צלצלו בפעמון: משפחת קוזניצקי פתחה את יום המסחר בת"א

וגם: מדוע נעדר אייל מליס, מנכ"ל תנובה, מטקס מוצר השנה?

רוטלוי דקל הזוג קוזניצקי דרור קוזנינצקי בן זאב ושטרית בך / צילום: גיא אסייג רוטלוי דקל הזוג קוזניצקי דרור קוזנינצקי בן זאב ושטרית בך / צילום: גיא אסייג
שירי דובר 20.03.2017

צלצלו בפעמון: משפחת קוזניצקי פתחה את יום המסחר בתל-אביב

הנהלת קבוצת הנדל"ן והתשתיות מנרב פתחה הבוקר (ב') את יום המסחר בבורסה לניירות ערך, לאחר שבאחרונה הצטרפה מנרב פרויקטים, החברה-הבת, למסחר בתל-אביב. מנרב פרויקטים היא חברת-בת של מנרב אחזקות ופועלת בתחום ייזום פרויקטים לבנייה בארץ ובתחום מכוני טיהור שפכים.

אברהם קוזניצקי, יו"ר קבוצת מנרב, הודה על הפודיום למשקיעים ואמר כי "מהלך זה מחזק את איתנותן הפיננסית של כל חברות הקבוצה". הוא קרא למנהלי הבורסה לקחת לשקול להקל ברגולציה תוך דרישה לשקיפות מקסימלית. "מיותר להדגיש כי גיוס כספים בבורסה היא הדרך היחידה בה ניתן למשקיע הקטן והבינוני להיות שותף בפרויקטים גדולים, וזאת על-פי מידותיו של המשקיע", הוא אמר.

צלצלו בפעמון: חיים רוטלוי, סמנכ"ל הכספים של מנרב אחזקות; פיני דקל, מנכ"ל מנרב אחזקות; זיוה קוזניצקי; דרור קוזניצקי, מנכ"ל מנרב פרויקטים; חגי וילנסקי, סמנכ"ל הכספים; איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה; וחני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה מנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה.

שטרית-בך ציינה כי "מנרב פרויקטים ביקשה לגייס 100 מיליון שקל לפי שווי חברה של 393 מיליון שקל, ולאור ביקושים של כמעט פי 3 מצד המוסדיים, הוחלט להגדיל בכ-27% את כמות היחידות המוצעת, והמחיר המינימלי ליחידה הועלה בכ-15%. לאור זאת, החברה גייסה 132 מיליון שקל לפי שווי שוק של כ-468 מיליון שקל".

על-פי הנתונים, נכון להיום, מניות החברה צפויות להיכלל ב-4 במאי במדד SME-60 ותל-אביב נדל"ן.

רוטלוי דקל הזוג קוזניצקי דרור קוזנינצקי בן זאב ושטרית בך / צילום: גיא אסייג
 רוטלוי דקל הזוג קוזניצקי דרור קוזנינצקי בן זאב ושטרית בך / צילום: גיא אסייג

אמנות השיווק: מהי חדשנות?

וגם: מדוע נעדר אייל מליס, מנכ"ל תנובה, מטקס מוצר השנה?

מוזיאון תל-אביב לאמנות אירח אתמול (א') שלל משווקים ומשווקות שהתכנסו כדי לשמוע מי הזוכים והזוכות בטקס מוצר השנה 2017.

באירוע נכח השנה גם אורח כבוד - פיליפ גלדר, נשיא פרסי מוצר השנה הבינלאומי, שסיפר על הבמה כי אביו, שהצליח לברוח מהולנד במהלך מלחמת העולם השנייה, הגיע ארצה יחד איתו, וזו לו הפעם הראשונה שהוא מבקר בישראל.

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, הגיע, ויצא כשהוא התחדש בתואר המנכ"ל החדשני. נעדרו - אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים (שזכה באות מיוחד הודות לאפליקציית התשלומים של הבנק); ואייל מליס, מנכ"ל תנובה, שהמריא בדיוק באותו הבוקר לסין יחד עם משלחת ראש הממשלה.

את אות החברה החדשנית בו זכתה תנובה, קיבל מליס מערן יסעור ואתי עמיעד, מארגני הטקס, מבעוד מועד.

עוד נפגשו, התמנגלו והתרגשו: ליאון קופלר, בעלי רשת סופר-פארם, והמנכ"ל ניצן לביא; נורית הראל, יו"רית ד"ר פישר; אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל; איציק צאיג, מנכ"ל אסם; פרופ' יעקב הורניק, יו"ר ועדת ההיגוי של מוצר השנה; דורון ספיר, מנכ"ל CAL; רמי לוי ובתו יפית לוי-אטיאס; אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף; ורדית גונטדר, סמנכ"לית לאומי קארד; ואחרים.

