המירוץ לצמרת: אילו אנשי ונשות עסקים השתתפו במרתון סמסונג ת"א?

וגם: מי הגיעו לגמר תחרות טכנולוגיות הביטוח, ומה ישמח את שגרירת צרפת בישראל?

כרמינה מנדולה / צילומים: תמונה פרטית כרמינה מנדולה / צילומים: תמונה פרטית
שירי דוברגלי וינרב 26.02.2017

המירוץ לצמרת

מי אנשי ונשות העסקים שהשתתפו במרתון סמסונג תל-אביב?

אם אתם גרים בתל-אביב רבתי, בוודאי לא צריך לספר לכם שבעיר נערך ביום שישי בבוקר המרתון, או בשמו הרשמי והמסחרי - מרתון סמסונג תל-אביב. כמובן שגם לא צריך היה לרוץ על המסלול כדי לדעת זאת, מספיק היה להתרשם מהכבישים החסומים. עם זאת, חשוב לזכור את הרבים והאמיצים שנהנו מההפנינג. בתוך עשרות אלפי המשתתפים היו גם מעל אלף לקוחות לאומי קארד שהוזמנו למתחם שהקימה החברה, שם התרווחו על פינות ישיבה, נהנו מעיסויים, DJ, ובירות.

באנשי ונשות העסקים ניתן למנות את ורדית גונדטר, שפגשה במתחם את קריין קו, מנכ"ל סמסונג ישראל, נותנת החסות הראשית ואת דניאל רי, המנהל העסקי של חטיבת השיווק והמובייל בחברה. גונדטר סיימה חצי מרתון בתוצאה של 2:02 שעות.

עוד ברצים הספורטיבים שגם הזיעו ניתן היה לצפות ברן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה שרץ 10 ק"מ במשך 53.55 דקות; אלי פייגלין, סמנכ"ל שיווק אבן קיסר ששבר שיא אישי וסיים חצי מרתון בתוצאה של 1:59 שעות; גיא לוי, מנכ"ל רשת עונות וג'אמפ שסיים לראשונה חצי מרתון בתוצאה של 2:05 שעות; איל עמית, מנהל תקשורת שיווקית ביוניליוור שרץ 10 קילומטר בתוצאה של 1:05 שעות, וכרמינה מנדולה, מנכ"ל חברת ביטוח האשראי Coface ישראל שסיים מרתון שלם.

מנדולה, שהגיע לישראל לפני כשנתיים מאיטליה, הוא אצן חובב שפותח את היום בריצה של 10 ק"מ. הוא הצליח לשבור את שיאו האישי ורץ 42.2 קילומטרים במשך 4 שעות ושתי דקות. לדבריו, האתגר הבא הוא מרתון ירושלים.

כרמינה מנדולה / צילומים: תמונה פרטית
 כרמינה מנדולה / צילומים: תמונה פרטית

משקיעה בהזמנה ומזמינה להשקיע

מי הגיעו לגמר תחרות טכנולוגיות הביטוח, ומה ישמח את שגרירת צרפת בישראל?

בשבוע שעבר נערכה בגלריית דובנוב בתל-אביב, תחרות טכנולוגיות הביטוח Insurtech Israel, של קרן ההון סיכון JVP וחברת הביטוח הבינלאומית AXA. הסטארט-אפים שזכו הם GetmeIns, חברה העוסקת בחיזוי הונאות בביטוח ו-Seegnature. והפרס? גדי תירוש ויואב צרויה, שותפים בקרן JVP, הפתיעו את הקהל ואת הזוכים כשהחליטו להכפיל את הפרס ולהציע לזוכים השקעה של כ-2 מיליון דולר.

כשפיונה דרמון, שותפה בקרן, הזמינה את הלן לה-גאל, שגרירת צרפת בישראל לבמה, היא טעתה, כך נראה, ואמרה "אני שמחה להשקיע" (Invest) במקום "אני שמחה להזמין" (Invite). לה-גאל ענתה לה ולנוכחים כי היא תשמח אם ישקיעו בשגרירות. עוד באירוע, לירי הלפרין, מנכ"לית הסטארט-אפ Leo, קיבלה מדורית סלינגר, הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, את פרס חביב הקהל, שנערך בשיתוף רשות הביטוח וההון.

עוד נכחו: רולי בר, שותף ב-HFN (הרצוג-פוקס-נאמן); קובי רוזנגרטן, שותף מנהל בקרן JVP ; אייל בן-סימון המשנה למנכ"ל הפניקס; יונתן מצ'אדו שותף ב-JVP ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף ב-HFN וב-JVP; עמית הראל, מנהל יחידת החדשנות בדלויט; סטפן גינה, מייסד ושותף מנהל ב-Kamet, מיכאל נידאם, שותף ב-Kamet; פרנסואה רובינה, שותף מנהל בחברת AXA Strategic Ventures; סבסטיאן לוברי, שותף ב-AXA Strategic Ventures; פז יצהר, אחראית פינטק בסטארטאפ ניישן סנטרל; ואחרים.

