ילדי פישמן מגיבים לבקשת עו"ד בנקל: "זורה חול בעיני ביהמ"ש"

המנהל המיוחד לכינוס נכסי פישמן פנה היום לביהמ"ש בבקשה למנוע מילדיו להשתלט על חברת פישמן רשתות ■ תגובתם החריפה של בני המשפחה: "מסע דה-לגיטימציה שמציג אותנו ככלי להברחת נכסים"

פישמן ושלושת ילדיו / צילום: יוסי כהן פישמן ושלושת ילדיו / צילום: יוסי כהן
שירות גלובס 21.02.2017

ילדיו של איש העסקים פושט הרגל אליעזר פישמן הגישו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עורכי הדין דוד לשם ורוני לפן ממשרד ניר כהן לשם ושות', את תשובתם לבקשת עו"ד יוסי בנקל, המנהל המיוחד לכינוס נכסיו של איש העסקים, למניעת השתלטות ילדי פישמן על חברת פישמן רשתות, השולטת בעסקי הקמעונאות של קבוצת פישמן (לסיפור המלא). 

בתגובתם של ענת וטל מניפז, רונית ורותם אופיר ואייל פישמן, נכתב: "הפעם מגיע המנהל המיוחד לשיאים חדשים, באשר הוא מבקש לשים את ידו על כל המניות של כל החברות שמי מהמשיבים מחזיק בכל מקום על כדור הארץ (גם אם אין לה כל קשר לחייב); ובכך להפקיע את רכושו וקניינו של כל אחד ואחד מהם, באופן גורף ושרירותי וללא שמץ של תשתית ראייתית או משפטית לכך שנכסיהם הפרטיים הוענקו להם מן החייב.

"כמו כן מבקש המנהל המיוחד להטיל מגבלות על פעילותן של חברות שלחייב אין בהן החזקות כלשהן, ואף על פעילותן של חברות שהמשיבים עצמם (או מי מהם) מהווים בהן מיעוט מבוטל, ואפילו על פעילותן של חברות שלמשיבים (או למי מהם) אין בהן כל החזקות! האבסורד שבסעד המבוקש זועק לשמיים". 

בהמשך מטילים ילדי פישמן ספק בבסיס העובדתי של הבקשה: "על-מנת לחפות על הריק והאין שבטענותיו, מעוות המנהל המיוחד את 'העובדות' עד זרא ומעלה שלל טענות 'אווירה' שנועדו להכפיש את המשיבים, אך אינן יוצרות עילה משפטית כלשהי. הוא סבור, משום מה, כי די בהפרחת סיסמאות נבובות כדי לאפשר לו לפגוע ברכושם ובקניינם של צדדים שלישיים". 

כן מדגישים ילדי פישמן את אי-תלותם באביהם פושט הרגל: "כל אחד מן המשיבים הוא אדם בוגר ועצמאי, עם קריירה משלו, עם נכסים משלו, עם זכויות וחובות משלו. אף אחד מהם לא מצוי בהליכי פשיטת-רגל. אף אחד מהם לא סמוך על שולחנו של החייב. אף אחד מהם לא יושב בבית ומתבטל. כולם עובדים, כולם בעלי קריירה, כולם יזמים, כל אחד לפי תחומי העניין וההתמחות שלו. חלקם עבדו במהלך השנים עם חברות הקשורות לחייב, מי יותר ומי פחות. חלקם השתלבו בעסקיהן של אותן חברות, חלקם הקימו ופיתחו עסקים עצמאיים משלהם".

לטענת ילדי פישמן, "המנהל המיוחד מנהל נגדנו מסע דה-לגיטימציה שמציג אותנו ככלי להברחת נכסים". לבסוף, מודגשת בתגובה עוצמת הפגיעה שנגרמת לעסקיהם של המגיבים לאור בקשותיו של עו"ד בנקל: "מתן צו מניעה כמבוקש על-ידי המנהל המיוחד גורם כבר וימשיך לגרום נזקים חמורים לכל אחד מן המשיבים ולעסקיהם הפרטיים, שרובם אינם קשורים לחייב כלל ועיקר".

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אייל פישמןאליעזר פישמןיוסי בנקלפישמן רשתותקבוצת פישמן
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.