כחלון חתם על ביטול מס קנייה ליבוא סמארטפונים; כמה יעלו?

שר האוצר כחלון חתם היום על הצו לביטול המס המושת כיום על מכשירים סלולריים המיובאים לישראל - את המע"מ (17%) ואת המכס (15%)

אייפון 7 ו–AirPods,  כפי שהוצגו אמש (ד')  / צילום: רויטרס אייפון 7 ו–AirPods, כפי שהוצגו אמש (ד') / צילום: רויטרס
וואלה! NEWS 19.04.2017

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (ד') על צו לביטול מס הקניה על טלפונים סלולריים, ‏כחלק מתוכנית "נטו משפחה" של משרד האוצר שהוצגה אתמול. מס הקנייה על יבוא סמארטפונים כיום עומד על 15% והוא צפוי להתבטל לחלוטין לפי התוכנית.

המשמעות היא חיסכון של כמה מאות שקלים או כמה עשרות שקלים (תלוי בסמארטפון) בקנייה שרובנו עושים פעם בשנתיים-שלוש. אבל זה אומר שהתחרות תהפוך להרבה יותר קשה מאחר וככל שהמכשיר יקר יותר כיום, כך ההוזלה תהיה משמעותית יותר והפער בין קטגוריות המחיר יצטמצם.

הדגם הכי זול של אייפון 7 עולה כיום ברשת iDigital, לדוגמה, 3,749 שקל ואחרי ביטול המכס על יבוא סמארטפונים מחירו צפוי לרדת ל-2,868 שקל. גלקסי S7 של סמסונג יעלה 2,141 שקל במקום 2,799 שקל כיום. באילת מחיר הסמארטפונים יהיה נמוך אפילו יותר בשל הפטור ממע"מ.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
iPhone (אייפון)טלפונים חכמים (סמארטפונים)משה כחלוןסמסונג
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.