רגע לפני הבג"ץ: המדינה בוחנת את כוח-האדם בתאגיד

בתאגיד טענו היום כי במהלך פעילות הוועדה הבינמשרדית ביקש מהם מנכ"ל משרד התקשורת פילבר לעצור את הגיוסים, אך הם סירבו ■ המדינה תצטרך להסביר מדוע לא אישרה לתאגיד לעלות לשידור כבר ב-1 בינואר, למרות שהודיע על מוכנותו

למרות שבשבועות האחרונים נראה כי ענייני תאגיד השידור נדחקו מעט הצידה, המאבק סביב עלייתו לאוויר נמשך כל העת. נקודת היעד הבאה במאבק הזה, שמתנהל כידוע בכמה חזיתות, היא תשובת המדינה לבג"ץ, שאמורה להינתן מחר (ה'), בתגובה לשתי עתירות.

העותרים דרשו מבית המשפט שיורה למדינה לנמק מדוע משרדי התקשורת והאוצר לא אישרו לתאגיד לעלות לאוויר ב-1 בינואר, למרות שמועצת התאגיד הגישה, בהתאם לחוק, מסמך המעיד על מוכנותו.

כפי שפורסם ב"גלובס", תשובת המדינה עתידה להתמקד, בין היתר, בעניין המוכנות ההנדסית של התאגיד. במשרד התקשורת מינו את מימון שמילה, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת וסמנכ"ל פיקוח ואכיפה במשרד, לרכז את הבדיקות, וזה העביר בתקופה האחרונה לתאגיד שאלות רבות הנוגעות למוכנות ההנדסית שלו ועוסקות בסעיפים כגון כוח-האדם ההנדסי, היערכות לחירום, "שרידות טכנולוגית" ועוד.

כיוון אפשרי נוסף שבוחנים במשרד התקשורת, וגם הוא עולה מהשאלות שהועברו על-ידו לתאגיד, נוגע למוכנות הארגון מבחינת כוח-אדם. בין השאלות נכללה גם רשימה של תפקידים ושמות, ובקשה לפירוט לגבי אילו מהתפקידים אוישו כבר ואילו עדיין לא. בעבר כתבנו גם כאן ב"גלובס" על כך שבתאגיד לא הצליחו לאייש עדיין תפקידים בכירים רבים, ביניהם מגישי המהדורה המרכזית, עורכי המהדורה וראשי דסק בכירים.

בתאגיד הביעו היום פליאה על הטענות האפשריות לגבי מצבת כוח-האדם, וציינו כי בעת פעילותה של הוועדה הבינמשרדית, שהורכבה מראשי משרדי האוצר, התקשורת וראש הממשלה, פנה אליהם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, וביקש לעצור את הגיוסים עד לסיום עבודת הוועדה.

מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, אמנם סירב לכך וטען כי לוועדה אין סמכות לתת הוראה כזאת, אך לדבריהם עצם העלאת נושא חוסר המוכנות בתחום זה נגועה בחוסר תום-לב, לאחר שאותו משרד ביקש מהם בעצמו רק לאחרונה להקפיא את הגיוסים.

 

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה לדברים כי בביקור של צוות הוועדה במשרדי התאגיד שאל מנכ"ל המשרד את אנשי התאגיד האם הם קיבלו הוראה מאנשי האוצר, החברים גם הם בוועדה, לעצור את הגיוסים עד לסיום עבודת הוועדה. במשרד טוענים עוד כי התשובה שנמסרה לפילבר הייתה שבתאגיד קיבלו מהאוצר מסרים סותרים בעניין, ובכל מקרה לאוצר אין סמכות כזאת. 

הערב (ד') אמורה להתכנס שוב הוועדה הבינמשרדית, בה חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר; ראש הלשכה, יואב הורביץ; מנכ"ל האוצר, שי באב"ד; הממונה על התקציבים, אמיר לוי; ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. כזכור, הוועדה הייתה אמורה לנסות לבחון את טענת אנשי ראש הממשלה שלפיה ניתן להפעיל את רשות השידור בתקציב זהה לתקציב המתוכנן של התאגיד, אך לאחר שלושת השבועות שהוקצבו לה, לא הגיעו אנשיה להסכמות.

במקביל אמורים להתכנס אנשי משרד התקשורת והגורמים המשפטיים כדי לגבש באופן סופי את תשובת המדינה שתימסר כאמור מחר בתגובה לשתי העתירות בעניין. העתירה הראשונה הוגשה על-ידי ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה"; ואילו העתירה השנייה הוגשה על-ידי ארגון העיתונאים. 

קיטל ואנוש מצטרפים לרשת ב' החדשה

בתוך כך, היום הודיעו בתאגיד כי שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, יגיש תוכנית אקטואליה ברשת ב' החדשה.

מטעמו של קיטל נמסר: "אני שמח להצטרף לתאגיד השידור הישראלי ומקווה לעשות כמיטב יכולתי לתרום לשיח מקצועי, הוגן ומגוון".

קיטל, שהחל את דרכו העיתונאית בקול ישראל, מסר עוד: "עבורי זו זכות גדולה לשוב ולעסוק באהבתי הראשונה".

גם איש הרדיו הוותיק ירון אנוש, שמגיש מזה 25 שנה את תוכניתו "קול שישי", יצטרף לרשת ב' החדשה וימשיך להגיש בה את תוכניתו.

הוספה לנושאים שמעניינים אותי
משרד התקשורתשלום קיטלבג"ץשלמה פילברתאגיד השידור "כאן"
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל קוד האתי המופיע בדו"ח האמון לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה אוטומטית ולא יפורסמו באתר.