עובדי התאחדות התעשיינים יפסיקו לערוך ישיבות אחרי 15:30

במשרד הפנים שוקלים להגמיש את שעות העבודה ברשויות המקומיות, במטרה "לאזן בין חייהם המקצועיים של העובדים לחיי המשפחה"

רובי גינל  / צילום:דוברות התאחדות התעשיינים רובי גינל / צילום:דוברות התאחדות התעשיינים
יובל אזולאי 12.04.2017

הקלות להורים לילדים, שעות עבודה גמישות יותר והסוף לישיבות ארוכות שנמשכות אל תוך הלילה: התאחדות התעשיינים משנה החל מהחודש את שעות הפעילות של עשרות עובדיה ומנסה להתאים אותן לסביבת העבודה העדכנית.

באיגרת שהפיץ בימים האחרונים מנכ"ל ההתאחדות, רובי גינל, בקרב כ-80 עובדי ההתאחדות על אגפיה השונים הוא בישר להם כי לא ייקבעו להם עוד ישיבות עבודה אחרי השעה 15:30 - וזאת כדי לאפשר להם חלוקה נכונה יותר בין המחויבות לתפקידם לבין חיי הפנאי והמשפחה: "כגוף שנותן שירות לקהל גדול של תעשיינים, ישיבות בהשתתפות חברי התאחדות שלא יוכלו להגיע אליהן בשעה מוקדמת יתקיימו גם אחרי השעה 15:30 אך לרוב בישיבות אלה משתתפים העובדים הבכירים בהתאחדות, כך שהדבר לא ישפיע על כלל העובדים", אמר גינל בשיחה עם "גלובס".

החל מהחודש, ההתאחדות תקל גם על שעות הפעילות של עובדי המרחבים שלה בצפון, בדרום ובירושלים. זאת, לאחר שהנוהל החדש שגיבש גינל קובע כי דיונים וישיבות בהשתתפות עובדים ממרחבים אלה יעשו במשרדי ההתאחדות בתל-אביב רק בימי ראשון ולא ייקבעו לאחר השעה 14:00 - כדי לאפשר את חזרתם לבתיהם בשעה מוקדמת. בימים אחרים, עובדי המרחבים שנמצאים מחוץ לאזור תל-אביב והמרכז ישתתפו בישיבות עבודה באמצעות מערכת של וידאו קונפרנס שהותקנה באחד מחדרי הישיבות במשרדי ההתאחדות בתל-אביב.

ההקלות שעליהן בישר גינל לעובדי ההתאחדות כוללות גם קיצור יום העבודה בשעה אחת להורים לתינוקות שגילם עד שנה. על-פי החוק, הורים לתינוקות יכולים להעדר מהעבודה למשך שעה אחת ביום למשך 4 חודשים.

על-פי הנוהל החדש, עובדים אלה יוכלו להעדר למשך שעה ביום - ולמשך שנה על חשבון ההתאחדות.

הורים לילדים שגילם מעל שנה, יוכלו לקצר, בתיאום עם הממונים הישירים עליהם, חלק מימי העבודה שלהם ולסיימם בשעה 15:30 במקום בשעה 16:30 אך יידרשו להשלים את שעות העבודה החסרות בימים אחרים: "הגמשת שעות העבודה לא תבוא על חשבון מתן שירות מיטבי ומלא ולפיכך, עובדי ההתאחדות מתבקשים לשמור על זמינות באמצעות הטלפונים הניידים שלהם", אמר גינל.

התאחדות התעשיינים לא לבד, בגישתה החדשה להגמשת שעות הפעילות של עובדיה: גם הנהלת משרד הפנים החליטה בימים האחרונים לנקוט בשורה של צעדים להקלה בשעות הפעילות של עובדי המשרד, וזאת במטרה "לאזן בין חייהם המקצועיים של העובדים לחיי המשפחה, הפנאי והפיתוח האישי שלהם", כפי שאומר מנכ"ל המשרד, מרדכי כהן.

בימים האחרונים הקים כהן צוות בראשות סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש במשרד שתפקידו לבחון שילוב של טכנולוגיות חדשות המאפשרות עבודה מרחוק ובאופן שישפר את יעילות העובדים תוך עמידתם ביעדים שנקבעו להם, לצד הגמשת שעות העבודה. במקביל, צוות נוסף יבדוק במהלך התקופה הקרובה אפשרות להחיל את הגמשת שעות העבודה גם בקרב עובדים ברשויות המקומיות ברחבי הארץ: "עד להגשת ההמלצות של שני הצוותים, הנחיתי את היחידות השונות במשרד הפנים כי מיד לאחר חופשת פסח מנהלים לא יוכלו לקבוע בימים שני ורביעי ישיבות עבודה לאחר השעה 15:30. אני סמוך ובטוח כי בעזרת ניהול נכון של זמן העבודה ושיתופי פעולה בין העובדים - נוכל להגביר את הפריון המקצועי שלנו בלי שזמן האיכות של העובדים עם בני משפחותיהם ייפגע. מדובר ביוזמה שמקדמת נציבות שירות המדינה ואנו מאמצים אותה וקוראים גם למשרד ממשלה נוספים לנהוג כך", אמר.

הנהלים החדשים במשרד הפנים ובהתאחדות התעשיינים הם תולדה של החלטות נקודתיות ופנימיות שהתקבלו באותם גופים - בעוד שהיוזמה להארכת חופשת סוף השבוע, תוך מתן יום חופש ביום ראשון אחת לכמה שבועות, עדיין נדונה בכנסת.

כך, בשבועות האחרונים חתמו ההסתדרות הכללית והתאחדות התעשיינים על הסכם קיבוצי חדש שלפיו שבוע העבודה במשק יקוצר בשעה - בלי ששכרם של העובדים ייפגע. מתוקף ההסכם החדש עובד בישראל יהיה חייב לעבוד 42 שעות שבועיות במקום 43 שעות שבועיות כפי שהיה נהוג עד כה.

מי שלא חיכה להחלטות הממשלה בנוגע לשבוע עבודה מקוצר היא חברת ההיי-טק איירון סורס שהודיעה בימים האחרונים כי במהלך השנה היא תעניק לעובדיה כמה סופי שבוע ארוכים שכוללים חופש בימי ראשון, וזאת כדי ליצור איזון בין שעות הפנאי לשעות העבודה שלהם: "שיטות העבודה שאנחנו רגילים אליהן עוצבו בתקופה שבה העבודה היתה יכולה להיעשות רק מהמשרדים", כתב באחרונה מנכ"ל איירון סורס, תומר בר זאב לעובדי החברה: "יש צורך להתאים את שיטות העבודה למציאות הנוכחית. חיכיתי שהממשלה תנקוט ביוזמה אבל הבעיה היא ששם רק מדברים. אני לא אמשיך לחכות ולכן קיבלתי החלטה".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
התאחדות התעשיינים בישראלמשרד הפניםרובי גינלרשויות מקומיותתנאי עבודה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.