קנון: עיריית YIBIN הסינית תשקיע במיזם הרכב קורוס

במסגרת ההסכם YIBIN תקים בשטחה מפעל של קורוס ותשקיע ביחד עם קנון וצ'רי במיזמי אנרגיה חדשים בעיר

שירות גלובס 06.04.2017

לאחר ששרף יותר מחצי מיליארד דולר על מיזם הרכב הסיני קורוס, עידן עופר מכניס שותף חדש: קנון, בבעלותו של עופר, הודיעה היום (ה') לבורסה כי יצרנית הרכב קורוס, שבבעלותה ובבעלות חברת צ'רי הסינית, חתמה על הסכם אסטרטגי לשיתוף-פעולה עם עיריית YIBIN שבמחוז סצ'ואן בסין. במסגרת ההסכם עיריית YIBIN תקים מפעל חדש של קורוס בשטחה, לצד השקעות משותפות במיזמי אנרגיה חדשניים.

היקף העסקה לא פורסם. בעקבות ההודעה מניית קנון  (8226 ,‎+2.76%‏) מזנקת בכ-8.3% בבורסה.

קורוס הציגה בשנה האחרונה צמיחה של 72% בהכנסות ל-369 מיליון דולר בזכות עלייה של 70% במספר המכוניות הנמכרות - מ-14 אלף יחידות ב-2015 ל-24 אלף יחידות ב-2016. במקביל, הצטמצם ההפסד הנקי השנתי ב-24% ל-279 מיליון דולר.

נכון לסוף 2016 החזיקה קנון קופת מזומנים בהיקף של 102 מיליון דולר, שנועדה ברובה להמשך התמיכה בקורוס. לאחרונה חתמה קנון על תיקון להסכם ההחזקה בקורוס, לפיו היא הסכימה להזרים לקורוס עוד 114 מיליון דולר בשתי פעימות, כדי להשתרר מערבות של 125 מיליון דולר שנתנה לחברת צ'רי הסינית, שמחזיקה ביתרת המניות של קורוס.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
סיןעידן עופרקנוןקורוס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.