מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום מפגין גאווה ישראלית-אמריקאית

וגם: מה עושה בארץ כדורגלן העבר הפורטוגלי לואיס פיגו?

אלטר, קורץ, בירנבאום, ווגרמן / צילום: תומר נויברג אלטר, קורץ, בירנבאום, ווגרמן / צילום: תומר נויברג
שירי דובר 14.03.2017

ספורט 1: נקווה שזו לא סתם בועה

מנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום מפגין גאווה ישראלית-אמריקאית

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, נרגש. בירנבאום צפה במשחקה של נבחרת הבייסבול של ישראל, ושמח לראות כי זו מנצחת את קובה במשחק רבע הגמר באליפות העולם, הנערכת בימים אלה ביפן.

קודם לסדרת הניצחונות, עם פתיחת סבב האליפות בקוריאה, דאג בירנבאום לתמונה משותפת עם נציגי האיגוד הישראלי לבייסבול - פיטר קורץ, נשיא האיגוד; ג'ורדי אלטר, סגן נשיא האיגוד; ומרגוש וגרמן, המזכ"לית.

נזכיר כי זו הפעם הראשונה בה נבחרת בייסבול ישראלית מעפילה לשלב מתקדם כל-כך. בירנבאום מעריך ומוקיר את המשחק, ולא רק משום שהוא יליד ארה"ב. כנותנת חסות ראשית, הלוגו של סודהסטרים מופיע על מדי הנבחרת, כמו גם על הקסדות.

בירנבאום הכריז כי "כיליד ארה"ב, אני חובב מושבע של המשחק, ואף שיחקתי כילד ב-Little League בניו-יורק... הנבחרת מייצגת את הגשר בין ישראל ליהדות התפוצות, משום שרוב שחקני הנבחרת הם יהודים אמריקאים".

מחר (ד') ייערך משחק מול יפן, או-אז נדע אם נעפיל לחצי הגמר.

אלטר, קורץ, בירנבאום, ווגרמן / צילום: תומר נויברג
 אלטר, קורץ, בירנבאום, ווגרמן / צילום: תומר נויברג

ספורט 2: מהטרקלין לסלון

או: מדוע לואיס פיגו ייאלץ לוותר על בגד הים?

עדין לא בטוח שישראל עומדת להיות מעצמת בייסבול. אבל מה שכן ידוע הוא שישראלים אוהבים משחקי כדורגל - ולא פחות מכך כוכבי כדורגל.

היום (ג') נחת בישראל כוכב העבר הפורטוגלי לואיס פיגו, כשאת פניו קיבלו בשדה התעופה ניר גל, מנהל שיווק בירה בחברת טמפו, וסמדר דורי, מנהלת תחום הייניקן בחברה.

פיגו הוזמן על-ידי הייניקן לישראל כדי להשתתף בפעילות שיווקית, במסגרתה יתארח בסלון של אוהד ליגת האלופות.

דורי וגל הגיעו כבר בארבע לפנות בוקר לטרקלין מצדה בנמל התעופה בן-גוריון, כדי לגלות שפיגו מוטרד בעיקר מתנאי מזג-האוויר ליומיים הקרובים. "זה בסדר אם שכחת את בגד הים", אמרה לו דורי.

סמדר דורי, לואיס פיגו וניר גל / צילום: שוקה כהן
 סמדר דורי, לואיס פיגו וניר גל / צילום: שוקה כהן

מלאכת מרכבה

משלחת מקזחסטן התרשמה מהאוצר הישראלי

בשבוע שעבר הגיעה למשרד האוצר בירושלים משלחת מקזחסטן, ובראשה בקיט סולטנוב, שר האוצר.

המטרה: ללמוד כיצד פועלת מערכת מרכב"ה. הכוונה היא לא לטנק אלא למערכת ERP של SAP לניהול ארגוני, המותקנת בכ-100 מוסדות ממשלתיים בישראל.

עוד נמסר כי קזחסטן היא רק אחת משורה של מדינות שמשלחותיהן מגיעות באחרונה כדי ללמוד ולהכיר את היישום מקרוב.

ואם כבר מערכת טובה, אז עד הסוף - חברי המשלחת הודו כי בתחילה הם חששו מאי-הבנה, מאחר שחלקם לא שולט באנגלית. לשמחתם הם גילו כי כמה מהישראלים אותם פגשו הם דווקא דוברי רוסית שוטפת, מה שהקל על מלאכת התרגום והתקשורת.

