תיק ענבל אור: עו"ד ארז מבקש מקדמת שכ"ט של 750 אלף ש'

המנהל המיוחד לנכסי ענבל אור טוען כי השקיע בתיק 500 שעות עבודה, וכי 3 עורכי דין ממשרדו השקיעו מעל 2,000 שעות ■ לפי הבקשה, עד כה הצליח ארז לגבות בפעולות שביצעו הוא וצוותו כ־2.5 מיליון שקל

ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי ענבל אור ואיתן ארז / צילומים: שלומי יוסף ותמר מצפי
אלה לוי-וינריב 22.02.2017

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לקבוצת החברות אור סיטי נדל"ן (בפירוק) וכן לנכסיה של היזמת ובעלת החברות ענבל אור הנמצאת בהליך כינוס נכסים, מבקש מבית המשפט לאשר לו מקדמת שכר-טרחה בסך 750 אלף שקל בצירוף מע"מ, בגין פעולותיו בתיק עד כה, הן כנאמן בהקפאת הליכים, הן כמפרק זמני והן כמנהל מיוחד ב-11 החודשים האחרונים.

לטענתו, הוא וצוותו - כ-5 עורכי דין שהוקצו לתיק וכן מתמחה - הקדישו אלפי שעות עבודה בתיק עד כה וביצעו אלפי פעולות.

לבקשת שכר-הטרחה שהוגשה לנשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, צירף עו"ד ארז דוחות-שעות של 3 עורכי דין ממשרדו שעבדו ועובדים על התיק, הכוללים מעל 2,000 שעות עבודה. פרט לשעות העבודה הללו, טוען ארז, קיימות כ-500 שעות עבודה שלו עצמו.

"פירוט זה כמובן איננו כולל מאות שעות שהושקעו בגין מינהלות, קרי מענה למאות נושים פנו למשרד הח"מ, פקסים וכדומה", כותב עו"ד ארז בבקשה.

לטענת עו"ד ארז, כתוצאה מפעולותיו כממונה מטעם בית המשפט, הוא גבה עד היום סך של כ-2.12 מיליון שקל לקופת הפירוק של אור סיטי נדל"ן וכ-240 אלף שקל בקופה של מרום סיטי; וכן צפויים לטענתו להתקבל סכומים נוספים, בהם כחצי מיליון שקל, בגין ביטול פרויקט "אלוף הניצחון" ברמת-גן וכ-5.1 מיליון שקל בגין הסכם הפשרה שבפרויקט "מציצים" בתל-אביב.

עוד טוען עו"ד ארז כי בתיק פשיטת-הרגל של ענבל אור הוא גבה עד כה סך של כ-216 אלף שקל, וצפויים להתקבל סכומים נוספים, לרבות כ-1.15 מיליון שקל בגין הסכם הפשרה שבפרויקט "מציצים".

"הח"מ וצוות משרדו הקדישו אלפי שעות עבודה ממועד צו הקפאת ההליכים ועד למועד הגשת בקשה זו בעבודה על תיק זה, לרבות עשרות פגישות ושיחות עם המעורבים בתיק לרבות בעלי קרקע, עורכי דין המייצגים קבוצות רוכשים, עורכי דין המייצגים נושים מהותיים, עורכי דין של רשויות המס ועוד, הגשת עשרות בקשות, הופעות בדיונים וכיו"ב", נכתב בבקשת שכר-הטרחה, וצוין כי "על-מנת לייעל את העבודה, חולקה העבודה בתיק זה ל-5 עורכי דין מהמשרד ומתמחה, כאשר לכל פרויקט הוקצה עורך דין ספציפי המטפל באופן שוטף בכל הנדרש ובכל פרט לצורך מתן מענה מיטבי לפונים למיניהם, בין אם נושים ובין אם בעלי קרקע או רוכשי זכויות".

בין היתר, לטענת עו"ד ארז, נדרשו שעות עבודה מרובות לצורך הדיפת ריבוי ההליכים, הבקשות וההתנגדויות שהגישה ענבל אור בתיק; וכן על-מנת להתמודד עם החלפת עורכי הדין על-ידה חדשות לבקרים. עד כה, ככל הידוע, מדובר ב-15 עורכי דין שפעלו בשמה של אור במידה כזאת או אחרת בהליכים האזרחיים.

