כחלון הודיע: תוספת של 4 מיליארד שקל לקצבאות הנכים

אחרי שהבטיח בשבוע שעבר להעלות את הקצבאות "תוך שעות", הודיע שר האוצר על התוספת המיוחלת ■ בתוך 4-5 שנים תגדל הקצבה החודשית של כל נכה בכ-50%

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

שר האוצר משה כחלון הודיע הערב (א') על תוספת של ארבעה מיליארד שקל לקצבאות הנכות, מה שיאפשר לכל נכה ליהנות מתוספת של כ-50% לקצבה החודשית שלו.

לפני כשבוע הבטיח כחלון בכנס פעילים של מפלגת "כולנו" כי בכוונתו להעלות "תוך שעות" את קצבאות הנכים, השעות חלפו והקצבאות לא עלו. הערב, כשבוע אחרי, מגיעה סוף סוף הבשורה מהאוצר.

שר האוצר הודיע כי קצבאות הנכות יוגדלו ב-4 מיליארד שקלים - תהליך שצפוי להתפרש על פני 4-5 שנים. המשמעות היא שקצבת הנכות שעומדת היום על 2,342 שקלים תגדל בכ-50%. זהו הישג משמעותי, אך הקצבה לא תושווה לשכר המינימום, כפי שדרשו ארגוני הנכים שיצאו למאבק.

לפי שעה לא ברור המתווה, או איך בדיוק תתבצע ההעלאה בקצבה. ממשרד האוצר נמסר כי מונה צוות מיוחד שיעבוד על הפרטים במהלך החג, אחריו הצוות צפוי לפרסם פרטים נוספים.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
משה כחלוןמשרד האוצרנכיםקצבת נכות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.