את סולטנוב ליוו ראש לשכתו, נטליה קורזובה, וסגנו, בריק שולפנקולוב; ואירחו אותם אורנית יחזקאלי, מנהלת מרכב"ה; אריה סניור, CTO מרכב"ה; אוהד פרקש, מנהל מכירות מגזר ציבורי ב-SAP ישראל; עוזי שר, סגן בכיר לחשב הכללי באוצר; ודאולט קואנישב, שגריר קזחסטן בישראל.

קואנישב, סניור, סולטנוב, פרקש, שר ויחזקאלי / צילום: אורן אגמי
 קואנישב, סניור, סולטנוב, פרקש, שר ויחזקאלי / צילום: אורן אגמי

שטיח אדום

משלחת מטורקמניסטן התרשמה מהפורום הכלכלי שנערך לכבודה

בראשית החודש נערך במלון גרנד ביץ' תל-אביב פורום כלכלי לכבוד משלחת טורקמניסטן, שביקרה בארץ, בד-בבד עם קבלת כתב האמנה של שגריר המדינה בישראל.

שגריר ישראל בטורקמניסטן, יצחק קגן, הזכיר בפורום כי העם הטורקמני תרם להצלת מאות אלפי פליטים יהודים שהגיעו למרכז אסיה בזמן מלחמת העולם השנייה.

אלכסנדר דדייב, ראש המשלחת הטורקמנית, השיב ואמר כי "לאורך שנים רבות, ובמיוחד בתקופה הסובייטית, היהודים תרמו רבות לפיתוח מדינתנו. כעת אני שמח על הקמת פורום עסקים בין המדינות". לאות הערכה, העניק דדייב שטיח טורקמני למארגני האירוע.

עוד השתתפו: אלכס אברבוך, מנהל בחברת ביטוח אשראי וסיכוני סחר חוץ הממשלתית אשרא; זאב לוין, מנכ"ל לשכת המסחר ארואסיה; שי זריבץ', מנהל תחום אירופה במשרד הכלכלה; עו"ד אנה משה, ראש דסק רוסיה ומזרח אירופה במשרד עורכי הדין פרל-כהן; מיכאל רועה, יו"ר לשכת המסחר והתעשייה ישראל-קזחסטן; ג'קי עובדיה, מנהל התיירות הרפואית בכללית; ואחרים.

רועה, קגן, משה, לוין ודדייב / צילום: עמית כהן
 רועה, קגן, משה, לוין ודדייב / צילום: עמית כהן

תכשיט לא קטן

בני פדני, יו"ר פדני, חוגג עם טייסי הדקוטה המיתולוגי שנחת בישראל

בטרמינל 1 בנמל התעופה בן-גוריון נערך הבוקר טקס קצר לרגל נחיתתו השבוע של מטוס הדקוטה DC-3 של ברייטלינג, החוגג 77 שנה ומקיים לכבוד כך סיור עולמי. המטוס המיתולוגי נמסר לחברת אמריקן איירליינס בשנת 1940 ושימש לראשונה את הצבא האמריקאי במהלך מלחמת העולם השנייה. בימים אלה הוא מציין 77 שנות פעילות ומעל 74 אלף שעות טיסה.

אלון תורג'מן, מנכ"ל חברת פדני תכשיטים, שנכח באירוע כנציג מותג ברייטלינג, אמר כי הוא "נרגש להציג את מטוס הדקוטה של ברייטלינג. למותג יש זיקה וחיבור לעולם התעופה, כך שהמהלך טבעי ומצטרף לפעילויות רבות שהחברה יוזמת בכל מה שקשור לתחום".

קפטן פרנסיסקו אגולו, טייס המטוס, הזכיר באירוע כי המטוס ההיסטורי הוא חלק משיתוף-פעולה של ברייטלינג עם עולם התעופה. "אני טס על מטוס פרטיים ברחבי העולם, אבל מטוסי הדקוטה הם הכי אהובים עליי. היינו בזאגרב ובאתונה, ומתל-אביב נטוס לעמאן, דובאי ויפן", הוא אמר, והודה כי עדיין "יש אזורים שאנחנו לא יכולים לטוס בהם".

עוד נכחו על המסלול: בני פדני, יו"ר פדני, והטייס קפטן גבריאל אביק.

גבריאל אביק, פרנסיסקו אגולו, אלון תורג'מן ובני פדני / צילום אביב חופי
 גבריאל אביק, פרנסיסקו אגולו, אלון תורג'מן ובני פדני / צילום אביב חופי

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הייניקןתכשיטי פדניסודהסטריםדניאל בירנבאוםבני פדני
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.