מחיר למשתכן: מכרז ברמלה שנכשל פורסם שוב עם הטבה לקבלנים

השינוי המרכזי במכרז שפרסמה רמ"י הוא הגדלת יחידות הדיור שיוכלו להימכר בשוק החופשי ל-20% מכלל יחידות הדיור שייבנו ■ המכרז ברמלה מתייחס למתחם במערב העיר וכולל חמישה מגרשים שונים עם היצע דירות כולל של 792 יחידות דיור סך הכל 

מחיר למשתכן / צילום מסך של האתר מחיר למשתכן / צילום מסך של האתר
אורי חודי 20.04.2017

 

מכרז מחיר למשתכן שנכשל לאחרונה בעיר רמלה פורסם שוב על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) עם שינויים בתנאי המכרז. השינוי המרכזי במכרז הוא הכפלת שיעור הדירות שהקבלנים יוכלו למכור לציבור הרחב ובמחירי שוק לצד דירות מוזלות לזכאי תוכנית מחיר למשתכן.

כך, על פי תנאי המכרז החדשים, שיעור יחידות הדיור שיוכלו להימכר בשוק החופשי עומד כעת על 20% מכלל יחידות הדיור שניתן לבנות במתחם שיצא למכרז וזאת לעומת 10% בלבד במכרז המקורי. עם זאת, במקביל שינו ברמ"י גם תנאי נוסף במכרז והוא התמורה המופחתת בעבור הקרקע, כלומר ההנחה שהקבלנים מקבלים על הקרקע במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. כך, התמורה המופחתת במכרז החדש האמירה במגרשים השונים. במגרש המאפשר בניית 124 יחידות דיור עמד סכום זה במכרז המקורי על כ-19.1 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) ובמכרז החדש מדובר על כ-20.66 מיליון שקל לאותו המגרש. במגרש אחר, לבניית 198 יחידות דיור, האמיר הסכום מכ-29 מיליון שקל במכרז המקורי לכ-31.4 מיליון שקל במכרז החדש.

המכרז האמור מתייחס למתחם במערב העיר וכולל חמישה מגרשים שונים עם היצע דירות כולל של 792 יחידות דיור סך הכל. כאמור, 20% מהן יוכלו להימכר בשוק החופשי ושאר הדירות (כ-634 דירות) מיועדות לזכאי מחיר למשתכן בלבד. נזכיר כי המכרז נסגר לפני מספר חודשים ללא שאף הצעה הוגשה למגרשים השונים.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן, עד כה נסגרו בהצלחה מכרזים לבניית קרוב ל-30 אלף יחידות דיור מוזלות ברחבי הארץ. בתוספת מכרזי מחיר מטרה, מדובר בכ-31.4 אלף יחידות דיור מוזלות סך הכל. מספר זה אינו כולל את תוספות השבס שיקבלו קבלנים בפרויקטים השונים, שחלק מהן דירות שימכרו לשוק החופשי ולא לזכאי מחיר למשתכן.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
רשות מקרקעי ישראלרמלהמחיר למשתכן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.