טסלה זינקה מינואר כ-46% - וסוחרי השורט הפסידו בענק

טסלה זינקה אתמול בכ-3%, העפילה לשיא והפכה ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק ■ יתרות השורט במניית טסלה עומדות על כ-38% ■ מנכ"ל טסלה, אלון מאסק, גיחך לאחרונה על סוחרי השורט: "יום סוער ב'שורטוויל'"

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
משה גולן 11.04.2017

שנת 2017 הייתה שנה אכזרית  לסוחרי שורט שהימרו נגד מניית טסלה  (175.79 ,‎-2.29%‏) . מניית יצרנית הרכב החשמלי טסה מתחילת השנה בכ-46%, הפכה לחברת הרכב הגדולה ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק וגרמה נזק של מיליארדי דולרים לסוחרי השורט שהימרו בענק נגד המניה.

אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה הביע סיפוק עצום מהזינוק בערך המניה וליגלג על סוחרי השורט כאשר צייץ בטוויטר מוקדם יותר החודש כי "זהו יום סוער ב'שורטוויל'".

טסלה נחשבת לחברת צמיחה בעלת סיכון רב וככזו היא הפכה בשנים האחרונות לאחת המניות האהובות ביותר על סוחרי השורט. נכון לאתמול יתרות השורט של מניית טסלה עמדו על כ-38% מהמניות הצפות. לפי נתונים של חברת המחקר  S3 Partners, סוחרי השורט בטסלה איבדו כ-2.3 מיליארד דולר מאז נובמבר אשתקד.

אם הייתה קורלציה גבוהה בין ביצועי המניות לביצועי החברות, סביר להניח שידם של סוחרי השורט הייתה על העליונה, שכן הביצועים של טסלה היו פושרים בתקופה האחרונה והעתיד לוט בערפל. ב-2016 טסלה מסרה כ-76 אלף כלי רכב, הרבה מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על כ-80-90 אלף מסירות. בנוסף, טסלה שורפת מזומנים בקצב מהיר והאתגר הגדול שלה הוא התחרות הצפויה מצידן של חברות ענק כגון BNW וג'נרל מוטורס, שמפתחות כלי רכב חשמליים.

אז מה היה הטריגר שהוביל לזינוק במניה? בתחילת החודש טסלה הפתיעה את השווקים כאשר הודיעה כי מסרה ברבעון הראשון של השנה כ-25 אלף כלי רכב, מעל התחזיות בשוק שעמדו לכל היותר על כ-24 אלף מסירות. בנוסף, יש לזכור כי ככל ששיעור השורט במניה מסוימת גבוה באופן יחסי, האפקט של טריגר חיובי במניה הוא גבוה יותר משום שסוחרי השורט נאלצים לכסות את הפוזיציה שלהם באמצעות רכישה של המניה. תופעה זו מכונה "שורט סקוויז".

מניית החברה זינקה אתמול בעוד 3% לשיא כל הזמנים לאחר שב"פייפר ג'פרי" שידרגו את ההמלצה על החברה והעלו את מחיר היעד ל-368 דולר למניה. על רקע ההמלצה, שווי השוק של טסלה העפיל ל-51 מיליארד דולר והיא הפכה כאמור ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק. היום במסחר מניית החברה מתקנת מטה כ-2%.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
טסלהשורטיסטיםאילון מאסק
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.