הורדת המכסים: יבואני הבגדים מבטיחים הוזלה לצרכן

המכס על בגדי ילדים (לא תינוקות) יירד ל-3% ■ מס הקנייה המושת על ייבוא מכשירי סלולר עומד על 15% ■ המכס על ייבוא נעליים עומד על 12% והמכס על ייבוא בגדי תינוקות - 6%

אופנה / צילום: שאטרסטוק אופנה / צילום: שאטרסטוק
גד פרץ 19.04.2017

במסגרת התוכנית החדשה של שר האוצר משה כחלון "נטו משפחה" צפויים להתבטל מכסים ומסי קנייה של שלושה מוצרי צריכה: נעליים, בגדי תינוקות ומכשירי סלולר. המכס על בגדי ילדים (לא תינוקות) יירד ל-3%. כיום מס הקנייה המושת על ייבוא מכשירי סלולר עומד על 15%, המכס המושת על ייבוא נעליים עומד על 12% והמכס על ייבוא בגדי תינוקות - 6%.

לדברי בכיר במשרד האוצר, רשות המסים צריכה עדיין להגדיר את קטגוריית בגדי התינוקות ולקבוע אם הפטור ממכס יינתן לפי אורך הבגד או לפי גיל התינוק. לפי הערכת האוצר, 250 אלף משפחות בישראל צורכות כיום בגדי תינוקות.

"זו הוזלה שאנחנו חושבים שתתגלגל לצרכן. היא באה לתת מענה לרשתות הגדולות שחוטפות מכות קשות מההזמנות באינטרנט", אמר הבכיר. "היום המכירות של קסטרו ופוקס יחד מגיעות למכירות של NEXT בישראל. נוצר מצב שתחום הנישה של בגדי תינוקות הפך להיות או פרימיום ובמחירים מאוד גבוהים, או שהחברות הופכות את זה ללוסט לידר ומפסידות, וזה לא משתלם להן. החלטנו ללכת על המהלך הזה נקודתית, בתקווה שההפחתה תתגלגל לצרכן, דווקא משום שלרשתות הקמעונאיות יש תחרות גדולה מול אתרי האינטרנט".

הוזלה של 15%-25% לצרכן

רמי שביט, מנכ"ל ובעלי המשביר, בירך על התוכנית, אך הבהיר שייקח זמן עד שההוזלה תגיע לצרכן כי הקולקציות הקרובות כבר שולמו והוזמנו. "מדובר בצעד קטן בדרך גדולה. עד היום היינו בנחיתות מול האינטרנט. הייתה כאן מציאות לא הגיונית, שבה שילמנו 6%-12% מכס ו-17% מע"מ, והצרכנים היום מזמינים מוצרים מהאינטרנט מחברות שלא משלמות מכס, לא משלמות מע"מ, וגם לא משקיעות בפרסום בישראל".

לדברי שביט, בקולקציות הבאות ההורדה תתבטא בהוזלה של 15%-25% לצרכן. "NEXT לדוגמה, זה דבר לא הגיוני. יושב מישהו בלונדון, עושה מחזורים של יותר מ-100 מיליון שקל, ואנחנו צריכים לשלם מכס, מע"מ, ודמי ריטייל בישראל, ובסופו של דבר אנחנו מרוויחים 1%-3%. זה לא מוצר של אופנה שאתה קונה בחנות ומוכר, בגדי תינקות הם מוצרים שלא נמדדים, ועצם הורדת המכסים תצמצם את העיוות הזה. אנחנו מדברים על העיוות הזה באמצעות איגוד לשכות המסחר כבר כמה שנים, ואחרי הרבה שיחות ישנה הפנמה של האוצר, להוריד את עודפי הגבייה".

גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, אמר גם הוא כי "הרפורמה המוצעת מבורכת והיא צעד בכיוון הנכון. גם הורדת המע"מ על בגדי ילדים, שבמדינות כמו אנגליה אינו קיים, יכולה לתרום להורדת יוקר המחיה ולעזור לרווחת משפחות מרובות ילדים. בבוא היום, כשהרפורמה תאושר, ודאי שנעביר את ההוזלה ללקוחותינו ונמשיך לתת את הצעת הערך הטובה ביותר".

ירון בן אלי, מנכ"ל Ushops המתמחה בייבוא אישי מארה"ב, העריך שביטול המכסים דווקא יגביר את המודעות לרכישה באינטרנט וגם יאפשר קנייה מרוכזת מוזלת עבור הצרכן הפרטי. "זה מהלך שיוריד את חסמי הקנייה ללקוחות ויעודד את הצרכנים לרכישות מרוכזות יותר. כיום יש מגמה של רכישת בגדי תינוקות מארה"ב ולהערכתי היא תגבר עם הורדת המס. אנחנו צופים גידול של כ-40%, גם מעצם הגברת המודעות לשינוי במס".

מבוכה וחשש בשוק הסלולר בקבות הורדת מס הקנייה

מנכ"ל בסט מובייל: עשרות משווקי סלולר עלולים להיסגר

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
משה כחלון
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.