יועמ"ש הכנסת: לא לפסול את חוק מס דירה 3 אלא לתת התראה

עו"ד איל ינון הודיע לבג"ץ כי אמנם נפלו פגמים מהותיים בהליך החקיקה של חוק מס דירה שלישית, אולם עמדת הכנסת היא שיש להסתפק ב"התראת בטלות" שתזהיר מפני פגמים דומים בעתיד - מבלי לפסול את החוק בפועל

עו``ד איל ינון, מזכיר הכנסת / צלם: דוברות הכנסת עו``ד איל ינון, מזכיר הכנסת / צלם: דוברות הכנסת
שי ניב 21.02.2017

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, הודיע היום (ג') לבג"ץ כי יש לקבוע אמנם שהפגמים המהותיים בהליך החקיקה של חוק מיסוי דירה שלישית מהווה עילה מובהקת לביטול החוק, אולם עמדת הכנסת היא שיש להסתפק ב"התראת בטלות" שתכליתה אזהרה מפני פגמים דומים בעתיד - מבלי לפסול את החוק המדובר בפועל.

עו"ד ינון סקר בהודעתו לבג"ץ מספר פסיקות דומות מהעבר, והזכיר כי בית המשפט מעולם לא פסל בפועל חוקים רק על סמך פגמים פרוצדורליים בהליך חקיקתם.

בנוסף, ינון הבהיר כי הוא אינו מקבל את הטענה של מרבית העותרים נגד החוק, ולפיה מלבד הפגמים בהליך, עצם החוק אינו חוקתי בשל פגיעתו בזכויות הקנייניות של בעלי הדירות. 

נזכיר כי לבג"ץ הוגשו 6 עתירות שונות בעניין: עתירה אחת של ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, ו-5 עתירות נוספות הוגשו על-ידי משקיעים ובעלי מספר דירות. 

עו"ד יובל יועז, המייצג את אחת מקבוצות העותרים לבג"ץ בעניין מס ריבוי הדירות, מסר: "היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, מנסה לחזור בו מחוות-הדעת החד-משמעית שנתן בנושא הפגם החמור בהליכי חקיקת חוק מס ריבוי דירות, אך ניסיונו זו נידון לכישלון, נוכח העובדה שעמדתו הנחרצת פורסמה בפומבי. היועץ המשפטי לממשלה, מצידו, עסוק בניסיון גס לתפור את הקצוות בין גישת שר האוצר משה כחלון - לבין הוראות הדין המוליכות למסקנה כי מס ריבוי דירות פוגע בזכות החוקתית לקניין, ודינו להתבטל". 

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
איל ינוןבג"ץמס דירה שלישית
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.