עשירי סין בצריכה ראוותנית: עלייה במכירות מכוניות היוקרה

מכירות פרארי ואסטון מרטין מתקרבות לשיאים שרשמו ב-2013 ■ בשביל מזראטי ומקלרן, 2016 הייתה הטובה ביותר אי פעם

פרארי / צילום: בלומברג פרארי / צילום: בלומברג

ארבע שנים לאחר שנשיא סין, שי ג'ינפינג, פתח במדיניות היד הקשה נגד שחיתות וצריכה ראוותנית, מרבית המכוניות המהירות והראוותניות עושות קאמבק בסין.

מכירות פרארי ואסטון מרטין בסין מתקרבות לשיאים שנרשמו ב-2013, לאחר צניחות של עד 20% ב-2014, על פי חישובי בלומברג אינטליג'נס. מזראטי, מקלרן ופורשה רשמו ב-2016 את השנה הטובה ביותר שלהן אי פעם בסין. גם למבורגיני משפרת ביצועים לאחר שב-2013 צנחו מסירותיה ביותר מ-50%.

"הצפי עבורנו כאן בשוק הסיני נראה טוב למדי", אמר רייד ביגלנד, מנהל חטיבות קרייזלר אוטומוביילס ואלפא רומיאו של פיאט."בקושי הרגשנו את זה", הוסיף ביגלנד, בהתייחסו להשפעת מדיניות היד הקשה על הצריכה.

שי עדיין לא שם קץ למסע הציבורי שלו נגד צרכנות בזבזנית ומיגור השחיתות בקרב עובדי הציבור. במקום זאת, ממלאת הצריכה הפרטית את החלל שנוצר לאחר שהופסקה הענקת המתנות הראוותניות בתמורה לטובות פוליטיות. מספר המיליונרים הסינים גדל אשתקד ב-10%, והוא צפוי לקפוץ ביותר מ-100% ל-1.7 מיליון מיליונרים ב-2026, על פי מחקר שערכה חברת שירותי הייעוץ New World Health, הפועלת מיוהנסבורג. אמון הצרכנים נמצא ברמה הגבוהה ביותר לאחר המשבר הפיננסי העולמי, וזאת על רקע התחזקותה של הכלכלה הסינית.

סטיב מאן, אנליסט בבלומברג אינטליג'נס, אומר כי הצרכנים פיתחו אדישות כלפי המסע הציבורי של שי. "בעלי העסקים חוזרים לשוק וחוטפים את כלי הרכב האלה", אמר מאן. "השיפור מאוד מעודד. זה יכול להצביע על שיפור פוטנציאלי בכל שוק מכוניות היוקרה".

מס "מותרות על" בסך 10% שעליו הכריז משרד האוצר בדצמבר כדי "לעודד צריכה הגיונית" ולצמצם את פליטות גזי החממה, לא שיכך את התאווה למכוניות שמחירן עולה על 1.3 מיליון יואן (189 אלף דולר).

אבל לא רק הסופר-עשירים חוגגים. גם מכירותיהן של מכוניות ב.מ.וו ואאודי, שמחירן נמוך במקצת, נמצאות במגמת עלייה. סך המכירות בשוק מכוניות הפרימיום בסין עשוי לזנק ל-3 מיליון יחידות בשנה בתוך עשר שנים, לעומת 2 מיליון כעת, על פי דברים שאמר ביום ד' בשנחאי מנהל אאודי רופרט סטדלר. פולקסווגן מובילה בפלח הפרימיום בסין. יעד המכירות של דגם אקורה של הונדה בסין עומד השנה על 30 אלף יחידות, ויונדאי מתכננת להביא לסין את מותג היוקרה שלה, ג'נסיס, כבר בתחילת השנה הבאה.

שי, שהחליף את הו ג'ינטאו בתפקיד הנשיא לקראת סוף 2012, אינו מראה שום סימן שהוא עומד לנטוש את מסעו הציבורי נגד השחיתות. מסע זה, שהפך לחלק מתדמיתו של שי, ועורר חרדה בקרב עובדים ממשלתיים, איפשר לו לבסס את כוחו באופן שלא נצפה בסין מאז נשיאותו של דנג שיאופינג, "המנהיג העליון" של האומה. כ-415 אלף פקידים הוענשו ב-2016 - עלייה של 23% לעומת השנה הקודמת, על פי נתוני הממשלה.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
סיןפורשהפרארירכבי יוקרהאסטון מרטין
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.