הוכרז סכסוך עבודה בחברת קצא"א: חל על כ-350 עובדים

ברקע לסכסוך - הפקיעה הצפויה בסוף מארס של חוק הזיכיון מכוחו פועלת קצא"א ■ יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה: "אני מודיע בצורה חד-משמעית שאם לא יסגרו איתנו את עניין זכויות העובדים, נלך לתהליכים מאוד קשים"

קצא"א / צילום: שלומי יוסף קצא"א / צילום: שלומי יוסף
נתי יפת 22.02.2017

עובדי חברת קו צינור אילת-אשקלון (קצא"א) מאיימים לשבש את אספקת האנרגיה למשק, אם זכויותיהם לא יובטחו גם בחברה החדשה. אלא שעמדת האוצר והנהלת החברה זהה לשלהם, ויוצרת את הרושם שמדובר בעוד פרק בקמפיין הבחירות של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

יו"ר קצא"א ארז חלפון ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן ייפגשו היום (ד') בתל-אביב לדיון בנוגע לזכויות עובדי קצא"א, לקראת תום הזיכיון של החברה והפיכתה לחברה ממשלתית. המפגש מתקיים על רקע סכסוך עבודה שהכריזה הבוקר ההסתדרות בחברה, המעסיקה כ-350 עובדים.

בשיחה עם "גלובס" אמר יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה: "אני מודיע בצורה חד-משמעית שאם לא יסגרו איתנו את עניין זכויות העובדים, נלך לתהליכים מאוד קשים. שלא יישכחו שקצא"א היא גוף שאחראי להרבה מאספקת האנרגיה של מדינת ישראל".

לדברי גואטה, הוא ויו"ר ועד עובדי החברה, הרצל עמיקם, נפגשו בחודש שעבר עם שר האוצר משה כחלון, שהבטיח שהעובדים לא ייפגעו. ביום ראשון תתקיים ישיבת מו"מ נוספת מול ההנהלה המורחבת של החברה. העובדים אינם מתרשמים מההסכמה העקרונית של ההנהלה לשימור התנאים ודורשים מסמך מחייב.

בהודעה שהוציאה הבוקר ההסתדרות צוטט גואטה כאומר כי "כלל הגורמים האחראים אינם פועלים על מנת להסדיר את הנושא החשוב ביותר לתפקוד החברה, ומפקירים לחלוטין את ההון האנושי שלה... ההסתדרות לא תהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, עד לכדי השבתה מלאה של החברה, כל עוד עתידם של עובדי קצא"א לוט בערפל".

אף שהסכם רשמי עדיין לא נחתם, הטענה כאילו הממשלה מפקירה את העובדים אינה משקפת את מלוא התמונה, ויוצרת את הרושם שהמהלך הוא חלק מקמפיין הבחירות של יו"ר ההסתדרות ניסנקורן. לצד כחלון, שכאמור התחייב לשמר את הזכויות, התבטאה באותה רוח גם עו"ד אפרת פרוק'ציה מהלשכה המשפטית של משרד האוצר.

בדיון בוועדת הכספים של הכנסת אמרה פרוק'ציה כי "החברה השנייה, אם תקום, תהיה חייבת להציע לכל עובד לעבוד באותם תנאים שיש לו כיום לפחות. כל הזכויות ייראו כאילו העובד התחיל לעבוד בחברה הראשונה, כולל ימי מחלה, חופש, זכויות ותנאים סוציאליים וכדומה". 

מקצא"א נמסר בתגובה: "יו"ר קצא"א ארז כלפון והנהלת החברה שומרים על קשר רציף עם העובדים במטרה לשמור על יחסי העבודה הטובים, כפי שהיו בעשרות השנים האחרונות, וזאת על-מנת למנוע זעזועים בפעילות החברה בתקופה רגישה זו. קצא"א רואה בעובדיה המסורים נכס מרכזי בפעילותה. קצא"א היא חברת אנרגיה מובילה, ופעילותה חיונית למשק האנרגיה הישראלי".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
הסתדרות העובדים הכללית החדשהזכויות עובדיםסכסוך עבודהקצא"אאבי ניסנקורן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.