תזכיר חוק התאגיד: דחייה ל-15 במאי, תבוטל חטיבת החדשות

(עדכון) - תזכיר החוק מכשיר את סגירת חטיבת החדשות של תאגיד השידור והקמת תאגיד ציבורי ייעודי לשידורי חדשות תחת רשות השידור ■ עובדי החדשות של התאגיד ישולבו בחברה החדשה ■ ניסנקורן: "הצעת החוק לא מקובלת עליי"

שירות גלובס 10.04.2017

המדינה פרסמה הלילה את תזכירי החוק בעניין תאגיד השידור הציבורי, שמאשררים את דחיית עליית התאגיד לשידור ל-15 במאי מסוף אוגוסט, כדי לשנות בחקיקה - בהתאם להסכמות שהושגו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון - את מבנה התאגיד הקיים, תוך מתן אפשרות להערות הציבור בעניין.

התזכירים מכשירים את סגירת חטיבת החדשות של התאגיד והקמת תאגיד ציבורי ייעודי לשידורי חדשות תחת רשות השידור. הכונס הרשמי, פרופ' דוד האן, שאחראי על פירוקה של רשות השידור, יפקח על המנהל הזמני של התאגיד, והוא זה שימנה גם את המנכ"ל של חברת החדשות החדשה שתוקם.

עוד נקבע בתזכירים כי כל עובדי חטיבת החדשות בתאגיד ייקלטו בתאגיד החדשות החדש, ללא שינוי בתנאים ובתפקידם. ככל שיהיו תקנים בלתי מאוישים, תינתן עדיפות לעובדי חטיבת החדשות ברדיו ובטלוויזיה ברשות השידור שיהיו מעוניינים בכך, בכפוף למגבלת התקנים המרבית של תאגיד החדשות הציבורי שאושרה.

במסגרת המתווה בין כחלון לנתניהו, נקבע כי לא תהיה פריצה של המסגרת התקציבית. על-מנת לעמוד בכך, החוק המוצע נוקט במספר עקרונות: הדחייה האחרונה של עליית התאגיד היא כאמור עד 15 במאי; היקף כוח-האדם בתאגיד החדשות הציבורי יהיה זהה להיקף כוח-האדם בחטיבת החדשות, כפי שנקבעה בתאגיד השידור הישראלי.

כל העובדים אשר כבר נקלטו בחטיבת החדשות של התאגיד ייקלטו בחברת החדשות החדשה, ותנאיהם יישמרו כאמור; המטה של חברת החדשות ושל התאגיד כולו יאוחדו, ולא יהיה מטה כפול; החברה החדשה תפעל במתכונת זהה לזו שתוכננה עבור חטיבת החדשות בתאגיד השידור, לרבות שימוש במתקני התאגיד, אופן תפעול, שיטות שידור וכו'.

זמן קצר אחרי פרסום תזכיר החוק, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר כי "הצעת החוק שהוגשה היום לא מקובלת עליי. היא לא מביאה פתרונות לנושאים שבמחלוקת - אין מענה לתהליך קליטת עובדי רשות השידור ולסוגיית תנאי הפרישה. לכן הודעתי לממשלה כי אני מתנגד להצעה כפי שהיא הוגשה".

מטעם ח"כ שלי יחימוביץ', שמתמודדת מול ניסנקורן על ראשות ההסתדרות, נמסר: "אחרי ניתוח ראשוני של תזכיר החוק, הממונה על התקציבים יהפוך להיות עורך-העל, ו-600 עובדי רשות השידור יפוטרו. אין כמעט הגדלה של מספר המשרות, תקציב תאגיד החדשות קטן, והתלות הפסולה במשרד האוצר מתעצמת.

"גם העובדים הנקלטים בתאגיד לא נהנים מהגנות בסיסיות של הסכם קיבוצי, שכן ההסתדרות לא טרחה כלל לפעול להסכם כזה, נאלמה דום במשך 3 שנים ושיתפה פעולה עם כל עוולה אפשרית. ההסתדרות גם לא פעלה לעגן את זכויות העובדים הנקלטים, וכעת תנאי עבודתם הנחותים נקבעים באופן בלעדי על-ידי פקידי האוצר.

"זאת חרפה. מדובר במניפולציה, שכן אין כמעט הגדלה של מספר המשרות, ומדובר בסך-הכול בתוספת של 30 תקנים למפוטרי רשות השידור. נותרנו עם מאות, הן ברשות השידור והן בתאגיד, שאיש לא סופר".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
בנימין נתניהומשה כחלוןרשות השידוראבי ניסנקורןתאגיד השידור "כאן"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.