עליות בסיום המסחר באירופה; מתיחות לקראת הבחירות בצרפת

בורסות ניו יורק ננעלו אמש במגמה מעורבת והיום מתנהל המסחר בעליות

בורסות אסיה / צילום: רויטרס בורסות אסיה / צילום: רויטרס
שירות גלובס 20.04.2017

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') בעליות, והמסחר באסיה מתנהל גם הוא במגמה דומה לאחר שאתמול ננעל במגמה מעורבת. בורסות ניו יורק ננעלו אמש במגמה מעורבת לאחר עליות שערים ברוב שעות היום, כשמניית IBM הכבידה על מדד הדאו ג'ונס ומשכה אותו מטה, וגם ה-S&P500 סיים בטריטוריה שלילית, ורק הנאסד"ק הצליח לעלות בשיעור מזערי. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית. 

 

המסחר באירופה מתנודד בימים האחרונים לאור אי הוודאות השוררת בשוקים ובקרב המשקיעים. ביום שלישי הכריזה ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, על הקדמת הבחירות בממלכה, מה שהוביל באותו היום לירידות חדות. בשווקים מעריכים כי מיי, שזוכה להערכה ולתמיכה בקרב הציבור הבריטי, קיבלה החלטה אסטרטגית על הקדמת הבחירות כדי להרחיב את בסיס כוחה של המפלגה השמרנית בפרלמנט וכן כדי לקבל אמון מחודש מהעם כדי להתחיל במו"מ על הברקזיט.

ביום א' הקרוב צפוי אירוע נוסף שעשוי לטלטל את אירופה בפרט ואת השווקים הפיננסיים בכלל: הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת. אסטרטגים בשוק צופים תנודות בערך הדולר והאירו. המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה נמשכת, ומשפיעה גם היא על המצב בשוקים.

שר-החוץ האמריקאי, רקס טילרסון, אמר אמש, כי טראמפ הורה למועצה לביטחון לאומי לבחון את ההסכם הגרעיני עם איראן ולבדוק האם השעיית הסנקציות על מדינה זו, בעקבות חתימת ההסכם, "חיונית לאינטרסים של הביטחון הלאומי של ארה"ב". טילרסון השווה את התנהלותה של איראן בזירה הבינלאומית לזו של קוריאה הצפונית ואמר, כי אם יתירו לה לפעול באין מפריע, טהראן תלך בעקבות פיונגיאנג "ותסחוף עמה את העולם כולו בדרך". הוא הוסיף, ש"איראן מבזבזת זמן וכסף כדי לפגוע בשלום... השאיפות הגרעיניות שלה מהוות סכנה חמורה לשלום ולביטחון ברחבי תבל".

בהמשך היום ידווחו  Eurotunnel ,  פרנו ריקארד ו- Danone‏. 

 

 

הפדרל ריזרב פרסם אמש את ספר הבז', שהראה כי כלכלת ארה"ב המשיכה לצמוח בקצב צנוע עד בינוני בתקופה האחרונה, על רקע שיפור מסוים בשוק העבודה. הצריכה הפרטית קצת העיבה, למרות שהשכר הממוצע עלה.

מחירי הנפט מראים התאוששות.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
פרנו ריקארד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.