חלק מהגרלות של מחיר למשתכן נפתחו גם לזכאי סדרה ב'

המכרזים שנפתחו הם בקרית ביאליק ובית שמש, אך בהמשך ייפתחו כנראה גם הגרלות נוספות

מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי
אורי חודי 19.04.2017

שינוי בתוכנית מחיר למשתכן. לאחר תקופה ארוכה שבה רק זכאי סדרה א' מקרב מחזיקי תעודות זכאות לתוכנית יכלו לגשת להגרלות לפרויקטים השונים, נפתחו חלק מההגרלות גם לזכאי סדרה ב'. נכון להיום, מדובר במכרז בקרית ביאליק ובבית שמש בלבד, אולם בהמשך ייפתחו כנראה גם הגרלות נוספות לזכאי הסדרה המאוחרת יותר.

נזכיר כי בשנה שעברה החליטו במטה הדיור שבמשרד האוצר לחלק את זכאי מחיר למשתכן לסדרות כדי להאיץ את מספר מוציאי תעודות הזכאות ולתת עדיפות למי שנרשם מוקדם יותר. לאחר שמספר נרשמים הגיע לכ-60 אלף משקי בית, נסגרה ההרשמה לסדרה א', ומי שנרשם והוציא תעודת זכאות מאוחר יותר, נכנס לסדרה ב'.

עד היום זכאי סדרה א' בלבד היו יכולים לגשת להגרלות. כעת, כאמור, מתחילות להיפתח ההגרלות גם לזכאי סדרה ב'. נדגיש כי כל ההגרלות שנפתחו לזכאי סדרה ב', פתוחות במקביל גם לזכאי סדרה א'.

עוד נוסיף כי נכון לעכשיו פתוחה לזכאי סדרה ב' ההגרלה בבית שמש - בפרויקט של חברת חזון את גלילי שתבנה 259 דירות מוזלות, ובקרית ביאליק - בפרויקט של חברת גיא ודורון לוי לבניית 227 יחידות דיור מוזלות.

במטה הדיור באוצר אישרו את הדברים והוסיפו כי הוחלט לפתוח את ההגרלות בבית שמש גם לסדרה ב' בפרויקטים המיועדים לציבור החרדי ובפרויקט בקרית ביאליק בו התקשו הקבלנים למכור את הדירות ולכן נערכת הגרלה חוזרת. במקביל, גורם בכיר במטה הדיור סיפר שככל הנראה הגרלה חוזרת נוספת תיערך ברעננה וגם שם יוכלו להשתתף זכאי סדרה ב'.

על פי מעקב "גלובס" אחרי תוכנית מחיר למשתכן, עד כה נסגרו בהצלחה מכרזים לבניית קרוב ל-30 אלף יחידות דיור מוזלות ברחבי הארץ. בתוספת מכרזי מחיר מטרה, מדובר בכ-31.4 אלף יחידות דיור מוזלות בסך הכל.

עוד נזכיר כי לאחרונה חל שינוי נוסף במכרזי מחיר למשתכן, במסגרתו יאפשרו לקבלנים למכור חלק מהדירות בשוק החופשי בחלק מהמכרזים. כך למשל, המכרז שנסגר בעיר מודיעין לאחרונה, וכלל 3,067 יח"ד, מאפשר לקבלנים למכור 30% מהדירות בכל מגרש בשוק החופשי במחירי שוק.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מחיר למשתכן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.