האחים אלשטיין עושים כבוד למייסד אלרון עוזיה גליל

וגם: עידן עופר ממנה מנכ"ל חדש למיזם הרכב קורוס

שולם לפידות עמי אראל אדוארדו אלשטיין עוזיה גליל ומיקי פדרמן/ צילום: גיא אסייג שולם לפידות עמי אראל אדוארדו אלשטיין עוזיה גליל ומיקי פדרמן/ צילום: גיא אסייג
שירי דובר 23.03.2017

האחים אלשטיין חוגגים בבורסה בתל-אביב

אתמול (ד') נערך בבורסה לניירות ערך בתל-אביב אירוע לציון 55 שנים לחברת אלרון, זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של קבוצת אי.די.בי, והוקרה למייסדה עוזיה גליל. לאירוע הגיעו עובדי החברה ובכירי ובכירות קבוצת אי.די.בי.

אורח מפתיע היה מיקי פדרמן, יו"ר אלביט, שבמקרה נכח במקום מאחר שהשתתף בכנס אחר שהתקיים בבורסה, וניצל את המומנטום כדי לתפוס את אדוארדו אלשטיין, יו"ר אי.די.בי, לשיחה.

אלשטיין פתח וסיפר באירוע עצמו כיצד כשפגש לראשונה את עוזיה גליל, יחד עם שולם לפידות. "התרשמתי עמוקות וסיפרתי לו שברצוננו לקיים בעבורו טקס הוקרה. הוא השיב בצניעות כי הוא לא זקוק להוקרה מיוחדת".

גליל מצדו אמר כי הוא "שמח לראות את אלרון מגשימה את החזון שהיה לי עבורה... הבטחתי לאדוארדו כי אסייע בכל דרך אפשרית לחברה", הוא סיפר. "יותר מהכול אני מאמין בברכות, והברכה שלך חשובה לי במיוחד. רבים שאלו למה לא מכרתי את אלרון, ואני אומר שזו אמנם חברה יחסית קטנה, אך מדובר באוצר", המשיך אלשטיין להלל ולפרגן, ואף נשק לו על לחיו.

ארי ברונשטיין, מנכ"ל אלרון, הודה כי השקעה בחדשנות במשך 55 שנה היא אינה עניין של מה בכך. לדבריו "קצב השינויים הולך ומאיץ, והצורך להשתנות כדי להישאר רלוונטיים הוא אתגר, בפרט בתחום של היי-טק וחדשנות".

עוד חגגו: שולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי; דיאנה דן-אלשטיין, חברת דירקטוריון באי.די.בי ובשופרסל ואחותו של אדוארדו אלשטיין; אחיה, אלחנדרו אלשטיין, יו"ר גב ים וחבר דירקטוריון באי.די.בי ובנכסים ובניין; ארי קנטרוביץ, חבר דירקטוריון באי.די.בי; איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך; חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה; עמי הראל, יו"ר סלקום; ואחרים.

שולם לפידות עמי אראל אדוארדו אלשטיין עוזיה גליל ומיקי פדרמן/ צילום: גיא אסייג
 שולם לפידות עמי אראל אדוארדו אלשטיין עוזיה גליל ומיקי פדרמן/ צילום: גיא אסייג

עידן עופר מינה מנכ"ל חדש לקורוס

מיזם הרכב הפסיד כ-1.5 מיליארד דולר מאז הקמתו

חברת ההחזקות קנון שבשליטת עידן עופר עדכנה על מינויו של ליאון ליו למנכ"ל מיזם הרכב הסיני-ישראלי קורוס (Qoros), לאחר שעד כה כיהן כסמנכ"ל התפעול של החברה.

קורוס, העוסקת בפיתוח ובשיווק מכוניות בעלי מנועים רגילים, היברידיים וחשמליים בשוק הסיני ובעולם, צברה הפסדים בהיקף בלתי נתפס של כ-1.5 מיליארד דולר מאז היווסדה.

מוקדם יותר החודש הודיעה קנון על המשך התמיכה שלה בקורוס, כשנתנה את הסכמתה למימון בהיקף של כ-114 מיליון דולר להמשך פעילותה. קורוס סיימה את חודש ספטמבר עם 15 מיליון דולר בקופתה, לאחר שהפסידה 197 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2016.

קנון היא חברת החזקות שפוצלה בשנת 2015 מתוך החברה לישראל. מלבד יצרנית המכוניות היא מחזיקה בחברת תחנות הכוח איי.סי. פאואר (IC Power), שניסיון הנפקתה בניו-יורק נכשל בשבועות האחרונים; וכן היא מחזיקה במניות חברת הספנות צים ובחברה-הבת פרימוס גרין אנרג'י, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לשימוש בדלקים אלטרנטיביים.

עוד עדכנה קנון על מינויו של סיריל דוקו לתפקיד יו"ר החברה.

עידן עופר / צילום: איל יצהר
 עידן עופר / צילום: איל יצהר

שואפים לכבוש את העולם

מה הבשורה שיצאה מכנס הקנאביס?

השבוע נערך במועדון "טראסק" בנמל תל-אביב כנס כנס הקנאביס הבינלאומי ה-3, קנאטק. מדובר בנושא מעניין ושנוי במחלוקת, כאשר ההכרזה על מדיניות אי-ההפללה החדשה הוסיפה לו ממד נוסף.

שאול קיי, מנכ"ל ומייסד חברת ICAN, מארגנת הכנס, קיבל את פניהם של מקימי מפעל הקנאביס התרופתי הראשון בארה"ב - דיוק רודריגז, יו"ר ומנכ"ל אולטרה הלת', העוסקת בהפצת ושיווק קנאביס רפואי בארה"ב, ושל ד"ר דדי סגל, יו"ר פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות הישראלית. הם דיברו על העיסוק בנושא בניו-מקסיקו, ארה"ב, שם הוקם המפעל החדש ועל המחקר והפיתוח המדעי בישראל.

סגל סיפר לנוכחים כי פנאקסיה נמצאת במשא-ומתן לפתיחת מפעלים נוספים בארה"ב, והוא אף קיבל במהלך הכנס שתי הצעות - האחת ממשקיע החי במדינות ערב ומבקש לפתוח מפעלים של פנאקסיה הישראלית בעומאן ובאיחוד הנסיכויות הערביות, והשנייה ממשקיע מהמזרח הרחוק, שרוצה לפתוח מפעלים בסרי לנקה ובמאלי.

סגל קיי ורודריגז / צילום: ILYAN MARSHAK
 סגל קיי ורודריגז / צילום: ILYAN MARSHAK

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אי.די.בי (IDB)אלרוןעוזיה גלילאדוארדו אלשטייןקורוס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.