏)  ריכזה עניין לאחר שפרסמה אזהרת רווח. רשת ההנעלה צופה כעת רווח נקי של כ1.36-1.39 דולרים למניה ברבעון הראשון, קצת מתחת לרווח ברבעון המקביל אשתקד.

חברת בריינסטורם  (0.5408 ,‎+2.60%‏) , המפתחת את ה-NurOwn, טיפול בתאי גזע למחלות עצבים ניווניות באמצעות תאי גזע בוגרים, הודיעה על פרסום תוצאות ניסוי פרה קליני שערכה החברה במודל עכברים לטיפול באוטיזם, ממנו עולה כי  חל שיפור בקרב עכברים שטופלו באמצעות ה-NurOwn.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
וול סטריט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.