"חלק ניכר מהפעולות שבוצעו על המנהל המיוחד וצוות משרדו עסקו בהתמודדות עם התנגדויות שהגישה החייבת כמעט לכל הבקשות שהוגשו בתיק, תוך מניעת מימוש אי-אלו מנכסיה", נכתב בבקשה, וכן נטען כי "על העבודה המאומצת והסבוכה ממילא בתיק זה הכבידה עוד יותר העובדה שמאז מתן צו הקפאת ההליכים החליפה החייבת מספר רב עורכי דין במישור חדלות הפירעון".

עו"ד ארז מפרט בבקשה באריכות את כל הפעולות שבוצעו בתיק מאז חודש מארס אשתקד - אז מונה לראשונה לתפקיד נאמן בהקפאת ההליכים של קבוצת אור סיטי נדל"ן, טרם ההחלטה הסופית על פירוק החברות בקבוצה מ-1 באוגוסט אשתקד - ועד היום.

בין היתר מציין ארז את מכירת מניות החברה הציבורית והטיפול בפרויקטים השונים והרבים, בהם "אור על הפארק" ברחוב אחד העם 16 ברמת-גן; פוריה 5 במתחם התחנה בתל-אביב; פרויקט "השניים" ברחוב ארלוזורוב 13 ב' ברמת-גן; "מגדלי הצעירים"; פרויקט "אור בקונגרס" ברחוב הירדן 86-88 ברמת-גן; פרויקט אלוף הניצחון 20 ברמת-גן; פרויקט פועלי הרכבת בגבעתיים; פרויקט "מציצים" ברחוב הושע 18 בתל-אביב ועוד.

כן מציין עו"ד ארז כי הוא מטפל בתביעות משפטיות מהותיות שהוגשו על-ידי החברה, תביעות משפטיות שהוגשו נגד החברה והגשת בקשות לעיכוב הליכים, וטיפל, כידוע, בבקשות הנוגעות לרכוש של החייבת לרבות מכירת רכבה ותכשיטים שהיו בבעלותה.

עוד מטפל עו"ד ארז בנכסי הנדל"ן האישיים של ענבל אור ובבקשות למימושם על-ידי בנק מזרחי-טפחות, ובין היתר זכויות לדירות ב"מגדלי הצעירים"; זכויות לדירות בפרויקט "השניים"; פנטהאוז ברחוב נווה יהושע 56 ברמת גן; פנטהאוז ברחוב הסנה 14 ברמת-גן; פנטהאוז ברחוב ריינס 34 ברמת-גן; זכויות למיני פנטהאוז ברחוב הושע 18 בתל-אביב; נכס ברחוב איתמר פינת רחוב יואב ברמת-גן; פנטהאוז בפרויקט "אור על הפארק"; מגרש בבאר-שבע ונכס בניו-יורק.

עו"ד ארז מבהיר בבקשת שכר-הטרחה כי המקדמה המבוקשת היא בגין פעולות שבוצעו עד עתה ובגין תקבולים עתידיים, וזאת ללא קשר להליכי מימוש הנכסים המשועבדים שמבוצעים בימים אלה על-ידו ועל-ידי באי-כוח הנושים המובטחים, בנק מזרחי-טפחות ובנק אגוד. "בגין מימושים אלה יוגשו בקשות נפרדות לשכר-טרחה במסגרת תיקי הכינוס לאחר מכירת הנכסים המשועבדים", כותב עו"ד ארז.

עוד מבהיר עו"ד ארז כי המקדמה המבוקשת היא ללא קשר לשכר-הטרחה בגין ניהול תביעות שמתנהלות או שיתנהלו מחוץ לתיקי פשיטת-הרגל והפירוק, ואשר בגינן יתבקש שכר-טרחה בנפרד, וכן מימושי נכסים המבוצעים בימים אלה על-ידו יחד עם נציגי קבוצות רוכשים (מימוש נכס בפרויקט "אור על הפארק" עם עו"ד מאיר הלר ומימוש זכויות בפרויקט "השניים" עם עו"ד עדי בראונשטיין)

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איתן אורנשטייןאיתן ארזשכר טרחהענבל אוראור סיטי נדל"ן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.