מיי סייז מודה: ההודעה לבורסה על הסכם עם הדואר - לא מדוייקת

(עדכון) לפי דוחות החברה שפורסמו בימים האחרונים, היא סיימה את 2016 בהפסד ועם קופה ריקה ממזומנים מתחילת החודש ירדה מניית מיי סייז בקרוב ל-30%

האפליקציה של מיי סייז / צילום: אתר החברה האפליקציה של מיי סייז / צילום: אתר החברה
אביב לוי 20.04.2017

נמשך המסחר התזזיתי במניית מיי סייז, שהיום צנחה בכ-11%, על רקע דיווח מאתמול אודות הסכם לשיתוף פעולה עם דואר ישראל. זאת למרות שבפועל ככל הידוע הסכם שכזה לא נחתם מעולם, וככל הידוע גם לא צפוי להיחתם. הנהלת מיי סייז אמנם קיימה פגישה עם נציגי הדואר אתמול, בהמשך לפגישה שקיימו הצדדים כבר לפני כחודשיים, אז הציעו במיי סייז לבצע פיילוט בדואר לפעילות שהחברה מפתחת, אולם לא גובשו כל הבנות בין הצדדים.

אחר הצהריים דיווחה החברה לבורסה שההודעה על הסכם עם הדואר לא הייתה מדויקת ולא שיקפה נכוחה את היחסים בין הצדדים.

מיי סייז, שנמצאת בשליטת שושנה זיגדון (20%), המנכ"ל רונן לוזון (10%) וישראל לוי (9%), מפתחת אפליקציה שמאפשרת למדוד את מידותיו של אדם באמצעות טלפון סלולרי כדי להקל על רכישת בגדים באמצעות האינטרנט. הירידה היומית במניה משלימה צלילה של קרוב ל-30% מתחילת החודש, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של פחות מ-140 מיליון שקל.

בד בבד פרסמה בימים האחרונים מיי סייז באיחור את דוחותיה הכספיים ל-2016, אותה סיכמה בהפסד של כ-4.5 מיליון דולר, לצד קופת מזומנים ריקה וזאת כשהיא עדיין לא מציגה הכנסות. הבוקר פרסמה מיי סייז טיוטת תשקיף, לקראת כוונתה להנפיק מניות חדשות לכמה משקיעים.

זינוק לא מוסבר בינואר

מניית מיי סייז עלתה לכותרות במהלך חודש פברואר האחרון, לאחר זינוק אדיר של כ-185% שרשמה בערכה תוך יום מסחר בודד בבורסת נאסד"ק, שלווה בעליות חדות פחות בהמשך גם בבורסה המקומית. בהתייחסות להתנהגות המניה אז אמר המנכ"ל לוזון כי הוא "לא יודע למה זה קפץ". מאז איבדה המניה קרוב למחצית מערכה בבורסה המקומית, והיא רחוקה בכ-80% משווי השיא שרשמה באותו מועד בנאסד"ק.

בעבר הסביר לוזון כי החברה הוקמה "במטרה לשנות את צורת הקנייה של בגדים באינטרנט". לוזון הסביר כי הטכנולוגיה של החברה מאפשרת להפוך את הטלפון ל"סרגל" שמודד את אורך הידיים, הרגליים וכדומה באמצעות משיכתו על-פניהם, ליצור פרופיל של האדם ולשמור אותו על הענן, משם הוא מתקשר עם אתרי הקמעונאים. לדבריו, היתרון התחרותי של החברה הוא השימוש בסנסורים של הטלפון ולא בצילום או מדידה פיסית והכנסת נתונים".

בשנה שעברה עלתה החברה לכותרות לאחר שעיכוב ברישום מניותיה למסחר בחו"ל קושר בתקשורת ליצחק זיגדון - בעלה של בעלת השליטה בחברה, שושנה זיגדון, שמופיע ברשימת המבוקשים של האינטרפול על תרמית ניירות ערך, אולם לוזון אמר בעניין זה כי בתהליך שבחנה החברה להירשם בבורסת ה-AIM בלונדון, "הרגולטור בעצמו אמר לנו שזה ברמה של סיפור צהוב כמו בעיתון סאן".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הנפקהמיי סייז
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.