בשורה טובה לחוכרים: רמ"י שינתה מועד קובע לביטול רפורמה

מדובר במועד הקובע לביטול החלטה 1370, שעסקה ב"רפורמה בניהול מקרקעי ישראל"

בנין רשות מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר בנין רשות מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר

רשות מקרקעי ישראל שינתה לאחרונה את מדיניותה בקשר למועד הקובע לביטול החלטה 1370, שעסקה עפ"י כותרתה ב"רפורמה בניהול מקרקעי ישראל". 

החלטה 1370, שהתקבלה ב-2014, התירה לבעלי זכות חכירה מרשות מקרקעי ישראל לשדרג את זכותם לזכות בעלות רשומה בלשכת רישום המקרקעין, ללא תמורה או בתמורה מופחתת. לפני כחצי שנה, במהלך חודש ספטמבר, בוטלה החלטה 1370, תוך פרסום הוראות מעבר שמקנות לביטול תוקף רטרואקטיבי החל מיום 29.8.2016. 

הבקשה האמורה הוגשה במסגרת תיק תובענה הייצוגית שהוגשה ע"י עורכי הדין דורון רדעי וניצן גדות, שטענו כי מתן תוקף רטרואקטיבי להחלטות הרשות אינו מתיישב עם כללי משפט בסיסיים. 

בבקשה נטען, כי מעיון שנערך לאחרונה באתר האינטרנט של רמ"י עולה רמ"י תיקנה כשבועיים את הוראות המעבר, תוך שהיא קובעת כי "המועד הקובע לעניין החלטה זו הוא 28/9/16, מועד חתימת שר האוצר על החלטת מועצת מקרקעי ישראל מספר 1478".

שינוי המועד הקובע טומן בחובו בשורה טובה למאות חוכרים, שהגישו את הבקשה להקניית זכויות במהלך ספטמבר 2016. על פי הנטען בתובענה, ההטבה כספית מוערכת ב-50 מיליון שקל. 

במסגרת הבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, טוענים עוה"ד רדעי וגדות כי "לאור חובות השקיפות וההגינות המוטלות על רמ"י, יהיה זה מן הראוי שהיא תביא לידיעת הציבור את השינוי שחל במדיניותה, באמצעות פרסום מודעה מיוחדת באינטרנט וכן בעיתונות הכתובה, תוך מתן הסבר מפורט כיצד ניתן לקבל את שובר התשלום המתוקן או הזיכוי הכספי המגיע לחברי הקבוצה". 

על פי הנטען, חלוף הזמן ביחד עם הצנעת שינוי המדיניות, פועלים לרעת חברי הקבוצה. לפיכך התבקש בית המשפט להורות לרמ"י לפרסם מודעה בהקדם האפשרי.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
רשות מקרקעי ישראל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.