דרמון, רובינה, לה גאל, גינה ורוזנגרטן / צילום: דרור סיתהכל
 דרמון, רובינה, לה גאל, גינה ורוזנגרטן / צילום: דרור סיתהכל

האתגר של מאס צ'אלנג'

הנהלת שלוחת האקסלרטור בישראל פתחה את המסחר בתל-אביב

האקסלרטור הגלובלי מאס צ'אלנג' (MassChallenge), שהשיק לפני שנה את משרדיו בישראל, פתח ביום רביעי שעבר את המסחר בבורסה בתל-אביב.

הסיבה: הקמת רשת מקצועית של מנטורים ומשקיעים בישראל לקידום נשים יזמיות, כאשר באירוע השתתפו בכירים ויזמים בדגש על בכירות ויזמיות מתעשיית ההיי-טק הישראלית.

בנוכחות ניתן היה לפגוש את פנינה דרמון, שותפה בקרן הון הסיכון JVP (שגם השתתפה בתחרות הביטוח. ראו למעלה) ויזמיות שונות בהן שתיים הנושאות שם (כמעט) זהה - מרב אורן, שהקימה את מתחם העבודה WMN, המקבל לשורותיו רק סטארט-אפים בהם יש לאישה אחת לפחות תפקיד מפתח, ומירב אורן, יזמת Versitile Nature - חברה בתחום המנופים החכמים, בוגרת מאס צ'אלנג'.

ישראל גנות, מנכ"ל מאס צ'אלנג' בישראל, ציין באירוע כי במהלך שבע השנים האחרונות כ-38% מהסטארט-אפים שהוקמו בתמיכת האקסלרטור העולמית הוקמו על-ידי נשים. סטארט-אפים אלה גייסו עד היום 379 מיליון דולר.

עדי ברקן, סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת המסלקה בבורסה, אמרה כי "זו הזדמנות לברך את מאס צ'אלנג' על שנבחר על-ידי מגזין הטכנולוגיה TechCrunch למשקיע הסיד המוביל בעולם לסטארט-אפים בהובלת נשים. הארגון הוקם על בסיס הגישה כי היזמים הכי מהפכניים יכולים להגיע מכל מקום בעולם".

עוד נכחו: יוסי וניצקי, אחראי על תחום ההיי-טק בבנק הפועלים; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה; אמנון נויבך, יו"ר הבורסה; עדו עטיה; תום בר אב, סמנכ"ל השיווק של מאס צ'אלנג' בישראל; היזמיות נועה מוצפי, נויה למפרט, סמדר לנדאו, חדוה קלינהנדלר, רעות ראובני; ואחרים.

הנהלת שלוחת האקסלרטור בישראל / צילום: גיא אסייג
 הנהלת שלוחת האקסלרטור בישראל / צילום: גיא אסייג

החלום של סלקט

רוצה בלעדיות בניו-יורק: סלקט ביוטכנולוגיה פתחה את יום המסחר בנאסד"ק

מי שעוד פתחה לפני סוף השבוע את המסחר זו הנהלת סלקט ביוטכנולוגיה, שעשתה זאת בבוקר שישי בנאסד"ק בניו-יורק.

סלקט ביוטכנולוגיה היא חברה דואלית, המפתחת טכנולוגיה מהפכנית לבידוד תאי גזע. החברה הודיעה באחרונה על רצונה למחוק את המניה מהמסחר בבורסה בתל-אביב ולהיסחר בלעדית בבורסת הנאסד"ק.

רגע לפני צלצול הפעמון אמר יו"ר סלקט, קסביאן נוריאל צ'יריץ' כי "בארצי, ישראל, הנאסד"ק נחשב כמקום אליו הולכות חברות כדי להגשים חלומות. לסלקט יש חלום כבר 15 שנה - לשנות את עולם הרפואה. אני לא יודע אם אתם יודעים זאת, אבל זה כבר לא חלום - זו המציאות".

ד"ר שי ירקוני, מנכ"ל החברה, סיפר כי "הפעמון שבו אנו מצלצלים היום הוא פעמון של תקווה וצלצול ההשכמה של הרפואה הרגנרטיבית". מניית החברה השלימה מתחילת השנה השלימה זינוק של 111%.

קסביאן נוריאל צ'יריץ', שי ירקוני / צילום: אתר הנאסד"ק
 קסביאן נוריאל צ'יריץ', שי ירקוני / צילום: אתר הנאסד"ק

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
מרתוןשי ירקוניסלקטMassChallenge
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.