צפו: נחשף רכב-על חדש המיוצר במדפסת 3D

הוא שוקל 90% פחות מרכב ממוצע ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-2 שניות בלבד ■ חברת Divergent מציגה לעולם את ה-Blade - רכב קונספט חדשני שהודפס במדפסת תלת-ממד

איתן בייגל 21.02.2017

תעשיית הרכב עשתה צעדים גדולים בשנים האחרונות במטרה להיות ירוקה יותר, אך לפי יצרנית הרכבים הירוקים Divergent Microfactoris, הדרך עוד רחוקה. על פי החברה על אף שהמנועים נעשים פחות מזהמים וישנם תחליפים גם לדלק, תהליך יצור הרכב הוא תהליך שפולט זיהום רב וזה בדיוק מה שהניע אותם בפיתוח ה-"בלייד" - רכב העל הראשון שמודפס במדפסת תלת-ממד.

קווין זינגר, מייסד החברה שייסד בעבר את קודה-אוטומוטיב שהתמקדה ברכבים חשמליים ואחרי פשיטת רגל ב- 2013 התבססה מחדש תחת השם קודה-אנרג'י, חברה שמתמקדת באגירת אנרגיה למבנים מסחריים ותעשייתים, מפנה כעת את תשומת ליבו למאחורי הקלעים של תעשיית הרכב, ואם להיות ספציפיים - יצירת תהליך יצור רכב נקי ויעיל יותר בעזרת שימוש במדפסות תלת-ממד.

בסיס הקונספט הוא שילדת אלומיניום שהודפסה במדפסת תלת-ממד ע"י המסת אבקת אלומיניום. השילדה, שוקלת 90% פחות משילדת רכב ממוצע ומצריכה פחות חומרי גלם ליצורה. למעשה, בעת הצגת הקונספט, החברה הובילה את חלקי השילדה בתוך תיק שמכיל 130 ליטר.

בעבר נבנו רכבים בשיטת הדפסת התלת-ממד אך הם היו קטנים ובעלי כוח מוגבל. ה- BLADE, היא גדולה יותר, בעלת מנוע 4 ציל' טורבו עם 700 כ"ס ומגיעה מ- 0 ל- 100 ב 2 שניות. השילדה שוקלת 46 ק"ג בלבד והרכב כולו עם המנוע והגוף, שוקל כ- 635 ק"ג בלבד. פרט המעניק לרכב יחס של 1:1 בין כוח למשקל, יחס ששייך לרכבי העל החזקים ביותר שקיימים היום.

בחברה אומרים שהשלדה של הבלייד תוכל בעתיד להוות בסיס גם לבניית טנדר או רכב 2 דלתות קטן שתבחן עד הסוף חוזקתה אולם האתגר האמיתי הוא להצליח להדפיס רכב בעלויות שהציבור יוכל לעמוד בהן.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
כלי רכבמדפסת תלת ממד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.