איציק אברכהן אתי עמיעד ואיציק צאיג / צילום: רפי דלויה
 איציק אברכהן אתי עמיעד ואיציק צאיג / צילום: רפי דלויה

הכול התחיל בכדורסל

על הקשר שבין הפארם ובין הספורט

בין המוזמנים שהגיעו בשבוע שעבר לאירוע הפתיחה של קניון עזריאלי ראשונים בראשון-לציון, היה גם דני דבי, מנכ"ל רשת ציוד וביגוד הספורט זד ספורט (Z sport). דבי שמח במיוחד לפגוש במקום את דני לוזון, המשנה למנכ"ל סופר-פארם. השניים, כך התברר, חולקים לא רק שם פרטי זהה, אלא גם אהבה משותפת, ותיקה במיוחד, למשחקי כדורסל. הם גדלו באותו רחוב בחולון, הפכו לחברים כשלמדו בבית הספר היסודי ביאליק, וחשוב מכל - נהגו לשחק יחד כדורסל.

באירוע הפתיחה נכחו גם בכירי רשתות קמעונות שונות, כמו גם הנהלת עזריאלי - יובל ברונשטיין, מנכ"ל הקבוצה; ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; עדי קרום, מנכ"לית קניון עזריאלי ראשונים; ואחרים.

דני לוזון ודני דבי / תמונה פרטית
 דני לוזון ודני דבי / תמונה פרטית

בזכות מי יהיה שלום?

וגם: מיהי "ההשמה החרדית הכי מדהימה במשק"?

בשבוע שעבר ערכו ואירחו עורכי הדין גדעון ודפנה פישר את האירוע שיזם ארגון "מעמד", הפועל להשמת חרדים בשוק העבודה.

ישראל יוסקוביץ, מנכ"ל הארגון, ומרדכי קרימלובסקי, יו"ר הארגון, בירכו על האירוע והפעילות בנושא. הם קיבלו את פני המוזמנים, בהם גיורא ענבר, יו"ר ישראייר, שסיפר כי לדעתו "בסופו של יום, הקול של החרדים הוא שיכריע את הבחירות, ואם ירצו, רק בזכותם יהיה שלום, כיוון שהם לא יתנו יד לשפיכות דמים". הוא הצביע על שולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי, ואמר שהוא דוגמה להשמה החרדית הכי מדהימה במשק.

בנוכחים היה גם הרב יצחק שפירא, בנו של חבר הכנסת הרב המנוח אברהם יוסף שפירא, שהגיע מלונדון. יצחק שפירא סיפר שכאשר שוחח השבוע עם חיים הורביץ, בנו של יו"ר ומנכ"ל טבע המיתולוגי, אלי הורביץ ז"ל, הוא הודה בפניו כי "הפעם היחידה שראיתי את אבי בוכה, הייתה כאשר שמע על פטירת אביך, הרב שפירא".

עמוס שפירא סיפר כי פעל לשלב את החרדים באקדמיה, במסגרת מכללת בני-ברק האקדמית, שהיא שלוחה של אוניברסיטת חיפה, בה הוא שימש כנשיא. שפירא טען כי "חשוב לי לומר שגם החרדי צריך להיפתח ולא לרצות לשנות את הציבור החילוני... הפער הוא בהעסקת גברים ולא נשים. אם רוצים לעבוד על כמויות גדולות יותר ולא רק על השמה של קופאיות, מדובר על תהליך לטווח ארוך, והשכלה והכשרה הן חלק מהעניין".

עוד השתתפו: היזם דב מורן; מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי; גיל שרון, יו"ר גולן טלקום; ראובן קפלן, מנכ"ל עמידר; משה טרי, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך; ד"ר ערן הלפרין, מנכ"ל בית החולים בילינסון; הילה אורן, מנכ"לית הקרן לפיתוח תל-אביב-יפו; משה פרל, מנכ"ל איגוד הבנקים; אבי חודין, מנכ"ל נתיבי איילון; רו"ח מוטי פרידמן, יו"ר אלקטרה; ניר לוינגר, מנכ"ל קוקה-קולה; חיים פרייליכמן, לשעבר מנכ"ל בנק אגוד; אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; פריאל אטיאס, מנכ"ל נצבא; ארי ברונשטיין, מנכ"ל אלרון; טל אלדרוטי, השמאי הממשלתי; חנוך זייברט, ראש עיריית בני-ברק; רו"ח ראובן שיף; ואחרים.

מוטי אלמליח דפנה פישר וגיל שרוך/ צילום: שלום לביא
 מוטי אלמליח דפנה פישר וגיל שרוך/ צילום: שלום לביא

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אייל מליסמנרבאברהם קוזניצקיאיציק אברכהןמוצר השנה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.