משרד החקלאות יוצא בקריאה נגד צריכת פירות יבשים

לקראת ט"ו בשבט, המשרד קורא להעדיף פירות טריים וטוען: "הפירות המיובשים יותר מצומקים, מכילים פחות ויטמינים ויותר צבעי מאכל מלאכותיים, סוכר וקלוריות מיותרות - אז למה להתעקש לצרוך אותם?"

פירות יבשים / צילום: תמר מצפי פירות יבשים / צילום: תמר מצפי
מיכל רז-חיימוביץ' 08.02.2017

משרד החקלאות יוצא בקריאה נגד צריכת פירות מיובשים, זאת לקראת ט"ו בשבט שיצוין בסוף השבוע. לפי הודעה שהוציא המשרד, "הפירות המיובשים יותר מצומקים, מכילים פחות ויטמינים ותוספות של צבעי מאכל מלאכותיים, סוכר וקלוריות מיותרות - אז למה להתעקש לצרוך פירות מיובשים?".

מנגד, המשרד קורא לצרוך פירות טריים, כשיש לו הסבר מניח את הדעת המתייחס למנהג עתיק-היומין של צריכת הפירות המיובשים. מנהג זה מקורו במחסור בפירות שהיה בעונת החורף עבור היהודים שחיו בגלות, ולכן הפתרון שנמצא אז היה ייבוש הפירות וצריכתם באופן הזה. אלא שכיום החנויות ודוכני השווקים משופעים בפירות מגוונים, כאשר "בניגוד לפירות המיובשים, הפירות הטריים מכילים ויטמינים וערכים תזונתיים רבים, ללא כל צבע מאכל או עיבוד תעשייתי".

וכפי שהתפייט שר החקלאות אורי אריאל, "במקום תאנה יבשושית תאכלו תאנה טבעית, ובמקום משמש מצומק תאכלו משמש טרי ובריא".

לפי נתוני הלמ"ס, בחודש צורך הישראלי הממוצע פירות בסכום של כ-120 שקל (ללא ירקות), מה שמלמד לא רק על צריכה מוגברת אלא גם על רמת המחירים הגבוהה לפירות בישראל - וזה עוד מבלי לחשב עלות של פרי טרופי דוגמת אננס.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
אורי אריאלמשרד החקלאותפירותתזונהצבעי מאכל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.